۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۶۱۹۳۵
تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب مطرح کرد؛

ضعف دولت در نظارت؛ عامل شکل گیری فساد اقتصادی

ضعف دولت در نظارت؛ عامل شکل گیری فساد اقتصادی
تهران - حجت الاسلام والمسلمین سینایی خدمت کردن به مردم را وظیفه دولت دانست و گفت: پرونده های اقتصادی سرریز شده به دستگاه قوه قضاییه نتیجه عدم نظارت دولت بر دستگاه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عملکرد دولت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را مقهور و منفعلانه دانست و گفت: متأسفانه عملکرد دولت برای برون‌رفت از مشکلات فاقد روحیه جهادی خلاق بود برای همین در مواجهه با مشکلات عملکردی منفعلانه داشت.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب(ع) ادامه داد: همه موارد اقتصادی کشور در شش سال نخست دولت روحانی به نتایج برجام گره خورد و دولت‌مردان با متوقف شدن در برجام منتظر بودند نتایج آن را مشاهده کنند درحالی‌که برجام بی‌فرجام ماند و پیشرفتی برای بخش صنعت و اقتصاد حاصل نشد.

مشکلات اقتصادی؛ نتیجه گره زدن زلف اقتصاد به زلف برجام

وی افزود: از ابتدا مشخص بود درخت برجام میوه نخواهد داد بنابراین نباید دولت زلف اقتصاد را به زلف برجام گره می‌زد اما متأسفانه علی‌رغم تذکرات رهبر انقلاب این کار انجام شد و دولت همه مسائل داخلی را به برجام ربط داد.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی یکی دیگر از دلایل مشکلات اقتصادی را عدم نظارت دولت در تنظیم بازار دانست و عنوان کرد: دستگاه‌ها و واحدهای نظارتی موظف بر ارتقای سلامت نظام اقتصادی، اداری و غیره هستند تا تخلفی صورت نپذیرد اما متأسفانه این نظارت‌ها در دولت روحانی کمرنگ و بعضاً تعطیل شد؛ علت پرونده‌های اقتصادی در قوه قضاییه بیانگر عدم نظارت دولت بر امور اقتصادی است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب(ع) ادامه داد: در این دولت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، صنعتی و ... نه‌تنها پیشرفت نداشتیم بلکه به خاطر تخلفاتی که صورت گرفت عقب‌گرد نیز داشتیم؛ امروز شهرداری و شورای شهر تهران به‌هیچ‌عنوان اعلان نمی‌کنند بودجه‌هایی که در اختیار دارند صرف چه اموری می‌کنند درحالی‌که بعد از دوره مسؤولیت پرونده‌های متعددی از همین شورای شهر و شهرداری به‌سوی قوه قضاییه سرازیر می‌شود.

اختلاس و دزدی های میلیاردی؛ نتیجه عدم نظارت بر عملکرد دستگاه ها

وی اختلاس و دزدی‌های میلیاردی را بیانگر عدم نظارت بر عملکرد دستگاه ها دانست و گفت: سیر نزولی جرائم و پرونده‌های اقتصادی کلان نشان می‌دهد بخش‌های نظارتی دولت هیچ توجهی به دیگر بخش‌ها ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی بابیان اینکه دولت موظف است به مردم خدمت کند، اظهار داشت: بر اساس فرهنگ اسلامی حتی اگر دقیقه‌ای از عمر دولت باقی‌مانده باشد موظف است به مردم خدمت کند حال که یک سال از عمر این دولت باقی‌مانده است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب(ع) ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که دولت می‌تواند در این‌یک سال باقی‌مانده انجام دهد اجرای دقیق قوانین در کشور است اینکه خود و مردم را ملزم به اجرای قانون کند؛ قطعاً مردم ثمرات شیرین اجرای قوانین را در ظاهر جامعه و همچنین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره خواهند دید./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات