۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۹۷۶۹۴
معاون سابق آموزش و پژوهش حوزه خراسان:

حوزه علمیه انقلابی در شناخت و حفظ و نشر ارزش های انقلاب پیشتاز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت، حمایت از رهبری را موجب یأس دشمن دانست و گفت: انقلاب برآمده از متن اسلام و برای احیای ارزش های اسلامی است، وقتی حوزه وظیفه اش را نسبت به انقلاب انجام ندهد نسبت به اسلام هم کوتاهی کرده است.
حجت الاسلام محمد جواد نظافت
حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد و معاون سابق آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص شاخصه های حوزه انقلابی ابراز داشت: حوزه علمیه انقلابی باید در شناخت و حفظ و نشر ارزش های انقلاب پیشتاز باشد.

وی دشمن شناسی و مدافع ارزش های انقلاب بودن را از دیگر مشخصات حوزه علمیه انقلابی برشمرد و گفت: تحقق رسالت حوزه نسبت به اسلام در گرو تحقق رسالتش در قبال انقلاب است چرا که انقلاب برآمده از متن اسلام و برای احیای ارزش های اسلامی است، وقتی حوزه وظیفه اش را نسبت به انقلاب انجام ندهد نسبت به اسلام هم کوتاهی کرده است.

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به سفر اخیر رهبر انقلاب به قم وتعطیلی دروس حوزه یاداور شد: هر کاری که در جهت احیای ارزش های اسلامی باشد به نفع حوزه و جامعه است؛ استقبال و حمایت رهبری یعنی ناامید کردن دشمن و حرکت در خلاف جهتی که دشمن طراحی کرده لذا این حرکت قطعا به نفع اسلام و مورد رضایت امام زمان(عج) است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در پاسخ به این سوال که امام راحل در صورت حضور چه برخوردی با فتنه 88 می داشتند تصریح کرد: اینگونه نیست که فکر کنیم اگر امام خمینی(ره) بود بهتر عمل می کرد چرا که برخورد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دقیقا همان برخورد امام در موارد مشابه بود از سوی دیگر نباید رهبری را با امام راحل(ره) مقایسه کرد چون امام در شرایطی بود که همه اطاعت می کردند یا جرات مخالفت نداشتند ولی بعد ایشان عده ای جرأت مخالفت پیدا کردند همچنان که کار حضرت علی(ع) از پیامبر(ص) سخت تر بود در عین اینکه حضرت از پیامبر برای داره جامعه چیزی کم نداشت امروز نیز با وجود این شرایط کار رهبری سخت تر از امام است.

معاون سابق آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در خصوص راهکارهای انتقال اندیشه های امام خمینی(ره) به نسل جوان خطرنشان کرد: اگر مدیران مدارس و دست اندرکاران این دغدغه را داشته و از ارزش ها فاصل نگیرند و در عمل با نسل جوان رفاقت کنندبهترین شیوه برای انتقال ارزش هاست. /930/ت302/ص

ارسال نظرات