۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۹۹۲۴۷
آیت الله طبرسی:

مساجد بهترین پایگاه برای شبهه زدایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای ایجاد شبهه در اعتقادات دینی نسل جوان به وظیفه روحانیت در این برهه خطیر اشاره کرد و گفت: مساجد بهترین پایگاه برای شبهه زدایی است.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شب گذشته در مراسم افتتاح مسجد حضرت محمد (ص) ساری که با حضور رییس ستاد اقامه نماز، رییس سازمان حج و زیارت کشور، استاندار مازندران و دیگر مسؤولان برگزار شد، با اشاره به نقش مساجد در طول تاریخ، گفت: مساجد همواره پایگاه مهمی برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی هستند.

وی، مسجد، حسینه و حوزه های علمیه را سه جایگاه مهم و اصیل اسلامی در طول دهه های گذشته معرفی کرد و افزود: این سه مجموعه همواره در جهت ترویج ارزش های اسلامی پشتیبان هم بودند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که یکی از مهم ترین مأموریت های پیامبر ساخت مسجد بود، خاطرنشان کرد: خاتم النبیین در مسجد به همه امور مسلمانان رسیدگی می کرد که این نشان دهنده جایگاه رفیع مساجد است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مساجد در طول تاریخ علاوه بر این که محل نیایش و عبادت های مسلمانان بوده، بهترین پایگاه برای ترویج باورهای دینی و انجام مأموریت های الهی به شمار می رفته است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای ایجاد شبهه در اعتقادات دینی نسل جوان به وظیفه روحانیت در این برهه خطیر اشاره کرد و بیان داشت: مساجد بهترین مکان برای خنثی کردن توطئه های شوم دشمنان است.

امام جمعه ساری مسجد و حوزه های علمیه را سرچشمه نهضت عظیم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت دینی از حوزه و مسجد آغاز شد و امروز نیز دوام و اقتدار این نظام الهی مرهون این دو رکن مهم نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر ارتباط بیشتر ائمه جماعات مساجد با سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، ادامه داد: امروز نسل جوان جامعه ما گروه هدف برنامه های شوم نظام سلطه هستند که روحانیت باید با ارتباط بیشتر با قشر جوان، آنها را از توطئه های دشمن آگاه سازد.

آیت الله طبرسی، برقراری ارتباط صمیمانه روحانیت با نسل جوان را ضرروی خواند و گفت: این مسأله سبب انس بیشتر نسل جوان با روحانیت و مسجد می شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که فعالیت های دینی و فرهنگی در مساجد باید با محور روحانی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: حضور روحانی امام جماعت در یک مسجد سبب رونق فعالیت های دینی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، برگزاری کلاس های تفسیر قرآن و نهج البلاغه را در مساجد ضروری دانست و تصریح کرد: روحانی هر مسجد باید با اجرای برنامه های متنوع دینی و فرهنگی زمینه حضور بیشتر نسل جوان را به مسجد بیشتر فراهم کند.

وی با تأکید براین که هیأت امناء و خادمان مساجد باید حضور جوانان در مسجد را غنیمت بشمارند، ادامه داد: باید از توان نسل جوان در امور دینی و فرهنگی مسجد بیشتر بهره گرفته شود.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود زندگی سیاسی را لجن ترین زندگی انسانی دانست و ادامه داد: نباید این گونه مسائل در مساجد ترویج شود./950/پ202/ص

ارسال نظرات