۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۹۵۷
مدرس حوزه علمیه گفت:

فرهنگ برخواسته از دین عامل شکوفایی جهش تولید

فرهنگ برخواسته از دین عامل شکوفایی جهش تولید
حجت الاسلام رحمانی سبزواری گفت: علت رشد تولید در ایران اسلامیت آن است دین اسلام دعوت به رشد تولید و شکوفایی می کند.

حجت الاسلام علی رحمانی سبزواری مدرس درس خارج حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: دین قرآن و روایات در جهش تولید نقش بسیار موثری دارند علت رشد تولید در ایران اسلامیت آن است اسلام دعوت به رشد و شکوفایی تولید می کند.

وی با اشاره به فرامین دینی عنوان کرد: دین اسلام می گوید ما شما را آفریدیم که زمین را آباد کنید و آباد شدن زمین و تکنولوژی از فرهنگ است ملتی که فرهنگ ندارد رشدی هم نخواهد داشت کشورهای غربی نیز در زمینه پیشرفتشان مدیون علوم دانشمندان اسلامی هستند  در واقع دین عامل پویایی دانشمندان و علمای اسلام می باشد.

حجت الاسلام رحمانی سبزواری ابراز داشت: نقش فرهنگ در تکنولوژی و فرهنگ از هر چیزی بالاتر است نهادهای فرهنگی با توجه به شعار سال باید چیزی را بسازند که با دشمن و نقشه های آنان مقابله کند.

مدر حوزه علمیه خاطر نشان کرد: نهادهای فرهنگی در این راستا باید جوانان را تشویق کنند، دین در امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد و همان نقش را در بالندگی اقتصادی ایفاء می کند یقیناً نهاد های فرهنگی با وجود محدودیت ها و بیماری کرونا موفق بودند که امروز نتیجه آن را در پیشرفت علوم شاهد می باشیم.

ارسال نظرات