۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۹۹۸۳۲
پژوهشگر حوزه علمیه:

وجود روحانیون در مدارس فرصتی برای انتقال معارف به نسل نوجوان است

خبرگزاری رسا ـ روحانی طرح مدارس رستگاران اظهار داشت: کنجکاوی در سنین پایین از مواردی محسوب می‌شود که اگر به شکل درستی هدایت نشود و در مسیر خودش قرار نگیرد، آفت‌زا خواهد بود.
تربيت اسلامي


حجت الاسلام محمد کاظمی، عضو مجموعه تعاون اسلامی در گفت‌و‌گو با خرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تربیت اسلامی تنها قالبی است که می تواند انسان را به راه صحیح رهنمون شود و به رستگاری برساند.

وی ادامه داد:  از آنجا که دانش آموزان ساعات زیادی را در مدرسه می گذرانند حضور روحانیان در مدارس موجب می‌شود تا دانش‌آموزان از رفتارهای آنان درس بگیرند و سفارش ائمه(ع) مبنی بر «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» محقق شود.

این روحانی طرح مدارس رستگاران اظهار داشت: وجود روحانیان در مدارس فرصتی برای انتقال معارف الهی و اسلامی به نسل نوجوان است.

وی بر اثر گذاری تربیت در سنین پایین تاکید کرد و گفت: بسیار دیده شده افرادی که از دانشگاه‌ها جذب ارگان‌های مذهبی و فرهنگی شده‌اند، سابقه تحصیل در مدارس مذهبی داشته‌اند.

این استاد حوزه علمیه زاهدان، به وجود عواطف قوی در نوجوانان اشاره کرد و گفت: در سنین پایین غلبه با احساس و عواطف است از این رو مبلغان باید با اخلاق نیکو، نوجوانان را به دین جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر سنی، روش برخورد خاص خود را دارد، گفت: در سنین جوانی که فرد در مقاطعی همچون دبیرستان و دانشگاه درس می‌خواند، بحث‌ها به سمت برهان و استدلال پیش می‌رود و مبلغان باید به ابزارهای لازم علمی مسلط باشند.

این محقق علوم اسلامی گفت: کنجکاوی در سنین پایین از مواردی محسوب می‌شود که اگر به شکل درست هدایت نشود و در مسیر خودش قرار نگیرد، آفت‌زا خواهد بود.

وی ادامه داد: مبلغان باید مسائل خاص دوران نوجوانی و جوانی را به شکل عادی و به روشی که افراد را حساس نکند، بیان کنند.

حجت الاسلام کاظمی گفت: تهاجم فرهنگی که بارها مورد هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است باید جدی گرفته شود و برای مقابله با آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: وجود برخی ابزارهای نوین ارتباطی و استفاده نادرست از آن موجب شده است تا کار تبلیغی سخت‌تر شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات