۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۹۸۴۷۰

جایگاه روایات در روش شناسی تفسیری علامه طباطبایی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست دوم جایگاه روایات در روش شناسی تفسیری علامه طباطبایی به همت مرکز همکاری های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
همايش علمي، نشست علمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست دوم جایگاه روایات در روش شناسی تفسیری علامه طباطبایی از سلسله نشست های علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به همت مدیریت جنبش نرم افزاری مرکز همکاری های علمی و پژوهشی با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه صبح امروز در قم برگزار شد.

در این نشست حجت اسلام احمد قدسی، حجت الاسلام علی اکبر بابایی و حسن رمضانی به بحث و نقد و نظر سیره حدیثی علامه پرداختند.

حجت الاسلام احمد قدسی، استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با تاکید بر اینکه روش علامه نیازمند دقت و فهم بیشتری است، بیان داشت: علامه طباطبایی در تفسیر خود به روایات عنایت داشته‌اند؛ اما ممکن است در برخی مواضع از کلام ایشان غیر این برداشت شود.

وی ادامه داد: برداشت از قرآن توسط قرآن که از سوی علامه طباطبایی در تفسیر المیزان پیگیری شد، بسیار ارشمند است و خدمتی بزرگ به مذهب تشیع است.

حجت الاسلام بابایی در ادامه این نشست بیان داشت: برای شناخت مکتب علمی علامه و گونه های استفاده علامه طباطبایی از روایت در تفسیر باید گفته های وی درباره روش تفسیری و کارهای انجام شده در کنار هم بررسی شود.

این محقق حوزه علمیه، ادامه داد: علامه در مقام تفسیر می کوشد تا با تحلیل و با توجه به آیات دیگر قرآن معنای آیه را تفسیر کند و به طور معمول در متن تفسیر علامه استناد به روایات کم است.

در پایان این نشست علمی کارشناسان به سووالات حضار پاسخ دادند. /909/پ202/ص
ارسال نظرات