۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۹۸۲۴۱
آیت الله نوری همدانی:

طلاب نخبه و مستعد حوزه شناسایی و حمایت شوند/ طلاب و روحانیان باید با فکر انقلابی گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار شناسایی و حمایت طلاب مستعد و نخبه شد و از دست اندرکاران حوزه های علمیه خواست برای جلوگیری از افت تحصیلی طلاب چاره اندیشی کنند.
حضرت آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر سه شنبه، در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به جایگاه علما، تاکید کرد: علما دارای موقعیت بسیار برجسته و مهم از نظر سیاسی، اجتماعی و سیاسی هستند و باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با ابراز نگرانی از افت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه، خواستار چاره اندیشی مسؤولان و دست اندرکاران حوزه برای رفع این مشکل شد و ابراز داشت: این مشکلات باید ریشه یابی و برای آن راهکار اندیشیده شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید برای این مساله فکر کند که چرا وضعیت این گونه شده و برای رفع مشکلات و خلاها برنامه ریزی نماید.

وی بیان داشت: حوزه در گذشته افراد برجسته تحویل جامعه می داد، اما این مساله امروز کمرنگ شده است و باید برای آن فکری کرد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: در گذشته بیش از امروز به درس و بحث در حوزه اهمیت داده می شد، اما متاسفانه امروز وضعیت به گونه ای دیگر است و ضرورت دارد حوزه برای تربیت افراد تاثیر گذار که بتوانند پیام اسلام و انقلاب را در سطح جهانی مطرح کنند، برنامه ریزی نماید.

وی بر ضرورت شناسایی و حمایت از طلاب مستعد و نخبه تاکید کرد و افزود: امروز شرایط اقتضا می کند که حوزه در این وادی گام بردارد و برای تربیت افراد مستعد برنامه ریزی کند.

مدرس برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: افرادی که از نظر بیان، قلم و هنر دارای ذوق و استعداد خاصی در حوزه هستند می بایست حمایت شوند تا استعدادهای آنان شکوفا شود.

وی گام برداشتن در مسیر تعلیم و تربیت و داشتن تفکر انقلابی را دو اصل مهم برای طلاب و روحانیان دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران جهان را تکان داد و معادلات بین المللی را بهم زده است و ما باید به این مساله خوب توجه کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه طلاب باید با فکر انقلابی گام بردارند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی است و از این رو در جهان منشا اثر شده است.

وی تاکید کرد: امام راحل برای اسلام کار می کردند، نه برای ایران و همین مساله نیز رمز ماندگاری حرکت ایشان و انقلاب اسلامی شد و این مساله نیز ناشی از روشن بینی امام راحل است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات