۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۷۷۵۳۶
امام جمعه خرمشهر:

انتخابات ریاست جمهوری مقیاس بزرگی برای تحقق آمال مردم است

انتخابات ریاست جمهوری مقیاس بزرگی برای تحقق آمال مردم است
خوزستان - امام جمعه خرمشهر گفت: ریاست جمهوری مقیاس بزرگی برای تحقق آمال مردم است و آنان باید وقت بیشتری برای شناخت و انتخاب فرد شایسته بگذارند.
حجت الاسلام محمد جواد عادل پور، امام جمعه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه انتخابات را یکی از مهمترین مسائل مردم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی مردم سالار دانست و بیان داشت: انتخابات به معنای تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور است؛ انتخابات شورای شهر و روستا یعنی سپردن اداره‌ی شهر، شهرداری، مسائل عمرانی، خدماتی و مدیریت منابع شهرداری به دست تعدادی از افراد که اگر امین و کارآمد باشند ضمن امانت داری  نقش به سزایی در عمران و آبادانی خدمات شهری و حفظ منابع ایفا خواهند کرد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به پیامد‌های انتخاب نادرست ناشی از نبود شناخت، تصریح کرد: اگر مردم از روی عدم شناخت صحیح فردی را انتخاب کنند که فاقد شاخصه‌های انقلابی گری، مسؤولیت پذیری و امانت داری باشد؛ شهر‌ها و روستا‌ها دچار عقب ماندگی خواهند شد.

حجت الاسلام عادل پور با تأکید بر نقش اساسی مردم در تعیین سونوشت کشور افزود: مردم باید براساس بصیرت و آگاهی انتخاب کنند، در روایت آمده است که اگر کسی، کسی را برای مسؤولیت بر تعدادی از مردم انتخاب کند درحالی که بداند دیگری بهتر از او است، به خدا، رسول الله و دیگر مسلمانان خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح باید بدون حب و بغض صورت گیرد ادامه داد: در انتخابات باید آگاهی و انصاف داشت و بدون حب و بغض باید فرد شایسته را انتخاب کرد؛ در واقع آنچه که سبب نقش آفرینی مردم می‌شود آگاهی، شاخت و بصرت کامل نسبت به افراد و ملاک‌ها است.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ملاک‌هایی را که رهبر معظم انقلاب به زیبایی بیان کردند را در یک جمله می‌توان جمع کرد و آن انتخاب فرد انقلابی است.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به شاخص‌های فرد انقلابی عنوان داشت: تعهد، کارآمدی، تخصص، شجاعت برای دفاع از منافع مردم، طرح و ایده، مشورت پذیری و همچنین استفاده از همه صاحبان عقل و نخبگان جامعه از ویژگی‌های فرد انقلابی است.

وی ریاست جمهوری را مقیاس بزرگی برای تحقق آمال مردم  دانست و گفت: مردم بایستی وقت بیشتری برای شناخت و انتخاب فرد شایسته بگذارند و با مطالعه تصمیم درستی بگیرند.

 امام جمعه خرمشهر ادامه داد: امروز در راس ریاست جمهوری و قوه مجریه فردی را می‌خواهیم که دارای روحیه انقلابی و تابعیت محض ولایت فقیه باشد، شخصی که منویات مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام خمینی را به منصه عمل برساند.

حجت الاسلام عادل پور در پایان گفت: فرد اصلح آن است که به استعدادها، ظرفیت ها، قابلیت‌های کشور و نیروی جوان و انسانی آن ایمان داشته باشد، و باور کند که ما می توانیم با خود اتکایی به دور از دخالت کشور‌های خارجی موانع پیش رو را در دورن کشور مرتفع کنیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات