۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۹۷۶۸۸
امام جمعه رشت:

تقویت روحیه اعتماد به نفس و مقاومت در ملت ایران ماندگارترین اقدام امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از بزرگترین و ماندگار ترین اقدام امام خمینی(ره)، تقویت روحیه اعتماد به نفس و مقاومت در ملت ایران بود.
امام جمعه موقت رشت
حجت الاسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری، امام جمعه موقت رشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از بزرگترین و ماندگار ترین اقدام امام خمینی(ره)، تقویت روحیه اعتماد به نفس و مقاومت در ملت ایران بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان این که ترس با عث ایجاد وابستگی و بی بصیرتی می شود، افزود: وقتی ملتی از زورگو و مستبد نترسد، خود سرنوشش را به دست می گیرد.

امام جمعه موقت رشت، انقلاب اسلامی ایران را برای دیگر ملت های مسمان بصیرت آفرین خواند و خاطر نشان کرد: مردم تونس و مصر با تاسی از ملت ایران ترس را کنار گذاشتند و آزادگی را انتخاب کردند.

وی، اندیشه امام خمینی(ره) را مبتنی بر فرهنگ دین معرفی کرد و گفت: در اسلام زیر بار ظلم و استبداد رفتن به هیچ قیمتی پذیرفته نیست و امام خمسنس(ره) این نکته را با انقلاب به ملت های مسلمان یادآور شدند.

حجت الاسلام میر حسینی اشکوری، با تقسیم مردم جامعه به سه دسته بی تفاوت به حکومت دینی، محافظه کار و دوستدار حکومت دین، یادآور شد: انسان های بی تفاوت به حکومت دینی مانند معاویه به اصل نظام دینی اعتقادی ندارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین استفاده می کنند.

وی، خطر قشر محافظه کار را از خطر قشر بی تفاوت برای انقلاب بیشتر دانست و گفت: محافظه کار در شرایط بحرانی به منافع خود توجه می کند و منافع حکومت دینی را نادیده می گیرد و بزرگترین خطری که انقلاب را تهدید می کند، محافظه کاری است.

امام جمعه موقت رشت، انقلاب ایران را انقلابی محتوایی و پویا توصیف کرد و بیان داشت: انقلاب ایران نه تنها کشور را توسعه داد و به تعالی رساند، باعث ایجاد قیام های و انقلاب های مردمی در جاهن اسلام شد.

مدیر کل اوقاف گیلان در پایان تصریح کرد: عاملی که باعث حفظ و تداوم انقلاب شد، دینداری و ولایت مداری مردم بود./950/ت302/ص
ارسال نظرات