۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۹۹۲۶۴
نویسنده کتاب النصوص:

ولایت امیرالمومنین از هشتاد منبع از منابع معتبر اهل سنت مورد استناد قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه بیان داشت: وحدت اسلامی نعمتی است که در گرو اتحاد حول محور ولایت امکان پذیر است و کتاب النصوص کوشیده است تا با ارجاع درست به منابع اهل سنت، در تحقق این مهم بکوشد.
کتاب النصوص


حجت‌الاسلام احمدرضا آقا دادی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به چاپ نخست کتاب النصوص بیان داشت: این کتاب حاصل سال ها تلاش علمی است که پیرامون اثبات ولایت و خلافت امیر المومنین (ع) نوشته شده است.

وی با بیان اینکه در این کتاب به بیش از هشتاد منبع از منابع اهل سنت ارجاع داده شده است، گفت: برای نگارش این اثر، فیش برداری از کتاب‌های مفصل روایی، تفسیری و تاریخی اهل سنت را از پنج سال پیش آغاز کردم.

این نویسند حوزه علمیه اظهار داشت: در برخی از منابع اهل سنت همچون تاریخ ابن عساکر، حدیث غدیر با بیش از صد طریق عنوان شده است.

وی ادامه داد: تاریخ مدینه در هشتاد جلد و کتاب ابن اثیر در بیست جلد از جمله کتاب هایی است که از آنها فیش‌برداری شده است.

حجت الاسلام آقا دادی گفت: در این کتاب تمامی روایاتی که ولایت امیرالمومنین(ع) را اثبات می‌کند همچون روایت اخوت، غدیر، منزلت و دار مورد اشاره قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درایت الحدیث، یکی از بخش های این کتاب است، گفت: دلالت روایات بر معنا و مقصود و بررسی معنایی همچون کلمه ولی نیز در کتاب النصوص بررسی شده است.

این محقق حوزه علمیه قم اذعان داشت: روایات زیادی پیرامون اثبات ولایت امیرالمومنین(ع) وجود دارد که در کتاب النصوص، در قسمت (بنگرید)، به یک روایت که دارای بیان های متفاوت و سندهای متعدد است، اشاره شده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که پاسخگوئی به شبهات، خدمت به نظام اسلامی است، گفت: این کتاب در مسیر انقلاب و ولایت فقیه و خدمت به نظام اسلامی نوشته شده است.

این محقق علوم اسلامی با بیان اینکه بررسی شبهات وهابیت از دیگر بخش های این کتاب است، گفت: وحدت اسلامی نعمتی است که در گرو اتحاد حول محور ولایت امکان پذیر است و کتاب النصوص کوشیده است تا با ارجاع درست به منابع اهل سنت، در تحقق این مهم بکوشد.

وی در پایان گفت: ولایت امیرالمومنین(ع) به خوبی از کتب اهل سنت قابل اثبات است از این رو من در این کتاب وعده داده ام اگر کسی از هر کتاب معتبری بتواند یک سوم روایاتی که در این کتاب از منابع اهل سنت در باب ولایت و خلافت و وصایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام نقل شده درباره‌ ولایت و خلافت دیگران بیاورد مبلغ پنج میلیون دلار از مولف به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات