۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۶۲۵۹
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

جدایی ناپذیری احکام قضایی و تربیتی اسلام /متولیان فرهنگ وارد میدان عمل شوند

جدایی ناپذیری احکام قضایی و تربیتی اسلام /متولیان فرهنگ وارد میدان عمل شوند
اصفهان - نماینده مجلس گفت: با وجود عدم خلأهای قانونی و اینکه اجرای قوانین در دستور کار نهادها قرار گرفته است اما نهادها و دستگاه ها به صورت میدانی وارد عمل نشده اند.

حجت الاسلام  محمدتقی نقدعلی نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی نوجوانان و بازخورد آن در جامعه گفت: در بحث مسائل و آسیب های اجتماعی و ضد فرهنگی دوبعد را مد نظر گرفته ایم که شامل قانون مدنی و  احکام قضایی اسلام می شود.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به قوانین موجود و چارچوب‌هایی که در دولت ها مدون و مصوب می گردد، اجرای قانون با صلابت نیز می تواند عامل بازدارنده اقدامات ضدفرهنگی باشد.

حجت الاسلام نقدعلی در ادامه افزود: مشکلی که امروزه با آن مواجهیم عبارت است از این که با وجود اینکه عدم خلاهای قانونی در کشور احساس نمی شود و اجرای قوانین در دستور کار نهادها قرار گرفته اما دستگاه ها و نهادها به صورت میدانی وارد عمل نشده یا در اولویت بندی مسائل در حوزه های مختلف مانند حوزه جوانان، فرهنگ، سینما و دیگر حوزه‌ها که نهادهای متولی می توانند جوانان را به سمت وسوی مسائل ارزشی و اسلامی و در جهتی روحیه ها را به سمت مطلوب سوق دهند، کار جدی نشده است.

وی با اشاره به گستردگی شبکه های ارتباطی و با بیان اینکه امروز جهان تحت ارتباطات وسیع و گسترده ای قرار گرفته است، تصریح کرد: جهان هستی هر روزه با هزاران ارتباط شنیداری و تصویری مواجه است و  نظام جمهوری اسلامی ایران در ادامه و روند برنامه های خود لازم می داند در برخورد با مسائلی از قبیل بی حجابی و کشف حجاب و رفتارهای ضد فرهنگی و انتشار آن توسط افراد ، اقدام لازم را به واسطه وجود قوه قضا انجام دهد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است نهادهای متصدی فرهنگ و تربیت جوامع مانند قوه مجریه و دیگر ارگانها با مدیریتی شایسته یک رویکرد جدیدی را جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اسلامی ترسیم کنند.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه احکام قضایی و تربیتی اسلام از یکدیگر جدایی ناپذیرند و هر کدام مکمل دیگری است، اظهار کرد: در سالهای گذشته به مسأله تربیت نسل جوان کمتر توجه شده  و اگر احکام قضایی و تربیتی اسلام در یک راستا پیش رود قطعا مؤثرتر خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشخاص به اندازه تکلیفشان قصورات و کوتاهی های خود را نپذیرند کار پیش نخواهد رفت، همانگونه که در مورد پیش آمده قمه کشی دختر نوجوان، دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش در حیطه تربیت دانش آموزان، نهادهای فرهنگی و آموزشی و تربیتی کم کاری و تقصیرات خود را بپذیرند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اقدام «هلیا» نمونه ای از اجرای سند ۲۰۳۰ است و تلاش نمایندگان جهت اجرا نشدن سند ۲۰۳۰ به خاطر ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه بود.

حجت الاسلام نقدعلی تصریح کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ در چندین سطح برنامه‌ریزی شده است و عبارتند از تدوین برنامه‌های کلان در سطح جهانی، هدف‌‌گذاری کلان در سطح جهانی، تدوین راهبردهای خرد در سطح منطقه‌ای، در سطح ملی و همسو با سیاست‌های جهانی دیده شده است و به عبارت واضح‌تر ما باید سیاست‌ها و برنامه‌های ملی را حتی اگر از متن اسلام و قرآن است، با سیاست‌ها و برنامه‌های جهانی تطبیق دهیم و اگر همسو نبود، حذف کنیم.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر به برخی از اهداف انحرافی سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: از اهداف این سند می‌توان تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای بین‌المللی غربی، تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسیتی، آموزش حقوق بشر غربی، آموزش شهروندی جهانی بر اساس هنجارهای غربی، حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه دور نگه داشتن مدارس از خشونت و قبح زدایی و عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر و به تبع آن زن و مرد، بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی و دینی را ذکر کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه ها و مجموع نهادها باید به تکالیف خود و انجام آن آگاهی داشته و همکاری نهاد های خرد و کلان است که می تواند در حل مشکلات جامعه به ویژه در عرصه فکری و فرهنگی اثر گذار باشد./1304/ت302/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات