۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۹۸۸۸۶
حجت الاسلام دهنوی:

مسؤولان موظفند بسترهای لازم برای گسترش فضایل اخلاقی فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده، با تشریح جایگاه مسئله عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، گستره عفت و پاکدامنی را بالاتر از حجاب دانست.
حجت‌الاسلام حسين دهنوي از کارشناسان خانواده و استادان حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مسایل خانواده، شب گذشته در نشست هم اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب که به همت دفتر امور بانوان فرمانداری و موسسه خیریه مریم عذرا، در سالن اجتماعات فرمانداری اندیمشک برگزار شد، با تشریح جایگاه مسئله عفاف و حجاب در دین مبین اسلام، اظهار داشت: گستره عفت و پاکدامنی بالاتر از حجاب است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه ای مسیر کمال و ترقی را به درستی خواهد پیمود که افراد آن در کلام، رفتار، الگو، اخلاق و منش نسبت به عفیف بودن پای بند باشند؛ پای بند بودن پدر و مادر به مسئله حجاب در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و نهادینه شدن این فرهنگ ارزشی در سطح جامعه بسیار مفید است.

حجت الاسلام دهنوی، در ادامه سخنان خود، افزود: با نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، فضای روانی سالم در بین مردم ایجاد می‌شود به طوری که هنجارهای اجتماعی جایگزین آفت‌های اخلاقی می‌شود.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم باید در راستای ترویج این سنت و اخلاق حسنه در جامعه تلاش کنند چرا که تبیین سجایای اخلاقی در بین جوانان وظیفه همگانی بر دوش همه مردم قرار دارد و باید با در پیش گرفتن اهرم امر به معروف و نهی از منکر در این راستا گام بردارند.

کارشناس مسایل خانواده، تاکید کرد: همه مسلمانان صرف‌نظر از شغل و طبقه اجتماعی وظیفه دارند برای تشریح ابعاد مفهوم حجاب و ترغیب جوانان نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

وی به نقش مسؤولان دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ حجاب و حیا در جامعه اشاره کرد و گفت: مسؤولان موظفند بسترهای لازم برای گسترش فضایل اخلاقی و دینی را فراهم کنند به طوری که ارتقای سطح فرهنگ جامعه وظیفه انحصاری یک دستگاه نیست بلکه باید همه مسؤولان با دلسوزی در این عرصه وارد عمل شوند.

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که عدم تبیین شایسته فرهنگ اسلامی، تشریح نکردن آثار و تبعات حفظ حجاب در جامعه یکی از مهم‌ترین علل کم‌توجهی به حجاب است، بیان داشت: برای حفظ و تقویت حجاب در جامعه نیاز است متولیان امور فرهنگی با هم‌فکری مسیر درستی را انتخاب کرده و نسل جدید را در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ کنند.

وی معرفی الگوهای مناسب فرهنگی از نظر پوشش و رفتار را برای جوانان و نوجوانان مهم دانست و افزود: متولیان فرهنگی نسبت به تبیین راهکارهای عملی و آموزشی برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه بپردازند و نسبت به معرفی افراد موفق و مومن در بین جوانان و نوجوانان اقدام کنند.

کارشناس مسایل خانواده، بیان داشت: با شناساندن الگوی رفتاری مناسب به جوانان برای داشتن تعامل درست اجتماعی می‌توان از آنها انتظار حفظ حجاب و عفاف را داشت که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی جامعه وظیفه امروز همگان است.

حجت الاسلام دهنوی در ادامه به سؤالات مطرح شده بانوان در حوزه های فرهنگی، روان شناسی، مسائل اجتماعی و ازدواج با تکیه بر اصول خود باوری، اعتماد به نفس، مقید بودن به تکالیف شرعی، توجه به خواسته های منطقی و پرهیز از برخورد های چکشی جوانان پاسخ داد./945/پ202/ص
ارسال نظرات