۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۹۹۴۹۶
مدیر حوزه‌های علمیه:

حوزه به حمایت هنرمندان حوزوی افتخار می‌کند / جشنواره هنر آسمانی مورد حمایت مدیریت حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با اعلام حمایت از جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: ما به حمایت از هنرمندان حوزوی افتخار می‌کنیم.
آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه در سخنانی در سومین جشنواره ادبی، هنری ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه(هنر آسمانی) که صبح امروز 12 اسفند ماه با حضور شماری از مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه در مرکز جهانی علوم اهل بیت علیهم السلام قم آغاز به کار کرد با قدردانی از برگزاری این حشنواره گفت: این جشنواره حرکتی نو و جدیدی بود که در حوزه آغاز شد.

وی با بیان این که در ابتدا با برگزاری این جشنواره مخالفت می‌شد اما پس از روشن شدن اهداف و برنامه‌های آن، مورد حمایت حوزه و مراجع قرار گرفت، افزود: با توجه به ذهنیت انحرافی که نسبت به هنر و هنرمند وجود داشت به همین دلیل با برگزاری این جشنواره مخالفت می‌شد.

آیت‌الله مقتدایی از قرآن کریم به عنوان یکی از مظاهر بالای هنری یاد کرد و اظهار داشت: در این کتاب آسمانی به صراحت آمده است هیچ کسی نمی‌تواند حتی یک آیه همچون آن بیاورد که این خود دلیل بر هنر بالای قرآن است.

وی ادامه دا: امروز جشنواره هنر آسمانی مورد حمایت حوزه است و ما نیز از طلاب هنرمند و هنرمندان حوزوی حمایت می‌کنیم و به این حمایت خود افتخار می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه از شعر به عنوان یکی از هنرهای برتر نام برد و تصریح کرد: امروز با سرودن یک قطعه شعر و یا بیان نثر ادبی می‌توان بسیاری از زیبایی‌های معارف اسلامی را بیان کرد، زیرا شعر از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار است.

وی با بیان این که هنر دارای رشته‌های مختلف است، افزود: بیان معارف اسلامی از طریق هنر آسمانی خود تبلیغ دین است، همچنین سخنرانی و بیان خوب و سخنوری از جمله هنرهای است که امروز برخی از حوزویان از آن برخوردارند و باید این هنرمندان توانمند و خوش ذوق را شناسایی و مورد حمایت قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقویت و حمایت هنرمندان حوزوی را از وظایف حوزه دانست و به مسؤولان جشنواره هنر آسمانی تاکید کرد که آثار طلاب را در بخش‌های مختلف چاپ و منتشر کنند.

وی تصریح کرد: باید آثار برتر حوزویان را منتشر کنید و در اختیار همگان قرار دهید، زیرا این جشنواره در دل حوزویان و حوزه علمیه جای پیدا کرده و می‌تواند تاثیر بسزای را در حوزه داشته باشد.

گفتنی است، جشنواره هنر آسمانی هر دوسال یک بار با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار می شود که نخستین جشنواره آن در سال 85 و دومین آن در سال 87 و امسال نیز سومین جشنواره آن در حال برگزاری است./917/پ202/ص
ارسال نظرات