۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۸۴۰۶۴

مدرسه علمیه نمونه، مدرسه تراز انقلاب اسلامی

مدرسه علمیه نمونه، مدرسه تراز انقلاب اسلامی
مدرسه علمیه نمونه، مدرسه تراز انقلاب براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با برنامه ای تحول یافته، کوتاه، کارآمد و به روز در سال 1401-1400 طلبه می پذیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،مقام معظم رهبری خطاب به مسؤولین حوزوی در راستای تحول نظام درسی حوزه های علمیه بارها بیان کردند"نظام درسي در حوزه بايد كوتاه و كارآمد و به روز بشود"،من قبلاً هم راجع به مسألۀ برنامه هاي درسي حوزه عرض كرده ام كه بنده به هيچ وجه طرفدار رقيق كردن، بي عمق كردن و بي سواد بار آوردن طلبه نيستم، اشتباه نشود، من مي گويم اين دوره يي را كه ما طي مي كنيم، اين مي تواند با استفاده از شيوه هاي جديد، فشرده تر بشود. 

مدرسه علمیه نمونه، مدرسه تراز انقلاب اسلامی ( مصوب شورای گسترش حوزه های علمیه) براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، با برنامه ای تحول یافته، کوتاه، کارآمد و به روز در یک نظام جامع تعلیم و تعلم با تأکید براندیشه ورزی طلبه و با استفاده از روش های نوین و با هدف تربیت طلاب انقلابی و نیروهای کارآمد برای نظام ولایی در سال 1401-1400 طلبه می پذیرد.

مهم ترین ویژگی های مدرسه علمیه نمونه از این قرار است:

  1. طراحی نمودن برنامه ها به صورت نظام مند در قالب نظام تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف آموزشی، پزوهشی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و ...
  2. تربیت و آماده نمودن مبلغین، متخصصین، کارشناسان و فقهای مورد نیاز جامعه و نظام در مباحث دینی و نظریه پردازی آن به صورت گام به گام در پنج سطح تحصیلی.
  3. استفاده بهینۀ از زمان وقت طلبگی در حین تحصیل.

لازم به ذکر است در این مدرسه چهار سطح ابتدا که از کاردانی شروع و به دکتری ختم می شود،مدت زمان تحصیل در هر مقطع دو سال و نیم می باشد سپس در سطح پنج که مقطع تکمیلی خارج پیشرفته (اجتهاد) است، طلاب به مدت پنج سال به تحصیل علوم می پردازند.

علاقمندان جهت ثبت نام در مدرسه نمونه تا 1400/04/30 به تارنمای مدرسه www.madresenemone.ir یا www.paziresh.ismc.ir مراجعه شود.

حوزه علمیه نمونه

ارسال نظرات