۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۹۸۸۸۰
با پیام مقام معظم رهبری؛

همایش مبانی فلسفی علوم انسانی فردا در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رساـ همایش مبانی فلسفی علوم انسانی با پیام مقام معظم رهبری، 5 اسفند با حضور محققان، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
موسسه امام خميني
حجت الاسلام محمود نمازی، دبیر همایش مبانی فلسفی علوم انسانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: همایش مبانی فلسفی علوم انسانی پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت اسلامی شدن علوم انسانی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، علوم انسانی غربی نه تنها مفید نیست بلکه مضر است، گفت: علوم انسانی رایج بر اندیشه فلسفی اومانیسم بنا شده است و در هستی شناسی، معرفت شناسی، انسان شناسی، روش شناسی با مبانی اسلامی در تعارض است.

این محقق علوم عقلی اذعان داشت: کمیته علمی همایش درصدد برآمد تا گزارشی از کارهای علمی انجام شده را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کند که این کار انجام شد و مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از این کار علمی، بنا به تقاضای مسؤولان همایش، پیامی صادر خواهند کردند.

وی با بیان اینکه یک 15 ماه کار فکری و عملی قوی برای برگزاری این همایش انجام شده است، از انجام مصاحبه های علمی و تخصصی با شخصیت هایی از کشورهای کانادا، اتریش، مالزی، آمریکا خبر داد.

حجت الاسلام نمازی با اشاره به اینکه این همایش، 5 اسفندماه درموسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از ساعت 8 تا 18 عصر برگزار خواهد شد، اظهار داشت: افتتاحیه این همایش با قرائت پیام مقام معظم رهبری خواهد بود و برنامه های صبح با سه سخنرانی علمی حجت الاسلام مجتبی مصباح، احمد احمدی و استاد لگن‌هاوزن ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ارائه شش پنل علمی، بیان تاریخچه همایش و اختتامیه با سخنرانی محمد جواد لاریجانی از برنامه های بعداز ظهر همایش علمی مبانی فلسفی علوم انسانی است.

حجت الاسلام نمازی گفت: این همایش جوابی علمی، دقیق و دهان شکن به کسانی است که قدرت علمی و معنوی اسلام و کارکردهای علمی حوزه های علمیه را به سخره می کشند. /909/ ت302/ص
ارسال نظرات