۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۷۷۷۸۳
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی:

جریان تشیع لندنی مخالف شهید صدر بود

جریان تشیع لندنی مخالف شهید صدر بود
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان اینکه شهید صدر حامی نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب بود، گفت: جریان موسوم به تشیع لندنی درصدد بود که جلوی شناخته شدن شهید صدر را بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده خبرگان رهبری در استان قزوین و شاگرد ویژه شهید صدر، در ویژه برنامه سالروز شهادت مجاهد متفکر مرجع بزرگ دینی علامه شهید سید محمد باقر صدر که از شبکه تلویزیونی عبرات پخش شد؛ به تبیین سیره علمی و اخلاقی ایشان پرداخت و گفت: آیت الله شهید صدر دارای نبوغ ویژه ای در دروس حوزوی بوده، اما تواضع و خلوص نیت و فروتنی از ویژگی های شاخص سیره اخلاقی ایشان شمرده می شود.

شاگرد ویژه شهید صدر بیان داشت: آیت الله شهید صدر در زمان خفقان رژیم بعث عراق به بررسی همه جانبه تاریخ صدر اسلامی می پرداخت و کتاب فدک در تاریخ را در سن 16 سالگی نگارش کرده و از این کتاب سه نوع ترجمه در ایران شده است.

 وی با بیان اینکه آشهید صدر نبوغ و هوش ویژه­ای در دروس حوزوی داشت، گفت: ایشان کتاب غایت الفکر را در سن 23 سالگی تدوین کرد.

نماینده خبرگان رهبری بیان داشت: امام خمینی(ره) درس خارج ولایت فقیه را در نجف تدریس می کرد اما رژیم شاهنشاهی از رژیم بعث عراق خواست که جلوی تدریس امام را در این زمینه بگیرد، اما تقریرات درس ولایت فقیه منتشر شد و جزوه ولایت فقیه امام خمینی در اختیار آیت الله شهد صدر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آثار و کتاب‌های شهید صدر در کشورهای مختلف اسلامی منتشر و پخش شده ، گفت: آل سعود و وهابیت نتوانسته جلوی ترویج اندیشه ها و کتاب‌های این متفکر شیعه را در کشورهای خود بگیرد.

وی درباره علت مخالفت رژیم بعث عراق با آیت الله شهید صدر گفت: تفکر رژیم بعث مادی گرایی و ماتریالیستی بود و مبنای آنها بر حیات مادی استواره شده، اما مبانی تفکر فقهی، فلسفی و حتی اقتصادی آیت الله شهید صدر بر جریان حیات اسلامی در جامعه بنا شده است.

آیت الله اسلامی با بیان اینکه تفکر و اندیشه آیت الله شهید صدر مخالف رژیم بعث عراق بوده، افزود: آیت الله شهید صدر با تمام وجود از اندیشه نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی حمایت کرده، در حالی که اگر شهید صدر در برابر درخواست‌های رژیم تسلیم می شد، به طور آزادانه می توانست مرجعیت مردم عراق را بدست آورد.

جریان تشیع لندنی مخالف شهید صدر بود

نماینده خبرگان رهبری اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی، آیت الله شهید صدر جمعی از شاگردان خود را نزد امام خمینی(ره) فرستاد و حمایت و پشتیبانی خود را از آرمانهای انقلاب به ایشان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه جریان موسوم به تشیع لندنی درصدد بود که جلوی شناخته شدن شهید صدر را بگیرد، گفت: این جریان نامه ای به آیت الله خوئی نوشتند که شهید صدر حزب الدعوة را تأسیس کرده، ایشان در جواب این نامه، نوشتند که آیت الله صدر مرا به هر حزبی دعوت کند نخستین فردی هستم که عضو این گروه خواهم شد.

آیت الله اسلامی با بیان اینکه برخی جریان های نفوذی در عراق و ایران و همچنین تشیع لندنی در صدد بودند که جلوی انتشار تفکرات شهید صدر را در ایران بگیرند، گفت: امام خمینی در سال 58 از دولت موقت خواست شهادت ایشان را اعلام کند و بعد از آن تفکر و اندیشه و اثار ایشان در ایران ترویج شد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مخالفم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
در جمهوری اسلامی اصل بر حسن ارتباط است،
0
0