۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۶۰۴۳
در وبینار مجازی توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام صورت گرفت؛

گفتگوی بین نسلی سایت جماران یا پیش درآمدی بر انتخابات ۱۴۰۰+ فیلم

گفتگوی بین نسلی سایت جماران یا پیش درآمدی بر انتخابات ۱۴۰۰+ فیلم
برخی از شرکت کنندگان به اعضای شورای نگهبان توهین و آنان به جانبداری، تبعیض و کهولت متهم کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، وبینار «آرمان های امام (ره) و جوانان امروز؛ گفتگوی بین نسلی به صورت مجازی با جوانان سراسر کشور» امروز پنج شنبه با حضور حجج الاسلام سید حسن خمینی، علی کمساری و نیز معصومه ابتکار به صورت مجازی توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام و پخش هم زمان در سایت جماران برگزار  شد.

در این شوآف تبلیغاتی به ظاهر نسبت نسل امروز با اهداف و آرمان های امام راحل مورد واکاوی قرار گرفت و جوانانی از برخی استان ها نظرات خود را درباره عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام، ... مطرح کردند که در این بین، برخی از آنان از ستاد انتخاباتی موسوی در فتنه 88 و ستاد انتخاباتی روحانی دعوت شده بودند.

گفتگوی بین نسلی سایت جماران یا پیش درآمدی بر انتخابات آینده + فیلم

تحریف استکبارستیزی امام تحت پوشش نگاه جهانی

معصومه ابتکار در سخنان خود، در حالی امام راحل را الگوی نسل جوان معرفی کرد که در دوران مدیریت خود بر سازمان حفاظت از محیط زیست هیچ قرابت اندیشه ای با آرمان های امام راحل نداشت. دوگانگی گفتار و عملکرد مدیریتی، دگراندیشی، ترجیح اولویت سیاسی کاری بر دغدغه مشکلات مردم، مصاحبه با رسانه‌های بیگانه صدای آمریکا، بی بی سی و گاردین به نفع جریان اصلاحات، انتقاد از شورای نگهبان و مطالبه رفع حصر سران فتنه نمونه هائی از تناقضات وی به شمار می رود.[1] خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این وبینار تلاش داشت افکار و رهنمودهای امام راحل در حمایت از مستضعفان، استکبار ستیزی و عدالت را در پس قالب نگاه جهانی و  تحول خواهی رهبر کبیر انقلاب تفسیر کند تا توسعه مفهومی را به نفع جریان سیاست خارجی برجامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 رقم بزند.

دعوت از سید حسن خمینی برای انتخابات ریاست جمهوری

حسین صداقت از بوشهر یکی از شرکت کنندگان وبینار بود که سعی داشت حکومت اسلامی را در برابر مردم قرار دهد، نظام آموزشی کشور را عقب مانده توصیف کند و از حجت الاسلام سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دعوت به عمل آورد. برخی از شرکت کنندگان نیز به اعضای شورای نگهبان توهین و آنان به جانبداری، تبعیض و کهولت متهم کردند. هم چنین پرسش هایی از حجت الاسلام سید حسن خمینی درباره تجمل گرایی در مرقد امام و نحوه عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام و پژوهشکده وابسته به آن در راستای تعمیق و توسعه اندیشه های امام مطرح شد که بدون پاسخ اقناعی باقی ماند.

تعداد بازدید : 3

دوگانگی شعار با عمل

علاوه بر این حجت الاسلام سید احمد مصطفوی با عنوان یکی از افراد وابسته به بیت امام به ایراد سخن پرداخت تا پاسخ برخی پرسش های جوانان را بدهد. وی با اشاره به رشادت های جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: امروز ارزش های جامعه با وجود فضای مجازی و فیلترشکن ها تغییر کرده است و در جنگ فرهنگی به راحتی مغلوب می شویم. فرزند حجت الاسلام سید حسن خمینی خودسازی امام راحل (ره) در جوانی را عامل توفیق و استحکام شخصیتی امام ارزیابی کرد و گفت: امروز اخلاق یک حلقه گم شده در زندگی، فضای مجازی و تعامل با مخاطبان است. وی در حالی از فضای مجاز به عنوان آوردگاه جوانان با فرهنگ غرب سخن می گفت که چندی پیش کلیپ گفتگوی صمیمانه اش با پویان مختاری، مدیر یک شبکه اجتماعی شرط بندی و قمار در فضای مجازی جنجال آفرین شد و موج انتقاد خیرخواهان نظام را در رعایت شأن منتسبان بیت امام راحل برانگیخت.

بی گمان استقبال مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام از نظرات جوانان در صورت پاسخ به پرسش های منتقدان و اندیشمندان حوزوی حتی برخی افراد هم افق با این موسسه نسبت به سکوت این موسسه در قبال تحریف اندیشه ها و آرمان های بنیان گذار انقلاب اسلامی تاثیر گذار خواهد بود، در غیر این صورت مخاطب، این اقدام را چیزی جز پیش نمایش تبلیغاتی برای جذب آرای جوانان پُر شور به نفع یک جریان سیاسی خاص که امروزه در اثر ناکارآمدی های دولت روحانی در انزوای افکار عمومی قرار دارد نمی داند.

گفتگوی بین نسلی سایت جماران یا پیش درآمدی بر انتخابات آینده

خطر شکل گیری غلط الگوی معرفی شده از امام به نسل های جوان

بی شک پاسداشت بیت امام راحل تنها در تکریم ظاهری و تجلیل با القاب نسبت به منتسبان این بیت نیست، بلکه از طریق تبیین منظومه فکری امام راحل عظیم الشان، پاسداشت و مواظبت در برابر ارکان شخصیتی امام خصوصاً برای جوانان، نمایش ساده زیستی و حسن خلق امام در رفتار و سبک زندگی منتسبان به بیت ایشان، پیروی از رهبر معظم انقلاب، ایستادگی در برابر فزون خواهی های استکبار جهانی، بیرون آوردن سیره امام از محجوریت و نمایش الگوی شخصیتی امام در رفتار مسئولان برای اقشار گوناگون انجام خواهد شد.

ورود موسسه تنظیم و نشر آثار امام به رویکردهای جناحی، سیاسی و انتخاباتی خطر شکل گیری غلط الگوی معرفی شده از امام به نسل های جوان را در پی دارد. هشداری که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرمودند: «اگر شخصیّت امام تحریف شد، بد معرّفی شد، غلط معرّفی شد، همه‌ی این خطرات بزرگ متوجّه ملّت ایران خواهد شد؛ اینجا است که خطر تحریف امام به‌عنوان یک هشدار باید در گوش و چشم مسئولان کشور، صاحب‌نظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقه‌ی به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان، دانشگاهیان، حوزویان تلقّی بشود».[2]

 

[1] mshrgh.ir/551120.

[2] بیانات در مراسم بیست و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) مورخ 11/3/1394.

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
بسیار عالی
ممنون از خبرگزاری انقلابی رسا
4
0
امیرعلی علیان نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
بسیار عالی، ممنون از عزیزان رسا که زحمت می کشند
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند...
2
2
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
خوب حالا منظور چیه؟
از توی گلخونه دنیای کوچک
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
تقارن این برنامه تبلیغی موسسه حبس و سرچ آثار امام با روز ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ حمله چماقداران بنی صدر به نیروهای انقلابی چیست؟ ظاهرا آسیدحسن کاندیداتوری رو با دست پس می زنه و با پا پیش. از یه طرف با خودش فکر میکنه مبادا ورودم به رقابتهای انتخاباتی شان و شئونمو بهم بریزه . از طرف دیگه هم میگه شاید اومدم و برنده شدم.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
اندلس رو فراموش نکنیم و خودمون رو با این حرفا فریب ندیم.وضعیت اسفناک فرهنگی رو نمی بینیم!!؟تهی شدن نه فقط جوانان بلکه عواموو خواص رو از مفاهیم عالیه نمی بینیم؟
2
0