۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۷۷۷۶۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

بیداری مردم و مسؤولان دشمن را ناامید کرده است

بیداری مردم و مسؤولان دشمن را ناامید کرده است
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی از همه راه ها ناامید شده و به دنبال تفرقه افکنی میان مردم و منصرف کردن مردم از رأی دادن هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار دست‌اندرکاران ستاد و هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان اصفهان اظهار داشت: سالی که گذشت از نظر تحریم، کرونا، سیل و زلزله سال سختی بود و مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آمد که امیدوار هستیم به برکت حضرت ولی‌عصر(عج‌الله تعالی فرجه) برطرف شود.

وی افزود: دادن برخی از نعمت‌ها به بندگان از سوی خدا برای آزمایش آنان است تا مشخص شود انسان پس از اینکه دارای نعمت شد چگونه عمل می‌کند، حال که شما دارای نعمت خدمت به بندگان خدا هستید این نعمت را حفظ کرده و با اجرای قانون به مردم خدمت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در روایت داریم که کمترین چیزی که لازم است برای خدا مراعات شود این است که انسان با نعمت خدا گناه نکند و از نعمت خدا برای انجام معصیت کمک نگیرد؛ اگر کسی نعمت ریاست، شأن و مقام داشت نباید نافرمانی خدا را انجام دهد و پیروی از هوای نفس کند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات زمینه‌ساز اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: امام راحل فرمودند تقویت نظام اسلامی، تقویت اسلام است و ضربه زدن به نظام، ضربه به اسلام است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع نظارت در انتخابات پیش رو، عنوان کرد: باید مرّ قانون رعایت شود و اگر کسی رد صلاحیت شد، با زبان خوش برای او توضیح داده شود؛ مبادا رفتار بد برگزارکنندگان مراحل مختلف انتخابات، نارضایتی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: رعایت ادب و احترام، پرهیز از غرور، رعایت آداب اسلامی، رعایت عدالت، عمل به وظایف قانونی با علم و یقین و پرهیز از دخالت دادن خطوط سیاسی و رفاقت‌ها در بررسی صلاحیت‌ها از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: مردم سختی‌های کنونی را به دین و نظام اسلامی ارتباط نمی‌دهند و در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت؛ اگر می‌خواهیم اسلام سربلند باشد، رأی بدهیم تا همگان بدانند، مقابل دشمن محکم ایستاده‌ایم.

وی یادآور شد: مادران شهدا با اینکه بچه‌های خود را دوست داشتند اما آنان را در راه اسلام و نظام اسلامی فدا کردند و اسلام را بر خود و فرزندان خود ترجیح دادند؛ ملتی که خدا را در نظر دارد و دین الهی را برمی‌گزیند بدون شک رستگار می‌شود.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید گفت که انسانیت این است که انسان هیچ چیزی را با غیر خدا معامله نکند؛ همان‌گونه که قرآن کریم می‌فرماید: «بگو: «اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالى كه گرد آورده‌ايد و تجارتى كه از كسادش بيم ناك هستيد و سراهايى را كه خوش مى‌داريد، نزد شما از خدا و پيامبرش و جهاد در راه وى دوست‌داشتنى‌تر است، پس منتظر باشيد تا خدا فرمانش را [به اجرا در]آورد.» بنابراین اگر انسان این‌ها را بیشتر از خدا دوست داشته باشد، باید منتظر عذاب الهی باشد.

وی بیان کرد: دشمن به خاطر بیداری مردم و مسئولان نتوانسته است از شرایط کنونی سوء استفاده کند و با نا امیدی از همه تحریم‌ها و توطئه‌ها تلاش کرده از راه ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان و نیامدن پای صندوق‌های رأی، به نظام اسلامی ضربه بزند.

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به شرایط حساس کشور و انتخابات پیش رو اظهار داشت: مردم مشکلاتی دارند و تحریم ها و کرونا مشکلات را اضافه کرده است؛ در این شرایط همه نیاز به همدلی، تلاش، آرامش و نشاط اجتماعی داریم تا بتوانیم انتخابات باشکوهی برگزار کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات