۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۸۸۲
بسته انتخاباتی رسا؛

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی
در این بسته، اخباری شامل نتیجه جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی، دو قطبی سازی به سبک روحانی و کنایه سنگین «کیهان» به «خاتمی» را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، طبق آخرین نظرسنجی ها، مشارکت مردم در انتخابات چیزی حدود 3 درصد افزایش یافته است و این میزان تا روز انتخابات بالاتر نیز خواهد رفت.

با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و هراس برخی افراد از این ویروس امکان دارد برخی از آنها در انتخابات شرکت نکنند، اما طبق آخرین گزارش های وزارت کشور، همه تمهیدات بریا اجرای انتخاباتی پر شور با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی مهیا شده است.

حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح، همان چیزی است که بسیاری از کارشناسان و دلسوزان انقلاب معتقدند مشکل گشا و رمز غلبه بر مشکلات کشور است.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل نتیجه جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی، پروژه تخریب آیت‌الله رئیسی با اسم رمز «فیلترینگ»، دو قطبی سازی به سبک روحانی، کنایه سنگین «کیهان» به «خاتمی»، دعوت دانشجویان از لاریجانی برای پاسخ به سؤالات، زمان بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و اظهارات انتخاباتی چهره های شاخص را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی/ آیت‌الله رئیسی همچنان پیشتاز/ رشد ۳ درصدی نرخ مشارکت

براساس آخرین یافته‌های یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی‌های کشور که پس از پایان ثبت نام‌ها و در کل کشور از جمله در روستاها و شهرهای کوچک انجام شده است،  نرخ مشارکت در انتخابات تا کنون ۴۲.۹ درصد است که ۳ درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۲۱ درصد از مردم به دلیل کرونا در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی شهرهای بیرجند، زاهدان، اردبیل، خرم‌آباد، قم و ایلام بیشترین آمار مشارکت در انتخابات را تا این لحظه دارا هستند و در مقابل شهرهای تهران، شیراز، سنندج، اصفهان، کرج و رشت نیز پایین‌ترین مشارکت را دارند.

بررسی این نظرسنجی در مورد میزان رأی آوری و اقبال مردم به کاندیداها، آیت الله سید ابراهیم رئیسی با ۳۲.۶ درصد نفر اول و محمود احمدی نژاد با ۲۶.۷ درصد دومین اقبال را در بین مردم دارند.

همچنین از رأی دهندگان به احمدی نژاد پرسیده شده که در غیاب وی به چه کسی رأی می دهند که  اعلام شده از این میزان ۱۰ درصد به آراء رئیسی، ۱.۵ درصد به آراء محسن رضایی و ۱.۳ درصد به آراء لاریجانی اضافه خواهد شد و ۳.۳ درصد نیز گفته‌اند که رأی نمی‌دهند. بقیه هم اعلام کردند که هنوز تصمیم نگرفته اند.

در بررسی آراء منفی کاندیداها نیز جهانگیری ۲۱ درصد، لاریجانی ۸ درصد، احمدی نژاد ۶ درصد و رئیسی ۴.۷ درصد آراء منفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این نظر سنجی آراء برخی افراد نظیر سعید محمد و علی لاریجانی نیز به ترتیب ۳.۶ و ۱.۵ درصد اعلام شده است.

طبق این نظرسنجی مردم مهم‌ترین دلیل عدم مشارکت خود را در انتخابات، مشکلات اقتصادی با ۳۲ درصدعنوان کرده‌اند.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

پروژه تخریب آیت‌الله رئیسی با اسم رمز «فیلترینگ»

ساعاتی پیش نامه‌ای با امضای جاویدنیا، یکی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری تهران در شبکه‌های اجتماعی با محوریت "نریمان غریب"، یکی از عناصر فعال جریان ضدانقلاب با عنوان "دستور قوه قضاییه برای فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام"، منتشر شد.

انتشار این نامه در آستانه یک ماه مانده به انتخابات و با توجه ورود آیت الله رئیسی به این عرصه، یک اتفاق یا اشتباه آنهم از سوی فردی که مسولیت حوزه فضای مجازی در دوره پیشین قوه قضائیه(زمان ریاست آیت الله آملی لاریجانی) را برعهده داشته، نمی‌تواند باشد.

برای درک بهتر اینکه، چرا تاکید می شود این موضوع یک پروژه تخریبی علیه آیت الله رئیسی با وارد کردن ایشان به دو قطبی سازی کاذب با محوریت موضوع فیلترینگ است، می توان به اظهارات تاجزاده در روز ثبت نام برای انتخابات ۱۴۰۰ و حتی نزدیک تر از آن به اظهارات رئیس جمهور در صبح امروز با تاکید خاص روحانی بر روی موضوع فیلترینگ، که در واقع تلاشی در جهت دوقطبی سازی حول این مسئله بود، اشاره کرد.

بررسی روند اظهارات تا انتشار این نامه نشان می دهد، صحنه آرایی رسانه ای دولتی ها و اصلاح طلبان با محوریت مخالفان و موافقان فیلترینگ، سپس انتشار این نامه از سوی فرد منتسب به لاریجانی‌ها و نهایتا انتشار این نامه از سوی فردی مانند نریمان غریب و شبکه اینترنشنال(با سابقه اخیر انتشار فایل صوتی ظریف)، نه تنها یک اشتباه معمول رسانه ای نیست، بلکه کار ویژه ای است که اتاق فکر جریان رقیب با محوریت فردی آشنا به این نوع عملیات روانی و رسانه ای، با هدف تخریب کاندیدای جبهه انقلاب در دستور کار قرار داده است.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

حضور حداکثری مردم در انتخابات برای نظام اسلامی تولید قدرت می كند

 آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در سومین نشست بصیرتی و تبیینی مسؤولان استان ها، كانون ها و اعضای هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان با موضوع انتخابات، با اشاره به جریان های فعال در عرصه انتخابات، گفت: امروز در آستانه انتخابات 1400 با سه جریان مواجه هستیم که عبارت از «جریان محافظه کار، منفعت طلب و مصلحت اندیش»، «جریان اصلاح طلب برانداز» و «جریان تحول گرای معتقد به آرمان های انقلاب با روحیه جهادی، انقلابی و تحولی».

وی در ادامه با بیان اینکه عدم حضور و مسامحه در انتخابات در رأس گناهان کبیره است، اظهار داشت: آنچه امروز موضوعیت دارد و اصل محسوب می شود، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح  است.

آیت الله كعبی با اشاره به اینکه شركت در انتخابات یک جهاد است، تصریح کرد: بدون شک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی برای نظام اسلامی تولید قدرت می كند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما یک حق فردی، یک حق اجتماعی و یک حق ملی داریم، شرکت در انتخابات را یک حق ملی دانست و ابراز کرد: شركت در انتخابات یک حق ملی است و كسی كه در انتخابات شركت نمی كند حق ملی را تضییع می كند.

وی در پایان بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید و با اشاره به اینکه قهر با انتخابات به منزله اسیری است، گفت: شركت در انتخابات یک فریضه شرعی و یک فعل و امر عمومی است.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

مشکلات کشور، راهکار می‌خواهد نه گریه

مهمان پرست دوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مشکلات کشور راه حل می خواهد، نه گریه و با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته بیش از حد لازم وزن دیپلماسی را روی برجام بردند، گفت: حتی در بهترین زمانی که اومابا بود و جان کری هم پای صحبت‌هایش بود مشکلات اقتصادی ما حل نشد و تحریم برداشته نشد.

محمد: ‏فردی خودش در سپاه و پادگان بوده، ‏اکنون همه ساختارها را زیر سوال می برد

 سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات انتخاباتی لاریجانی ابراز کرد: ‏فردی خودش در سپاه و پادگان بوده، برادرش سال ها ریاست همه دادگاه ها را بر عهده داشته، ‏اکنون بخاطر یک انتخابات دارند همه ساختارها را زیر سوال می برند،  ‏باز انتخابات شد این جماعت آمدند، خدا به داد مردم برسد.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

دو قطبی سازی به سبک روحانی

رئیس جمهور با بیان اینکه نامزدهای انتخابات به جای فحش‌ دادن، برنامه ارائه کنند گفت: نامزدها بگویند برای مقابله با خشکسالی و تحریم چه برنامه‌ای دارند؟ کاندیداها به صراحت اعلام کنند که راهبردشان تعامل است یا تقابل؛ افراط است یا اعتدال؟ نکند امروز فضای مجازی خوب باشد و فردا که رای آوردند دنبال فیلترینگ باشد.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

کنایه سنگین «کیهان» به «خاتمی»

روزنامه کیهان نوشت: بنا بر اخبار موثق، خاتمی تماس‌های پنهانی متعددی با برخی افراد دیگر نظیر سیدحسن خمینی و محمدجواد ظریف برای نامزد شدن در انتخابات داشته و این در حالی است که در صورت باور داشتن به «تدارکاتچی و بی‌اختیار بودن رئیس‌جمهور» اولا نباید به چنین کاری مبادرت می‌کرد و ثانیا از افراد واجد صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام دعوت می‌کرد، نه کسانی مانند سید حسن خمینی یا جواد ظریف و صدر که در تراز مدیریت اقتصادی و اجرایی و سیاسی دولت نیستند.

اصلاحات نمی تواند خودش را مبرا از عملکرد دولت روحانی بداند

نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مدیرانی که در این دو دوره روی کار بودند هم اصلاح طلب هستند ادامه داد: اصلاحات نمی تواند خودش را مبرا از عملکرد دولت روحانی بداند. دولت هم اکنون در تلاش است در مذاکرات وین دستاوردی داشته باشد تا مانوری بدهد. اما مذاکرات وین دستاوردی برای اصلاح طلبان به ارمغان نخواهد آورد.

نقوی حسینی افزود: البته این مذاکرات هم به نتیجه نمی رسد و استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین لغو تحریم هاست در صورتی که غرب در صدد تعلیق تحریم هاست. هر کسی نامزد اصلاح طلبان باشد میدان انتخابات ۱۴۰۰ را باخته، چون مردم به هیچ وجه به اصلاح طلبان اعتماد نمی کنند و اقبالی هم نشان نمی دهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته اصلاح طلبان ممکن است به دنبال نامزد اجاره ای بوده و با علی لاریجانی هم گفت‌وگو کرده باشند، اما لاریجانی هم باهوش و به شرایط اصلاح طلبان واقف است و بعید می‌دانم با پرچم اصلاح طلبان به صحنه بیاید.به گفته این فعال اصولگرا، علی لاریجانی حتی در بین مردم هم رای ندارد و اگر زیر پرچم اصلاح طلبان هم برود شرایطش بدتر می شود. لاریجانی با این شرایط با آرم اصلاح طلبان وارد نخواهد شد. اما اصلاح طلبان به جهانگیری اقبال دارند و مابقی اصلاح طلبان بعید است از فیلتر شورای نگهبان رد شوند، زیرا دارای شرایط رجل سیاسی و مذهبی نیستند.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

معیار کارآمدی ماشین دولت، «نتیجه» است نه فرایند

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین کارویژه رئیس جمهور این است که بتواند ماشین بزرگ دولت که حجم عظیمی از سرمایه‌های انسانی، امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کارآمد کند. سعید جلیلی در گفتگویی تصویری با موضوع بررسی «ماشین دولت» اظهار کرد: مهمترین کارویژه رئیس جمهور این است که بتواند ماشین بزرگ دولت که حجم عظیمی از سرمایه‌های انسانی، امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کارآمد کند. معیار کارآمدی ماشین دولت ، " نتیجه" است نه فرایند. کارآمدی باید بر اساس "نتایج" ساختار اجرایی سنجیده بشود.وی در ادامه خاطرنشان کرد : حدود 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری در پرداخت حقوق کارمندان دولت و تهیه امکانات و .. می‌شود و صدها هزار کارمند شریف دولتی در اختیار شما هستند و سی سال از عمر خود را در این سیستم اداری می‌گذرانند. بنابراین «ماشین دولت» دستگاه بزرگی است که هزینه می‌کند و باید با بهترین بازدهی از آن نتیجه گرفت.

جلیلی تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد این ماشین را به خوبی براند، باید در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفرهای وزارت‌خانه‌ای نیز شکل بگیرد؛ وزارت‌خانه ها به سراغ ادارات استانی بروند و از روند مطلوب عملکرد سیستمی اطمینان حاصل کنند.نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دیجیتالی شدن داده‌ها به معنای الکترونیکی شدن دولت نیست، خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی، هوشمندسازی و فوق هوشمند سازی مراحل پس از الکترونیکی کردن داده‌هاست؛ اگر به مرحله فوق هوشمند سازی نرسیم، یعنی دولت الکترونیکی نشده است.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

هاشمی: ممکن است برای همیشه از سیاست رسمی حذف شویم

محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی با عنوان «چرا حضور؟!» به تشریح دلایل نام نویسی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پرداخت و ضمن آن اذعان کرد: «اینک اصلاح‌طلبان در چالشی بزرگ قرار دارند که می‌تواند به تولدی دیگر و دوم خردادی دوباره یا به کمرنگ‌ شدن و حذف آن‌ها از نهاد رسمی سیاست منجر شود. بدیهی است، با وجود همه کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‌ها، روح اصلاح‌طلبی در تداوم حضور و امید جریان دارد. گفتمان اصلاح‌طلبی در اندیشه‌ورزی، علم‌جویی، تحول‌خواهی، صلح‌طلبی، تکثر، دموکراسی، آزادی بیان و شایسته‌سالاری، عدالت اجتماعی، کاهش فقر، بهبود سلامت، حفظ حقوق شهروندی و حفظ محیط زیست تجلی می‌یابد. امید است دولت رفاه و عدالت، با مشی میانه‌روی، افتخار و سعادت خدمت‌گزاری به مردمان قدردان این مرز و بوم را پیدا کند».هاشمی: ممکن است برای همیشه از سیاست رسمی حذف شویم.

ضرغامی: هیچ خط قرمزی در انتخابات جز منافع کشور و مردم ندارم

عزت الله ضرغامی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشته بنده با احترام به تمامی نامزدها و افرادی که در انتخابات ۱۴۰۰ حضور دارند، تأکید می‌کنم که هیچ خط قرمزی در انتخابات جز منافع کشور و مردم ندارم.این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به اداره دولت بدون بودجه به عنوان یک پیشنهاد اشاره کرد و گفته این پیشنهاد را آقای عباسی مطرح و درباره جزئیات اجرای آن نکاتی دارد که می‌توان با استفاده از برنامه وی بسیاری از پروژه ها در دولت را بدون بودجه اداره کرد. این سؤال مطرح می‌شود که چگونه رئیس جمهور بدون بودجه می‌تواند کشور را اداره کند که در این زمینه می‌توان از این برنامه یادشده استفاده کرد؛ ما در این حوزه نظریات جدی داریم و من به همه مردم می‌گویم که این کار شدنی است.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

رؤسای ستادهای انتخاباتی کانون‌های علمی و آموزشی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منصوب شدند

پرویز سروری رئیس ستاد انتخابات مرکزی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) با صدور حکمی، رؤسای ستادهای انتخاباتی کشوری کانونهای علمی و آموزشی را به شرح ذیل منصوب کرد:

حسین قناعتی رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری سلامت جبهه نیروهای انقلاب اسلامی

ایروان مسعودی اصل رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری اساتید و دانشگاهیان جبهه نیروهای انقلاب اسلامی

میثم مظفر رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری اندیشکده­ها و پژوهشگران جبهه نیروهای انقلاب اسلامی

احمد حیدری رئیس ستاد انتخاباتی کانون کشوری فرهنگیان جبهه نیروهای انقلاب اسلامی

جمعی از نمایندگان با آیت‌الله رئیسی دیدار کردند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی،  از دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با آیت‌الله رئیسی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خبر داد و گفت: این دیدار روز گذشته در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دیدار به درخواست نمایندگان مجلس انجام شد، افزود: بیش از 200 نماینده با رعایت پروتکل های بهداشتی در این دیدار حضور داشتند.

نماینده محلات در مجلس عنوان کرد: برخی از نمایندگان در این دیدار به ایراد نظرات خود درباره انتخابات پیش‌رو پرداختند، اما آیت الله رئیسی موضوع خاصی را بیان نداشت.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

دعوت دانشجویان از لاریجانی برای پاسخ به سؤالات

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای از علی لاریجانی، داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از وی برای حضور در جلسات انتخاباتی این اتحادیه دعوت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای علی لاریجانی

سلام علیکم

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در آستانه‌ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، از ابتدای سال 1400 سلسله جلساتی را تحت عنوان جمهور، به جهت بررسی برنامه کاندیداها برگزار کرده است.

آقای لاریجانی، با توجه به سوابق شما در جایگاه‌های مهم و حساس کشور از جمله سه دوره ریاست بر قوه مقننه، دبیری شورای عالی امنیت ملی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهار سال ریاست بر سازمان صدا و سیما، چهار سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران، شایان ذکر است که در تمام این سال‌ها، هیچ جلسه‌ و تریبونی را جهت شنیدن نقدها و مطالبات به جنبش دانشجویی اختصاص نداده‌اید.

این در حالی است که هنوز هم پیرامون عملکرد شما در دوازده سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی نقدهای جدی و سوالاتی بی پاسخ وجود دارد، ما معتقدیم شما در مسند ریاست مجلس در همراهی با دولت روحانی این نهاد قانون گذار را از راس امور خارج کرده اید، شما گفته اید حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود. ما هم با نظر شما در این رابطه معتقدیم لذا از مدیریت پادگانی شما در مسند ریاست مجلس در همراهی با مجلس در این 9 بخش سوال جدی داریم.

امید داریم برای این سوالات سخت پاسخی در خور داشته باشید:

1- تصویب برجام بدون رعایت الزامات و بررسی‌های کارشناسی.

2- عدم ایستادگی برابر دولت در بسیاری از موارد مانند کنار گذاشته شدن طرح مسکن مهر.

3- بی‌اعتنایی به اصلاح نظام مالیاتی.

4- عدم اقدام جدی علیه مصائب بانکداری.

5- عدم اصلاح فرآیند اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها.

6- همراهی با دولت برای لغو سهمیه‌بندی بنزین و اعمال مجدد آن و انفعال مجلس.

7- بی‌تفاوتی به انحراف 65 درصدی احکام برنامه ششم توسعه.

8- بی‌تفاوتی به انحراف دولت در مسائل ارزی و تحریمی.

9- همراهی با روحانی برای عدم‌ خلع‌ید وزرای ناکارآمد دولت.

این نقدها در حالی موجبات نگرانی ما را فراهم کرده است که با اعلام کاندیداتوری شما در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جنبش دانشجویی بسیار بیم آن را دارد که اگر در مسند ریاست جمهوری نیز واقع شوید بر سوال‌های اساسی و بی‌پاسخ در اذهان بیفزایید و در جهت برطرف کردن نواقص جدی عملکرد خود همانند گذشته گامی برندارید.

با توجه به اهمیت بالای جایگاهی که برای آن اعلام کاندیداتوری کرده‌اید، از شما دعوت می کنیم که در سلسله جلسات جمهور حضور پیدا کرده و ضمن پاسخگویی به نقدها پیرامون عملکردتان در نه بخش بالا برنامه‌های عملیاتی خود را در زمینه‌های اقتصاد، سیاست خارجه، فرهنگ و زنان‌و‌خانواده را جهت برطرف کردن مشکلات کشور در این برهه حساس کنونی ارائه دهید تا ملت شریف ایران بدانند که خدمت‌گزاران آنها در دولت پذیرای نقدهای مردمی هستند.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

بررسی مسائل مرتبط با انتخابات در کمیسیون سیاسی، اجتماعی مجلس خبرگان

جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه 30 اردیبهشت در قم برگزار شد.

در نشست امروز کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری که با حضور آقای حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان تشکیل شد، مسائل و موضوعات مرتبط با انتخابات پیش رو و راهکارهای مقابله با نقشه های استکبار جهانی برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی سخنگوی این کمیسیون در مصاحبه ای با بیان اینکه این دوره از انتخابات در یکی از حساس‌ترین برهه‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند با توطئه‌ها و حربه‌های مختلف این انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد و حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات این اهداف را خنثی میکند.

نماینده خبرگان با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی متعلق به همه مردم است تصرح کرد: این انقلاب با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است و مردم انقلابی ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات پیش رو، حمایت خود را از نظام اسلامی، منافع ملی و آرمان‌های امام و شهدا نشان می‌دهند.

وی همچنین از کاندیداهای انتخابات پیش رو خواست در تبلیغات انتخاباتی با رعایت اخلاق اسلامی از دادن هرگونه وعده‌ای که اجرای آن از عهده آن‌ها خارج است پرهیز کنند.

تایید صلاحیت ۱۴داوطلب انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان در تهران

شکراله حسن بیگی در مورد تایید صلاحیت شدگان میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان اظهار داشت: طبق برنامه مربوط به انتخابات و جدول زمانبندی، شورای نگهبان در موعد مقرر یعنی ۲۹ اردیبهشت اسامی تایید صلاحیت شدگان برای انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان را اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تأیید شورای نگهبان ۱۴ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شدند و داوطلبانی که تایید صلاحیت نشدند از امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا اول خرداد فرصت دارند مراتب اعتراض خودشان را اعلام کند و شورای نگهبان مجدداً بررسی کند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: از ۱۳ خرداد تا ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ زمان تبلیغات نامزدهای میاندوره‌ای مجلس خبرگان است و ۲۷ خرداد تبلیغات ممنوع و در ۲۸ خرداد انتخابات انجام می شود.

حسن ‌بیگی سپس گفت: سه کرسی از ۱۶ کرسی خبرگان استان تهران خالی است و تاکنون بر اساس نتایج اعلام شده ۱۴ نفر برای این سه کرسی در استان تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

زمان بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تمدید شد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان شامگاه امروز از تمدید زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به مدت پنج روز دیگر خبر داد.

کدخدایی عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های کارشناسی و دقتی که اعضا دارند، روند بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و باید عرض کنیم که ما باید از پنج روز دوم مهلت هم استفاده کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بعید است که زودتر از ۱۰ روز مهلت قانونی بتوانیم اسامی داوطلبان نهایی را به وزارت کشور اعلام کنیم، گفت: هر کدام از پرونده ها، ساعت‌ها از اعضای شورای نگهبان وقت می‌گیرد تا به جمع بندی اولیه برسیم و نهایتا در جلسه نهایی، به جمع‌بندی برسیم.

اعلام حمایت جمعیت پیشرفت و عدالت از آیت‌الله رئیسی/ دروغ گویان علیه قالیباف عذرخواهی کنند

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در بیانیه ای با بیان این که عملکرد آیت الله رئیسی در سال‌های اخیر، ایشان را فردی تحول‌گرا و فسادستیز نشان داده، تصریح کرد: این جمعیت حمایت رسمی خود را از وی به عنوان نامزد اصلح بین کاندیداهای جریان انقلاب اعلام می کند.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در بیانیه خود با اشاره به تخریب ها علیه محمدباقر قالیباف تاکید کرده است: از جمله این تلاش‌ها این بوده که عملکرد و شخصیت دکتر قالیباف را به بهانه‌های مختلف زیر سئوال ببرند.  تخریب‌های سازمان‌یافته معاندین نظام و جریان اصلاحات و همچنین نفی‌های ناجوانمردانه برخی افراد در لباس خودی در راستای تحقق همین برنامه رخ داده است. اما بررسی عملکرد ایشان، به خصوص در انتخابات‌های اخیر نشان داده است ایشان جز به تکلیف انقلابی و اسلامی، به چیزی دیگری نمی‌اندیشد و حتی حاضر است ایثارگرانه کنار برود و برای پیروزی کاندیداهای دیگر تلاش کند.

در این بیانیه با اشاره به سوابق اجرایی محمدباقر قالیباف در فرماندهی قرارگاه خاتم، بسیج، نیروی هوایی سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری تهران و ریاست مجلس آمده است: با وجود آن که این سوابق او را یک سر و گردن از بسیاری کاندیداها بالاتر می‌نشاند، اما از هیچ تلاشی برای وحدت جریان انقلاب فروگذار نکرده است و در برابر تخریب‌ها مظلوم بوده ولی مصالح کشور را به نفع شخصی خود ترجیح داده و در برابر تخریبگران سکوت کرده است.

این بیانیه افزوده است: آقای قالیباف در سال ۹۶ ایثارگرانه کنار رفت و در انتخابات ۱۴۰۰ در جریان انقلاب برای رسیدن به وحدت تلاش کرد و علی‌رغم دعوت‌های مردمی، کاندیدا نشد. این درحالی است که در بسیاری از نظرسنجی‌ها (از جمله نظرسنجی ایسپا که نزدیک به دولت است) دکتر قالیباف در کنار آیت الله رئیسی از پر رای ترین کاندیدای اصلاحات با فاصله مناسب رای بیشتری داشت و علی رغم اوج گیری تخریب ها روند صعودی پیدا کرد که بدان معناست که افکارعمومی متوجه تخریبی بودن این فعالیت ها شده و ایشان از تخریب نوعی مصونیت پیدا کرده است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در بیانیه خود رفتار ایثارگرایانه دکتر قالیباف را نشانه باور و پایبندی واقعی ایشان به سیاست ورزی مومنانه و سیاست ورزی نواصول گرایانه توصیف و تاکید کرده است: عدم کاندیداتوری دکتر قالیباف نشان داد که همه برچسب زنی ها علیه آقای قالیباف که تلاش های وی را انتخاباتی و قدرت طلبی دروغ بوده است امروز کسانی که به دروغ، تلاش‌ها و خدمات ایشان در عرصه‌های مختلف را به انگیزه‌ی جلب رای و پیروزی در انتخابات، تحلیل می‌کردند، باید عذرخواهی کنند و در پیشگاه الهی شرمنده باشند.

پیشتازی رئیسی در جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی / دو قطبی سازی به سبک روحانی

دعوت از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی انقلابی برای مقابله با تشکیل دولت سوم روحانی

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه گروه‌ها و چهره‌های سیاسی انقلابی باید مردم را به حضور و مشارکت برای مقابله با تشکیل دولت سوم روحانی دعوت کنند آمده است: فعالان سیاسی و اجتماعی، اقتصاددانان و روشنفکران، روحانیون و کنشگران اجتماعی باید بلایی که دولت روحانی به کشور وارد کرده است را برای مردم بازگو کنند که چگونه نه چرخ انرژی هسته‌ای چرخید و نه معیشت مردم از سوء تدبیر دولت در امان ماند و در تشریح این وضعیت نباید نقش اصلاح‌طلبان در ایجاد این مشکلات را نادیده گرفت.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرده است: مطالبه مسئولیت‌پذیری اصلاح طلبان نسبت به وضعیت فعلی کشور، باید به عنوان خواست عمومی درآید و کسانی که کشور را به این نقطه رسانده‌اند، مجبور به پاسخگویی شوند.

این تشکل سیاسی با تاکید بر اینکه همه گروه‌های سیاسی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، باید با درک اختلاف سلایق و به رسمیت شناختن آنها، ارزشهای مشترک انقلاب و دفاع از ادامه حرکت انقلابی را محور قرار داده و همدلانه برای آن همکاری کنند هشدار داده است: تخریب و اختلاف‌افکنی در جبهه انقلاب، از هیچ‌کسی پذیرفته نیست و بزرگان این جریان باید از حرکت‌های احساسی جوانانه در این مسیر جلوگیری کنند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه  ریاست جمهوری در ایران، بسیار نقطه کلیدی است و گستردگی اختیارات و امکانات، باید میزان مسئولیت و پاسخگویی دولت‌ها را نیز بالا ببرد تاکید شده است: هیچ دولتی نمی‌تواند به بهانه‌های واهی، فرافکنی کرده و مشکلات را به خارج از دولت حواله دهد. از این رو گزینه‌هایی که مسئولیت اعمال خود تاکنون را نپذیرفته‌اند، برای دولت بعد هم همان مسیر تکرار خواهند کرد.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در تشریح وضعیت فعلی کشور به دلیل عملکرد دولت خسته، بسته و نشسته یازدهم و دوازدهم آورده است: بحران بورس، کاهش ارزش پول ملی، افزایش فاصله طبقاتی، فقر و بی‌عدالتی، گسترش بیکاری، افزایش قیمت مسکن و … سفره مردم را کوچک کرده و اعتماد آنها به حل مشکلات را کاهش داده است. در مدیریت کرونا، مردم به وضوح ناکارآمدی دولت و عدم توان تصمیم‌گیری درست و به موقع را مشاهده کردند که یکی از نتایج آن، رکوردشکنی‌های اخیر در تعداد مرگ و میر کرونایی است.

فاصله عجیب دولتمردان با مسائل مردم و وزرایی با سرمایه هزاران میلیاردی که بعضاً خود و خانواده‌هایشان به فساد هم متهم هستند از دیگر مسائل مبتلابه دولت برشمرده و اضافه شده است: تجربه مدیریت غربگرا، برجام و مذاکره با دولت آمریکا امروز پیش ِ روی مردم است. این ناکارآمدی انباشته در طول 8 سال، امروز مانع تحرک جدی و حضور مردم در صحنه انتخابات شده است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با تاکید بر این که امروز نیز اشرافیت سیاسی، به دنبال جمله‌سازی با کلمه پادگان و دادگاه، می‌خواهد آدرس‌های نادرست برای سیاست‌ورزی نادرست خود بدهد خاطرنشان کرده است: وضعیت امروز کشور محصول مدیریت‌های گذشته در مجلس و دولت پیش روی ما قرار دارد و باید به جای انشاخوانی، حساب پس بدهند. بررسی تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد دروغ‌ها و برچسب‌زنی‌ها مهمترین شیوه برای تخریب مخالفان بوده است.

حمله به شورای نگهبان، دوقطبی مذاکره یا جنگ، دروغ گازانبری و … نمو‌نه‌هایی از آنها است. این گروه‌های بحران‌زیست، در آستانه هر انتخاباتی با انتشار یک فایل صوتی در رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا ادامه حضور خود را در قدرت موجه نشان دهند و با تخریب رقبا برای خود کسب وجهه کنند. انتشار فایل آیت‌الله منتظری در دوره قبل، و انتشار فایل مصاحبه ظریف در آستانه این انتخابات با همین مبنا قابل تحلیل است.

این بیانیه تاکید کرده است: نقطه قوت ما در آن چیزی است که باید با عنوان مدیریت جهادی از آن نام برد. تجربه‌های خدمت به مردم، در دوره‌های مختلف، چه در شهرداری در دوره قبل، چه در مجلس فعلی و قوه قضائیه می‌تواند گواهی بر توانمندی جریان انقلاب برای حل مشکلات مردم باشد. نفوذ منطقه‌ای ایران و قدرت یافتن جریان مقاومت در سطح بین‌المللی، که از ثمرات حیات طیبه سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است، نتیجه همین نحوه مدیریتی بوده است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی  با اشاره به این که عملکرد آیت الله رئیسی در سال‌های اخیر نیز ایشان را فردی تحول‌گرا و فسادستیز نشان داده تاکید کرده است: آن عملکرد این امید را ایجاد کرده است، ایشان بتواند با پشتوانه‌ی اجماع نیروهای سیاسی اصولگرا و انقلابی، آرای مردم را نیز کسب کند. جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی مطابق با مانیفست نواصول گرایی و براساس باور به «وحدت جریانی» حمایت رسمی خود را از ایشان بعنوان نامزد اصلح بین کاندیداهای جریان انقلاب اعلام می کند و از سایر نامزدهای انقلابی دعوت می‌کند تا در این انتخابات برای پیروزی ایشان تلاش کنند.

رؤسای ۲۱ ستاد استانی جهانگیری مشخص شدند

فاطمه پهلوانی، سخنگوی ستاد اسحاق جهانگیری از انتخاب رؤسای ۲۱ ستاد استانی این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. 

سخنگوی ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‏در جلسه امروز شورای سیاستگذاری ستاد آقای دکتر جهانگیری، روسای ستاد ۲۱ استان کشور تعیین شدند. 

وی ادامه داد: رایزنی برای تعیین روسای ستاد در سایر استان‌ها ادامه دارد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
پیرموذن
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
درود بر رئیسی قهرمان مبارزه با فساد و تبعیض
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
حرص مشارکت رو نخورید دیگه به مردم احتیاجی ندارید کل کشورو برای باند خودتون گرفتین مردم کیلو چنده بقول کدخدایی
0
0