۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۹۹۶۲۸
با صدور بیانیه ای؛

علمای شیعه عربستان خواستار آزادی شیخ توفیق العامر شدند

خبرگزاری رسا ـ 55 تن از علمای شیعه الاحساء عربستان با صدور بیانیه ای خواستار آزادی خطیب جمعه هفوف و سایر زندانیان شیعه شدند.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، 55 تن از علمای الاحساء عربستان در بیانیه ای همبستگی خود را با حجت الاسلام شیخ توفیق العامر خطیب جمعه هفوف اعلام کرده و خواستار آزادی وی و سایر زندانیان شیعه شدند.

در این بیانیه آمده است: سخن گفتن از اصلاحات در حال حاضر به پدیده ای معمولی در کشور تبدیل شده است و قشرهای مختلف کشور بر این امر تاکید دارند، ولی بازداشت و زندانی کردن افرادی که خواستار اصلاحات هستند در شرایط کنونی، سبب گسترش تنش و نگرانی ها در کشور شده و آینده عربستان را ابهام قرار می دهد.

علمای شیعه عربستان افزوند: همگان مشاهده کردیم که نادیده گرفتن درخواست های اصلاح در کشورهای عربی به بروز انقلاب منجر شد و این جوامع را در حالت بحرانی قرار داد و اگر به مطالبات مردم درعربستان نیز بی توجهی شود جامعه در حالت التهاب و تنش قرار می گیرد.

علمای شیعه بر لزوم آزادی شیخ توفیق العامر و سایر زندانیان تاکید کردند و اظهار داشتند: از مقامات کشور می خواهیم تا همه زندانیان اندیشه خصوصا شیخ توفیق العامر که خبر بازداشت وی پس از ایراد سخنانی که فرهنگیان کشور نیز منادی آن بودند بسیار اسفناک بود را آزاد سازند و به بازداشت بسیاری از افرادی که سال هاست در زندان بسر برده و حتی مدت محکومیتشان تمام شده است پایان دهند.

این بیانیه به امضای 55 تن از علمای شیعه الاحساء رسیده است که می توان از آیت الله سید علی الناصر، علامه شیخ محمد اللویم، علامه شیخ حسن بوخمسین، علامه سید هاشم الشخص به عنوان بارزترین شخصیت های دینی امضا کننده این بیانیه نام برد./980/گ
ارسال نظرات