۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۹۷۹۶۱
نایب رییس مجلس:

انقلاب اسلامی استقلال برآمده از حضور آگاهانه ملت ایران را تثبیت و نهادینه کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه انقلاب اسلامی استقلال برآمده از حضور آگاهانه ملت ایران را تثبیت و نهادینه کرد گفت: امروز جمهوری اسلامی یک قدر ت سیاسی کلیدی و تأثیرگذار در معادلات سیاسی بین المللی است و این نظام اسلامی برامده از اراده ملت ایران، نقش تعیین کننده ای در معادلات سیاسی جهان دارد.
محمدحسن ابوترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد، انقلاب اسلامی را موجب تعالی وحیات دوباره مسلمین دانست و گفت: این نظام با این ساختار مستحکم در هم تنیده 32 سال با عزت وافتخار مسیر عزت اسلام وذلت استکبار را همواره کرده است.

انقلاب اسلامی، استقلال برآمده از حضور آگاهانه ملت ایران را تثبیت و نهادینه کرد

وی، استقلال تمام عیار سیاسی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از قرن ها که استکبار و نظام سلطه با قدرت علمی و نظامی ورسانه ای از طریق مزدوران وروشنفکران خودفروخته وابسته غرب، سرنوشت سیاسی ملل مطلوم ومستضعف جهان را دست داشت و در ایران که در سایه نور امامت و فقاهت ومرجعیت از ریشه های مقتدری برخوردار بود در طول 200 سال گذشته بیش از 50درصد کشور را از ملت ایران غصب کرده و آن را مقهور سلطه نامشروع خودکامه خود قرار داده بود، انقلاب اسلامی، استقلال برامده از حضور اگاهانه ملت ایران را تثبیت و نهادینه کرد و ملت ایران با تدبیر رهبر معظم انقلاب که با تکیه بر ذات اقدس حق و اعتماد مردم همراه است همچنان در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

اقتدار دفاعی، بالنده ترین و عزت بخش ترین ظرفیت های به دست آمده جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه ملت ایران در سایه این استقلال سیاسی توانست به یک قدرت دفاعی مطرح و تهدیدناپذیر تبدیل شود اظهار داشت: اگر امروز استکبار جهانی به سرکردگی امریکا، جرأت کمترین تعرض به آب و خاک میهن اسلامی مان را ندارد در پرتو توانایی هایی است که این ملت به دست اورده است لذا اقتدار دفاعی، بالنده ترین و عزت بخش ترین ظرفیت های به دست آمده جمهوری اسلامی به شمار می رود.

این نظام برآمده از اراده ملت ایران، نقش تعیین کننده ای در معادلات سیاسی جهان دارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، این اقتدار دفاعی را ثمره خون پاک شهدا و تلاش مستمر علما و دانشمندان اسلامی دانست و افزود: در کنار این مهم، امروز جمهوری اسلامی یک قدر ت سیاسی کلیدی و تأثیرگذار در معادلات سیاسی بین المللی است و این نظام اسلامی برامده از اراده ملت ایران، نقش تعیین کننده ای در معادلات سیاسی جهان دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اقتدار سیاسی و دفاعی ملت ایران است که ملت لبنان و غزه را به نماد مقاومت ووحدت اسلامی تبدیل کرده است. همین اقتدار است که به عنوان پشتوانه کلیدی برای افزایش اقتدار سیاسی ملت عراق نقش ایفا کرده وتوطئه های امریکا را نقش برآب می کند به گونه ای که عراق به صحنه برجسته تقابل آرمان های اسلام و اهداف شوم استکبار تبدیل شد.

انقلاب اسلامی، مولود تولد علم و ایمان و معرفت در جان ملت ایران است

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی می رود تا به یک قدرت علمی تبدیل شود ادامه داد: انقلاب اسلامی، مولود تولد علم و ایمان و معرفت در جان ملت ایران است. رهبری و زعامت فقیهی هوشمند، بادرایت، شجاع و زاهد همچون امام خامنه ای بر این ملت، ثمره مبارک عقلانیت، علم گرایی و معرفت و بصیرت ملت است. این انقلاب بر علم و اندیشه بنا نهاده شد و با اقتدار به پیش رفت ومرزهای دانش را در هم شکست به طوری که امروز ایران اسلامی، از کشورهای پیشتاز در عرصه علمی است.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه دانشمندان کشور در تبدیل دانش به فناروی که کاری سخت و بزرگ است گام های بلندی برداشته اند تصریح کرد: دستیابی به انرژی هسته ای، پرتا به ماهواره ها و موشک های بالستیک و ... ثمره رشد علمی ملت ایران است که در سایه اسلام و استقلال سیاسی شان حاصل شده است.

آرمان امروز رهبر انقلاب، مرجعیت علمی مجامع علمی ایران در دنیاست

وی افزود: باید این حرکت علمی را شتاب بخشید؛ آرمان امروز رهبر انقلاب، شکستن مرزهای دانش نیست چرا که از این مرحله عبور کرده ایم و باید به جایی برسیم که دانشمندان و مجامع علمی حوزوی ودانشگاهی ما مرجع علمی دنیا باشند، این آرمان افتخار آفرین در توان ملت ما وجود دارد.

رویارویی نظام اسلامی با نظام سلطه از مهترین نکات عزت و بصیرت ملت ماست

نایب رییس مجلس با اشاره به قدرت امنیتی ایران اسلامی خطاب به مردم خراسان یاداور شد: با اینکه شما در حاشیه ناامن ترین کشورهای جهان زندگی می کنید اما امن ترین فضا را در اختیار دارید. این اقتدار راهگشا، دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است. در سایه این ظرفیت ها وتوانایی ها، کار بزرگی که انقلاب مدیریت کرد و امام راحل(ره) پرچمدار آن بود و رهبری با همه وجود، این نظریه برامده از قران را مدیریت و معماری کرد، رویارویی نظام اسلامی با نظام سلطه است. این از مهترین نکات عزت واقتدارو بصیرت ماست.

بیداری و مقاومت جهان اسلام در گرو رویارویی با زیاده خواهی استکبار است

وی گفت: اینکه امریکا به دنبال مذاکره با ماست برای این است که می بیند در جبهه رویارویی با حرکت انقلاب اسلامی، سیلی های سختی خورده است. اینکه امام خامنه ای بر رویارویی با زیاده خواهی استکبار اصرار دارد برای این است که دستاوردهای عزت بخش امت اسلام، آگاهی منطقه، بیداری و مقاومت جهان اسلام و تزلزل کاخ های سیاه مزدوران وابسته به استکبار در منطقه است در سایه این حرکت قدرتمند معنا یافته است که همان خط کلیدی راه امام و خط روشن رهبر انقلاب است و باید با عزت و اگاهی و بصیرت ان را تداوم بخشید.

حجت الاسلام ابوترابی ابراز داشت: تمام توطئه هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون دفع شده است در راستای تضعیف این خط روشن انقلاب سامان یافت اما ملت ایران با الهام از اسلام و قران و دشن شناسی دقیق و اطاعت از رهبری، این راه را همچنان ادامه داد تا جایی که امروز به فرموده امام خامنه ای، شاهد تحقق خاورمیانه اسلام در منطقه هستیم.

با اجرای دقیق قانون هدفمندسازی یارانه ها، در تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت اقتصادی برتر منطقه سهیم باشیم

وی با بیان اینکه ملت ایران رویارویی با سلطه استکبار را با حمایت از قوای سه گانه، ووحدت در سایه اسلام وقران ادامه خواهد داد تأکید کرد: در این شرایط حساس، باید با حضور موثر مردم در کنار دولت وصرفه جویی هرچه بیشتر انرژی، اجرای دقیق قانون هدفمندسازی یارانه ها را در مسیر تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت اقتصادی برتر ومطرح در منطقه تحقق بخشیم. /930/پ201/ص
ارسال نظرات