۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۸۰۵۱۹
بسته انتخاباتی رسا؛

از جیغ بنفش BBC از ثبت نام رئیسی تا ترفند نخ نمای جهانگیری و لاریجانی+فایل

از جیغ بنفش BBC از ثبت نام رئیسی تا ترفند نخ نمای جهانگیری و لاریجانی+فایل
در این بسته، اخباری شامل بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام وحدت آفرین قالیباف و جیغ بنفش بی بی سی و منافقین از ثبت نام رئیسی تقدیم خوانندگان می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پس از 5 روز مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، شاهد ترافیک کاندیداها در ماراتن ثبت نام بودیم و بیش از 40 چهره شاخص برای این انتخابات نام نویسی کردند.

با این رویداد، تب وتاب اخبار انتخاباتی بیش از گذشته در کشور داغ شده است و افکار عمومی نیز به شدت درگیر این موضوع هستند؛ حالا بعد از اتمام ثبت نام ها نوبت به شورای نگهبان خواهد رسید تا در یک فرصت 5 روزه نتیجه احراز صلاحیت ها را اعلام کند.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حمایت از رئیسی، معرفی چهره های شاخص انتخاباتی به همراه شعارشان، بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام وحدت آفرین قالیباف و جیغ بنفش بی بی سی و منافقین از ثبت نام رئیسی را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

//////

حداد عادل: نیروهای انقلاب توان خود را برای پشتیبانی از آیت الله رئیسی به کار گیرند

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با صدور بیانیه ای که با امضاء غلامعلی حداعادل منتشر شد با اشاره به کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آورده است: وظیفه همه نیروهای انقلاب اسلامی که خواهان عزت و سربلندی و رفاه ایران و ایرانی هستند این است که حداکثر توش و توان خود را برای پشتیبانی از آیت الله رئیسی در عرصه انتخابات به کار گیرند تا ان‌شاء‌الله میدان گسترده‌تری برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی و به‌ویژه گسترش عدالت و مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم گشوده شود و فرصت خدمت در اختیار خدمت‌گزاری شایسته قرار گیرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور طیف گسترده‌ای از انواع گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی مرحله مهمی از انتخابات پایان پذیرفت. اینک هنگام برداشتن گامی دیگر در مرحله‌ای دیگر است.

خوشبختانه آیت‌الله رئیسی، با توجه به واقعیات جامعه و کشور و درخواست‌های مردمی فراوانی که از جمله از طریق شوراهای ائتلاف استان‌ها و شهرستان‌ها از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آمده بود ثبت نام کردند.

اکنون پس از مرحله مطالبه حضور، مرحله حمایت و پشتیبانی فرا رسیده است و وظیفه همه نیروهای انقلاب اسلامی که خواهان عزت و سربلندی و رفاه ایران و ایرانی هستند این است که حداکثر توش و توان خود را برای پشتیبانی از ایشان در عرصه انتخابات به کار گیرند تا ان‌شاء‌الله میدان گسترده‌تری برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی و به‌ویژه گسترش عدالت و مبارزه با فساد و رفع مشکلات مردم گشوده شود و فرصت خدمت در اختیار خدمت‌گزاری شایسته قرار گیرد.

در این مرحله از حضور و در چند هفته‌ای که تا روز رأی‌گیری باقی است، همه خواهران و برادران عزیز و نیروهایی که تحت عنوان شورای ائتلاف در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند مراقب خواهند بود تا وحدت صفوف نیروهای انقلاب فشرده‌تر و مستحکم‌تر شود. مسلم است که با حضور آیت‌الله رئیسی انواع تخریب‌ها آغاز خواهد شد و دیگران سعی خواهند کرد با تبلیغات حساب‌شده خود دام‌هایی پیش پای نیروهای انقلاب بگسترانند. در این شرایط هشدار باید داد که مبادا نیروهای انقلاب با بدزبانی و تندی و ستیزه‌جویی به دام افتند و به ایجاد دوقطبی‌های مورد نظر آنان کمک کنند. سیره و سنت ما دعوت به حق و حفظ روحیه انقلابی بر پایه خردمندی و ادب و اخلاق اسلامی و منطق و برهان است.

نکته دیگری که باید بدان توجه داشت این است که همچنان ‌که آیت‌الله رئیسی خود نیز اظهار داشته‌اند حضور ایشان نه‌تنها به معنی نفی حضور دیگر نامزدهای جبهه انقلاب در این مرحله از انتخابات نیست بلکه ثبت نام چهره‌های موجه می‌تواند در عین افزایش مشارکت موجب هم‌افزایی و تقویت جبهه انقلاب باشد.

از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم ملت ایران را در آزمون خطیر انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکتی پرشور و انتخابی درست موفق گرداند و ایران عزیز را به سوی آینده‌ای شایسته اسلام و ایران هدایت فرماید.

غلامعلی حداد عادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

//////

چهره‌ها و شعارهای داوطلبان ریاست جمهوری را بیشتر بشناسید

ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به مدت ۵ روز) ادامه داشت.

اکثر داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری سیزدهم تغییر رویکرد دولت، تغییر رویه های اجرایی دولت فعلی که موجب رانت و فساد شده، تشکیل دولت مقتدر، حل مشکلات معیشتی مردم و باز کردن گره از اقتصاد با بازنگری در سیاست‌های ارزی را از برنامه‌های خود اعلام می‌کردند، با این حال حضور معاون اول دولت فعلی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کاندیداتوری در این میان جالب توجه است.

پیشتازی دولتمردان فعلی برای ریاست جمهوری

از دولتمردان فعلی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کاندیداتوری ثبت نام کردند. به این افراد می توان برخی دولتمردان سابق و چهره‌های نزدیک به روحانی از جمله عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی را هم اضافه کرد.

همچنین از جریان اعتدال علی لاریجانی هم که از نزدیکان فکری حسن روحانی است به میدان آمد اما تلاش کرد با شعار «نه کلید، نه چکش» از همان ابتدا تداعی کننده «کلید» روحانی نباشد و به نوعی حداقل یک «کلید» میان خود و روحانی فاصله بیندازد.

در جدول زیر با چهره‌های شاخصی که در این ۵ روز با حضور در تالار وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند آشنا می‌شوید:

//////

//////

//////

بیانیه تقدیر 240 نماینده مجلس از اقدام وحدت آفرین قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 26 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی بیانیه 240 نفر از نمایندگان مجلس را برای تشکر و قدردانی از اقدام وحدت آفرین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و عملکرد انسجام بخش وی در انتخابات ریاست جمهوری را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از این جهت که تشکیل دهنده نخستین دولت گام دوم انقلاب است و هم از جهت سیاست ورزی، میدان مهمی برای فعالان سیاسی جبهه انقلاب است؛ به خصوص این که پس از 8 سال بی عملی و دوره رکود دولت های یازدهم و دوازدهم باید دولتی روی کار بیاید که با تمرکز بر حوزه اقتصادی و نشان دادن کارآمدی، وضعیت معیشتی مردم را سروسامان دهد.

از همین جهت حرکت های سیاسی مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی و پا گذاشتن روی عافیت طلبی  شخصی برای نیل به اهداف بلند، لازمه این عرصه پیچیده و خطیر است. در این میان اقدام دکترمحمدباقر قالیباف در پایبندی به عهد خود برای «وحدت جریانی» در جبهه انقلاب ، با وجود آن که براساس نظرسنجی های معتبر، تخریب ها و تهمت ها، دیگر بر محبوبیت وی تاثیر منفی نداشت بلکه برعکس به مرور بر توان رای آوری وی دربرابر کاندیداهای جریان مقابل افزوده می شد، بار دیگر روحیه جهادی یک رزمنده را از جنس پا گذاشتن روی منافع شخصی که در میدان های نبرد دیده و شنیده ایم به رخ  کسانی کشید که در سال های اخیر از هیچ تهمت و برچسبی علیه او فروگذار نکرده اند.

//////

عرصه انتخابات سال جاری، نیاز به رفتارهای مومنانه از نوع چنین اقداماتی دارد و همین جا از همه نامزدهای جریان انقلاب دعوت می کنیم تا با توجه به حساسیت شرایط، وحدت جریانی را مدنظر داشته و با تمسک به این راهبرد مهم و پیروزی ساز، و با اقدام انقلابی زمینه ساز پیروزی قاطع نامزد مورد اجماع جبهه انقلاب، گردند، و از هرگونه چندصدایی درون گفتمانی در جریان رقابت های انتخاباتی پرهیز کنند تا ان شاء الله با تشکیل دولتی با مولفه های انقلابی که بارها در بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب آیت الله امام خامنه ای ذکر شده است ، شاهد پیشرفت همه جانبه ،تحقق عدالت در عرصه مختلف و ثبات اقتصادی در کشور و حل مشکلات معیشتی مردم عزیز باشیم.

اینجا صف نامزدهاست اشتباه نیامده‌اید؟!

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: این روزها ثبت‌نام برخی از نامزدهای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تعجب آمیخته به پرسش افکار عمومی را در پی ‌داشته است. یادداشت پیش‌روی سخنی در این خصوص است؛

۱- نیم‌نگاهی به عملکرد ۸ ساله دولت آقای روحانی بیندازید! چه بلایی را می‌توانید نام ببرید که می‌توانستند بر سر کشور بیاورند و نیاورده‌اند؟!

گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم. چوب حراج به بیت‌المال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی. سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران. افزایش ۸ برابری قیمت مسکن و افتخار وزیر مسکن که حتی یک مسکن هم نساخته است! تنزل ۶ رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا. شکستن رکوردهای تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی. تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هسته‌ای را متوقف کردند. قرار بود در مذاکرات هسته‌ای تحریم‌ها را لغو کنند ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت نابلدی، نفوذ عوامل دشمن و گرایش به سازش، صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه کردند. نقدینگی را که می‌توانست و باید روانه عرصه تولید شده و باعث کسب و کار شود، از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند و تولید و کسب و کار را با رکود شدید و بی‌سابقه (و نه کم‌سابقه) روبه‌رو کردند. کشور را از خودکفایی در تولید گندم و گوشت قرمز و گوشت مرغ به واردات این اقلام ضروری و معیشتی مردم کشاندند. با دیپلماسی انفعالی، راه را برای باج‌خواهی دشمنان باز کردند و امنیت و اقتدار کشور را به مخاطره ‌انداختند که اگر غیرت و قدرت و مقاومت سلحشوران سپاه و ارتش نبود کشور را به باد فنا داده بودند و طرفه آنکه اقتدار نظامی را مانع دیپلماسی انفعالی خود نیز می‌دانستند و آقای ظریف اقدامات غرورآفرین و عزت‌بخش سردار دل‌ها را با سیاست خارجی دولت در تضاد معرفی می‌کرد! فساد اقتصادی برخی از افراد نزدیک به دولتمردان. تاراج بیت‌المال به بهانه خصوصی‌سازی. به‌کارگیری اعضای ستاد انتخاباتی در پست‌های کلیدی و فاجعه‌ای که به بار آوردند. حقوق‌های نجومی در کنار تنگدستی کارمندان و کارگران و... ده‌ها و شاید صدها نمونه دیگر از این دست.

اکنون کلاه خود را قاضی کنید و بفرمایید کدام‌یک از موارد فوق که فقط مشتی از خروارها و ‌اندکی از بسیارهاست، واقعیت ندارد؟!

//////

۲- دولت و همراهانش در تبلیغات انتخاباتی شعار می‌دادند که فقط ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌هاست و ۷۰ درصد آن ناشی از سوءمدیریت است و آقای روحانی قسم جلاله می‌خورد که اگر مشکلات راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم! ولی بعدها که نابلدی و ناکارآمدی دولت در مقابله با مشکلات اقتصادی آشکار شد، حتی آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها نسبت دادند! حالا به نمونه‌های زیر که بازهم فقط ‌اندکی از بسیارهاست توجه کنید و سپس در این باره به قضاوت بنشینید که کدام‌یک از این موارد به تحریم‌ها مرتبط بوده و هست؟!

حذف کارت سوخت که قاچاق بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین را به دنبال داشت! ثابت نگاه داشتن قیمت بنزین طی ۴ سال و افزایش ناگهانی و سه برابری آن‌که شوک شدید اقتصادی و امنیتی را درپی داشت‌! غارت -‌بخوانید دزدی- ده‌ها هزار میلیارد تومانی از بیت‌المال در واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی! حذف سامانه‌های شفاف‌ساز نظیر سامانه شبنم و ایران‌کد و باز کردن مسیر قاچاق کالا از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور که ضربه شدید و خسارت‌آفرین چندصدهزار میلیارد تومانی به بار آورد و جلوگیری از رونق تولید و کسب و کار کمترین نتیجه آن بوده و هست! بی‌توجهی مشکوک به حوزه‌های تولید مسکن و مانع‌تراشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، رونق کشاورزی، صنایع خودرو و لوازم خانگی که توجه به آنها می‌توانست صدها هزار شغل ایجاد کند و از بیکاری خیل عظیم کارکنان و کارگران جلوگیری کند. رشد بادکنکی بورس و جلب سرمایه‌های مردم و سپس سقوط فاحش آن و خسارت فراوان سهامداران، فرار مالیاتی چند ده هزار میلیارد تومانی. بی‌توجهی به اقتصاد زیرزمینی و معاملات بازار سیاه که صدها هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت. خودداری از اصلاح نظام بانکی و سرازیر شدن نقدینگی‌ها به بانک‌ها از یک‌سو و پدیده پلشت بدهکاران کلان بانکی از سوی دیگر که در صورت اصلاح نظام بانکی سرمایه‌ها به تولید می‌رفت و دست بدهکاران کلان بانکی از بیت‌المال کوتاه می‌شد و هزاران هزار میلیارد تومان به جای رونق تولید و کسب و کار به تورم افسارگسیخته دامن نمی‌زد. دپوی چهار میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر با انگیزه پلید افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها. احتکار صدها هزار تن میوه و برنج و روغن. به‌کارگیری افراد ناتوان و بعضاً آلوده به فساد در مسئولیت‌ها و...

کدام یک از موارد فوق کمترین ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟! و اگر دولت کارآمد بود و حل مشکلات مردم را در برنامه کاری خود داشت کدامیک از این مشکلات ویرانگر به آسانی قابل حل نبود؟!

۳- به قول برادر و همکار عزیزم آقای محمد ایمانی؛ می‌شود به موضوع هفت‌تپه‌ها و صدها تپه‌آبادی که ویران شد، فراتر از معضل «رانت» هم نگاه کرد؛ از زاویه‌ای که مدیر شبکه فاسد آمدنیوز هنگام حضور در اروپا (تحت‌الحمایه سرویس‌های جاسوسی) عنوان کرد. روح‌الله زم، سال 97 در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ضدانقلاب، تحلیل ضدامنیتی کارفرمایان خود درباره انتخابات سال 96 را این گونه بازگو می‌کند: «ما در انتخابات تحلیل داشتیم. این جوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌طلبیم، یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصل‌تر با هم صحبت بکنیم. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سرکار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما براساس تحلیل امنیتی... (مجری: می‌شود این طور تعبیر کرد که شما خواستید روحانی بیاید، تضاد درونی حاکمیت و عدم تدبیر و مدیریت روحانی، سبب این بشود که مردم معترض شوند؟ تدبیر شما این بود؟) می‌شود این ‌جوری هم تعبیر کرد و یکسری سناریوها را کنارش گذاشت. با توجه به شرایط سیاسی داخلی و خارجی، ما به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل روحانی. ما شیفته و دلباخته کسی نبودیم. من همین الان هم از کاری که آمدنیوز در انتخابات 96 کرد، دفاع می‌کنم. چون ما با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سرکار می‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌رسید. آن وقت روند چهل سال ادامه پیدا می‌کرد».

۴- اکنون با توجه به کارنامه دولت که به مواردی از آن -‌فقط به عنوان نمونه- اشاره شد، جای این سؤال است که دست‌اندرکاران و مسئولان کلیدی دولت باید برای بازخواست به مراجع قضایی و مراکز بازرسی معرفی شوند و یا برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند؟! آقایان با کدام رو! خود را نامزد ریاست جمهوری کرده‌اند؟! ...

پیرامون سکوت مسئولان و دست‌اندرکاران پست‌های کلیدی و حساس دولت کنونی -و نه همه آنها- در مقابل پلشتی‌های یادشده، سه حالت و احتمال قابل تصور است. بخوانید!

الف: احتمال اول آنکه با همه ناهنجاری‌ها و مشکلاتی که دولت در آنها نقش داشته است موافق بوده و همراهی کرده‌اند! در این صورت صلاحیت لازم برای کاندیداتوری را ندارند.

ب: احتمال دوم اینکه نمی‌دانسته‌اند چه اتفاقات ناگواری در حال انجام و وقوع است! در این حالت نیز به علت ناتوانی در تشخیص مسائل مهم و سرنوشت‌ساز کشور، شایسته نامزدی برای ریاست جمهوری نیستند!

ج: و حالت سوم اینکه از مشکلات و ناهنجاری‌های پدید آمده و فشار سنگین ناشی از آن بر مردم با خبر بوده‌اند ولی ملاحظات حزبی و گروهی و حفظ پست و جایگاه مانع از انتقاد و اعتراض و علت سکوت و بی‌تفاوتی آنها بوده است! که در این حالت باید پرسید، وقتی اینگونه ملاحظات مانع حق‌گویی آنها بوده است چه تضمینی هست که در مقابل فشارهای خارجی و یا مافیای اقتصادی تن به سازش ندهند؟!

و بالاخره، در این باره بازهم گفتنی‌هایی هست که به بعد موکول می‌کنیم.

نتیجه مصوبه شورای نگهبان، کاهش ثبت‌نام‌های بی‌رویه بود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه ثبت‌نام‌ها روند خوبی داشت و با توجه به مصوبه شورای نگهبان، ما به عنوان گام اول، راضی هستیم، چرا که ثبت‌نام‌های بی‌رویه خیلی کمتر بود.

حسینی: به افرادی رای دهیم که شایستگی، توانایی و کفایت لازم را داشته باشند

حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: باید افرادی روی کار بیایند که شایستگی و کفایت لازم را داشته باشند و اگر افرادی روی کار بیایند که کارآمدی و شایستگی لازم را نداشته باشند به جای اینکه به فکر مردم باشند به فکر منافع خودشان هستند.

جیغ بنفش بی بی سی و منافقین از ثبت نام رئیسی

به فاصله کوتاهی پس از ثبت نام حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های معاند و از جمله بی بی سی فارسی و سایت گروهک تروریستی منافقین، هجمه علیه این کاندیدای انتخابات را آغاز کردند.

در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی با عنوان «انتخابات ۱۴۰۰؛ ابراهیم رئیسی از 'هیات مرگ' تا 'هیات دولت'؟» نوشت: «رد پای ابرهیم رئیسی در یکی از "مخوف‌ترین" برهه‌های تاریخی عمر جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. او یکی از چهار عضو کمیته موسوم به "هیات مرگ" در اعدام‌های سال۱۳۶۷ است که آیت‌الله منتظری قائم مقام وقت رهبری عملکردش را "جنایت" خواند».

//////

رسانه ملکه انگلیس در ادامه نوشت: «قاعده انتخابات این است که رقیب اصلی آقای رئیسی می‌بایستی از جناح مقابل یعنی اصلاح‌طلبان باشد که تردیدهای جدی در تائید صلاحیت نامزدهای اصلی آن وجود دارد...در چنین شرایطی احتمال می‌رود انتخابات خردادماه بیشتر یک رقابت درون‌گروهی میان اصولگرایان و اصولگرایان میانه‌رو مثل علی لاریحانی باشد».

یک سوال؛ چرا پس از ثبت نام آقای رئیسی، جیغ بنفش بی بی سی فارسی و رسانه منافقین بلند شده است!؟ چرا رسانه هایی که پای ثابت حمایت از تحریم و جنایت علیه مردم ایران هستند، از آمدن رئیسی سراسیمه شده اند!؟

هدف جلیلی از کاندیداتوری کمک به رئیسی است

سیدحسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس گفت: «آقای جلیلی شخصیتی انقلابی و با برنامه است که شرایط لازم را برای ریاست جمهوری دارد اما هدفش از کاندیداتوری کمک به آقای رئیسی است».

نقوی حسینی افزود: «تا اینجای کار دو طرف میز انتخابات در حال تکمیل شدن است، در طرف جناح اعتدال و اصلاحات آقایان لاریجانی، جهانگیری، پزشکیان و مهرعلیزاده قرار دارند و در این طرف نیز آقایان رئیسی، جلیلی، رضایی و یک نامزد دیگر خواهند نشست».

ما ظرفیت های بسیاری زیادی به جز فروش نفت داریم

رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در کلاب هاوس سایت خبرآنلاین گفت: « ما کشور ثروتمندی در دنیا هستیم و نباید با چنین شرایطی مواجه شویم، راه عبور از این ایستگاه فعال کردن ظرفیت داخلی و باور به توان داخلی است. ما ظرفیت های بسیاری زیادی به جز فروش نفت داریم».

حقیقت‌پور: ثبت نام احمدی‌نژاد اشتباه بزرگی بود/ بعید است تایید صلاحیت شود/ نظام به هزینه تراشی احمدی‌نژاد توجه ندارد

منصورحقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «آزادی» تایید صلاحیت شدن احمدی‌نژاد را بعید دانست و گفت: «آقای احمدی‌نژاد باید قاعده بازی را رعایت می‌کرد اما نکرد. قاعده بازی این است که شورای نگهبان بر پایه قانون اساسی که تاکنون برای آن تلاش کرده، خون و جان داده‌ایم. شالوده تصمیم‌گیری در‌باره تایید صلاحیت‌هاست. این شورا وضعیت صلاحیت او را در سنوات گذشته معلوم کرده است. به اضافه اینکه مقام معظم رهبری نیز در دوره‌های قبلی به او گفته بودند که نیاید».وی افزود: «کاش آقای احمدی‌نژاد تقوای سیاسی را رعایت کرده و اجازه می‌داد که جمهوری اسلامی سیر خود را طی کند و هزینه اضافی تولید نمی‌کرد».

//////

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه «اگر در حاشیه می‌نشست و این سر و صدا را به پا نمی‌کرد، بهتر بود» گفت: «به نظر می‌رسد که او بعد از این هم همین کارها را انجام دهد اما به او توصیه می‌کنم که به خاطر رعایت ادب و مصلحت به این رویه ادامه نداده و بیش از این هزینه را سنگین‌تر نکند. به نظر من اگر او صادقانه توانمندی خود را ثابت کند، در جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد».این فعال سیاسی اصولگرا ثبت نام احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری را اشتباه بزرگ خواند و گفت: «به نظر من این جفاست و نشانه معرفت نیست. بلاتشبیه، نه احمدی‌نژاد علی‌ (ع) است و نه جمهوری اسلامی وضعیت آن زمان را دارد، اما حضرت علی سکوت کرد و با این که حق بود، برای ماندن اسلام سکوت کرد. حالا تشبیه نمی‌کنم اما احمدی‌نژاد اول باید ثابت کند که حق است و حرفش درست است. نمی‌شود که از نجابت نظام استفاده و هزینه تولید کند و ما را دشمن شاد کند».وی در پاسخ به اینکه آیا این رویه افزایش هزینه برای نظام که احمدی‌نژاد پیش گرفته می‌تواند موجب تایید صلاحیت او شود، گفت: «بعید می‌دانم. جمهوری اسلامی از این استوارتر است که در مقابل زیاده‌خواهی و باج‌خواهی افرادی که از خطوط قرمز نظام گذشته‌اند، کوتاه بیاید».

حمله تند زریبافان به احمدی نژاد: از کسی که انتخابات را تخریب می کند، اعلام برائت می کنم

زریبافان درباره محمود احمدی‌نژاد گفت: بنده از کسی که انتخابات را به خاطر خودش تخریب می کند اعلام برائت جستم و همراه کسانی هستم که سرباز انقلاب و نظام و ولایت هستند.

کنایه صادقی به حضور پررنگ برخی کاندیداها در تلگرام و توئیتر

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس و از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درباره حضور برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای مجازی در توئیتی نوشت:خوب است روسای عالی مقامی که کاندیدای ریاست جمهوری شده اند و انشاءالله قصد گره گشایی از مشکلات مردم را دارند، ابتدا بعضی از تناقضاتی که به دست خودشان ایجاد شده را حل کنند.شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و تلگرام را فیلتر می‌کنند؛ اما خودشان در آنها بیش از دیگران فعالیت می‌کنند.

واعظ آشتیانی: جلیلی نامزد پوششی رئیسی نیست

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره ابعاد حضور سعید جلیلی در انتخابات به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای رئیسی نیازی به نامزد پوششی ندارد، زیرا او با درخواست اقشار مختلف مردم وارد صحنه انتخابات شده است و مسیرش را ادامه می‌دهد؛ بنابراین آقای جلیلی نامزد پوششی آقای رئیسی نیست و مثل دیگر شخصیت‌ها در انتخابات ثبت نام کرده است. حالا اینکه از سوی چه طیفی از اصولگرایان حمایت خواهد شد، بحثی است که در روزهای آینده مشخص می‌شود».او ادامه داد: «البته این احتمال وجود دارد که آقای جلیلی در نهایت به نفع یکی از نامزدها کنار برود اما اینکه او نامزد پوششی محسوب شود، خیر این‌طور نیست.

کریمی قدوسی: علی لاریجانی عامل انگلیس است

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس یازدهم ادعای تازه ای را این بار درباره علی لاریجانی رئیس سابق مجلس مطرح کرده است.وی مدعی شد: در جلسه کمیسیون امنیت مجلس دهم که صوت آن موجود است رییس وقت کمیسیون به اعضاء اینگونه گزارش داد: در مجمع تشخیص مصلحت آیت الله یزدی با عتاب به آقای لاریجانی گفتند چرا با انگلیسی ها رابطه مخفی برقرار کرده‌اید؟ ‎لاریجانی تکذیب کرد ولی آیت الله یزدی سند این ارتباط را نشان دادند شورای محترم نگهبان شما حافظ اسلامیت و استقلال این کشور دشمن‌زده و نفوذزده هستید.

//////

ترکیب جدید اصلاح‌طلبان برای جذب رای؛ جهانگیری- جنیدی

ترکیب یک کاندیدای متوسط مرد یعنی اسحاق جهانگیری و لعیا جنیدی از طرف برخی از اصلاح‌طلبان پیشنهاد شده است تا از جنبه تا پس از تأیید وی، محوریت مبارزات انتخاباتی مسئله حقوق زنان و لعیا جنیدی باشد.

اسامی نامزدهای نهایی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟

روز گذشته مهلت پنج‌روزه‌ حضور "مسافران در ایستگاه فاطمی" و ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید و این مرحله از انتخابات سپری شد.

592 نفر برای راهیابی به ساختمان پاستور اسم نوشتند که از میان چهره‌های شاخص می‌توان به علی لاریجانی، سید ابراهیم رئیسی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، محسن رضایی، محمد شریعتمداری، محسن هاشمی‌رفسنجانی، سید عزت‌الله ضرغامی، حسین دهقان، محمود احمدی نژاد، مسعود پزشکیان، رستم قاسمی، عبدالناصر همتی و سعید محمد اشاره کرد.

در ادامه مراحل پیش‌ِرو از فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌خوانید:

** رسیدگی به صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به‌مدت 5 روز از تاریخ 26 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت

** تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به‌مدت 5 روز از 31 اردیبهشت الی 4 خرداد

** اعلام نتایج نهایی بررسی‌ها 5 و 6 خردادماه توسط وزارت کشور

** تبلیغات انتخاباتی از 7 الی 26 خرداد به‌مدت 20 روز

** ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در تاریخ 27 خرداد

** أخذ رأی و برگزاری انتخابات در تاریخ 28 خردادماه.

حال باید منتظر بود تا معلوم شود چند نفر از ثبت‌نام‌کنندگان تأییدصلاحیت خواهند شد و در عرصه رقابت‌های انتخاباتی باقی می‌مانند.

//////

جهانگیری و لاریجانی روی فراموشکاری عده ای از افراد حساب باز کرده‌اند

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه علی لاریجانی گزینه مورد حمایت اصلاح‌طلبان خواهد بود، به اظهارات افرادی همچون اسحاق جهانگیری و لاریجانی در هنگام ثبت‌نام در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: ماهیت انتخابات به گونه‌ای است که این حرف‌ها زده می‌شود و نباید این قبیل حرف‌ها را جدی گرفت؛ امثال آقایان جهانگیری و لاریجانی روی فراموشکاری عده‌ای از افراد جامعه حساب باز کرده‌اند.

نماینده مردم زنجان در مجلس تصریح کرد: سال 96 هم این افراد نان فریبکاری‌شان را خوردند و به وسیله تهمت‌هایی که به رقیب زدند و موضوع دلار 5 هزار تومانی یا دیوارکشی در خیابان‌ها و یا به جنگ کشیده شدن کشور را مطرح کردند، توانستند رأی جمع کنند.

طاهری افزود: هنوز هم روی این ترفند که فریب دادن جامعه و تخریب رقیب است، حساب باز کرده‌اند؛ البته پیش‌بینی من این است که این بار دیگر موفق نخواهند شد.

دوران کلی گویی نامزدهای انتخابات گذشته است

مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس با اشاره به ثبت نام تعدادی بالایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمان کلی گویی و شعار گذشته است؛ مردم مشکلات و مسائل کشور را می دانند اما چگونگی حل مسئله در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مهم است./841/

برای مشاهده و دریافت فایل بسته رصد انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از جیغ بنفش BBC از ثبت نام رئیسی تا ترفند نخ نمای جهانگیری و لاریجانی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۲
با سلام و احترام و تشکر از سروران عزیزم در وب سایت محبوبم رسا نیوز ، حال که با بزرگواری خودتان عرایض این بنده ی حقیر را منتشر میفرمائید ، با این که بحمد الله تعالی در کشور عزیزمان ایران مردم شریفش مؤمن و عاقلند فلذا هر گز فریب شیطنت های ایادی بیگانه از جمله بی بی سی مفسد را نمیخورند ، شاید بد نباشد که بخاطر بسپاریم چون بی بی سی و اندک پیروانش کارشان همیشه جز تحریف حقایق و یاوه گوئی نبوده است ، پس از باب تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر ، ورد زبانمان این باشد که: چو شیطان بدست آورد قلب را __کند تقویت جانب سلب را __دهد وعده های چرند و پرند ___لذا پیروانش گمان می برند __یقین از همه مردم آنان سرند ___ندانند که در گمرهی سر برند _ شدند آلت دست شیطانشان ___به امرش بریدند قیطانشان . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
3
0
علی از قم
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
نوشته ای کوتاه اما دلنشین و خواندنی
سپاس از آقای اسلامی
جواد موگویی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
اهل پیش‌بینی نیستم!
لکن این‌دفعه هوس کردم! چه عیبی‌ دارد! نشد هم نشد! می‌شود خاطره و برگی از تاریخ خودم! پیش‌بینی زودهنگام هیجانش بیشتر است! وگرنه حدس نتیجه فوتبال بعد از نیمه اول توفیری ندارد!
القصه!
دوماهی هست که می‌گویم که هوای انتخابات، هوای ابری ۹۲ خواهد شد:
اصولگرایان غره به پیروزی و متشتت!
اصلاح‌طلبان کم‌امید لکن حساب‌شده و متمرکز!


دو شانس اصولگراها:
۱-مشارکت پایین
۲-عدم توافق اصلاح‌طلبان «تندرو» و «سنتی» و «کارگزاران»؛
درست مثل ۸۴ که احمدی‌نژاد با ۵/۵ میلیون در برابر جبهه اصلاحات (مهرعلیزاده‌ ۱/۵میلیونی، معین ۴میلیونی و کروبی ۵میلیونی) رفت به دور دوم با هاشمی ۷ میلیونی!

سه شانس اصلاح‌طلبان:
۱- زبانِ مناظره
۲- آمدن جلیلی ولو تا انتها نماند
۳-تایید سعید محمد

اما پیش‌بینی‌ام:
اصلاح‌طلبان اجماع،
جلیلی تا پای جان برای آرمان‌ها کنار نخواهد رفت!
رییسی، میرقائد‌ دوم در تاریخ!

جواد موگویی
خواب‌آلود، چای بدست و با کمی دود ملایم!
0
0
محسن صفری
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
این بار مردم نباید به طرفداران آل کلید رای بدهند. امیدرواریم فردی دلسوز و انقلابی رئیس جمهور شود.
1
1
شریفی دوست
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
جلیلی به هیچ عنوان اصولگرا نیست او سرباز راستین خداست و یک انقلابی
1
1
خرمی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
از همه جالبتر حضور جهانگیری و البته آخوندیه
با چه رویی اومدن؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
شورای نگهبان مگه نگفته رجل سیاسی پس این زهرا شجاعی چی میگه؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
نمی خواهم از کسی طرفداری کنم ولی برنامه های این نامزدها را خواندم فقط از برنامه آقای سعید محمد خوشم آمدواقعا برنامه اصولی و مدونی داشت یکبار شد بیائید و به جوان حزب الهی و تحصیلکرده و دارای مدیریت قوی همچون قرارگاه خاتم الانبیا اعتماد کنید بقیه افراد به نوعی امتحان خود را پس داده اند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
..انتقاد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
آقای زاکانی یه نفری

ده نفر از طرف مقابل رو حریفه...

آن که حساب پاک است

از محاسبه چه باک است.

هل من مبارز
0
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
دست‌اندر‌کاران و مسئولان کلیدی دولت باید برای بازخواست به مراجع قضایی و مراکز بازرسی معرفی شوند و یا برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند؟! آقایان با کدام رو! خود را نامزد ریاست جمهوری کرده‌اند؟!
0
0
تیمور
United States
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
انتخاباب این دوره فرمایشی است و فقط هزینه برگزاری انتخابات بی خودی به ملت تحمیل می شه
رئیس جمهور انتصابی این دوره آقای رئیسی است
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
با سلام و احترام بر جناب علی آقای عزیزم از قم ، بسیار از لطف جنابعالی سپاسزارم ، و خیلی شرمنده تانم که در انجام این وظیفه ، نا خواسته تأخیر کرده ام ، با بزرگواری خودتان عفوم بفرمائید .امید وارم خدای تعالی بر عمر و عزتتان بیفزاید و سربلندتان کند .با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
0
0