۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۹۳۷۴۴
آیت الله سعیدی:

مراقب نفوذ فرهنگی در قم باشیم/ اهانت به مراجع، ولایت را از انسان قطع می‌کند

مراقب نفوذ فرهنگی در قم باشیم/ اهانت به مراجع، ولایت را از انسان قطع می‌کند
امام جمعه قم گفت: نیروی انتظامی قم نسبت به نفوذی هایی که مأموریت دارند هویت قم را با ترویج فساد و ابتذال مورد هدف قرار دهند مقابله کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه سیاسی امروز نماز جمعه قم با اشاره به مناسب‌های پیش رو و اهمیت بزرگداشت آنان گفت: مثل فردایی شهید فهمیده به شهادت رسیده است که رهبری درباره ایشان فرمودند او در جای خود الگویی برای نوجوانان است؛ انقلاب اسلامی چنین جوانان و نوجوانانی را پرورش داده است و همچنین روز پدافند غیرعامل را گرامی می‌داریم.

مردم و رییس جمهور توطئه بنزینی دشمن را خنثی کردند

وی با اشاره به حمله سایبری به دستگاه هوشمند سوخت در هفته اخیر اظهار داشت: دشمنان امید داشتند مثل بعضی از حوادث گذشته برخی واکنش تلخی نسبت به نظام داشته باشند ولی مردم عزیزمان با کمک رئیس جمهور محبوب و مردمی این نقشه دشمنان اسلام را نقش بر آب کردند و با مقاومت و حوصله خودشان و همچنین با خوش درخشیدن صدا و سیما این مسأله به خیر گذشت.

امام جمعه قم همچنین افزود: ۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده‌اند و در این روز لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان فتح شد و این کار بسیار ارزشمند بود که دانشجویان انجام دادند؛ البته در طول مسیر برخی از آنها پای انقلاب ایستادند و عده‌ای به این دلیل که از روی احساسات دست به این عمل زده بودند منحرف شده و از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی با اشاره به روز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم آن را یکی از حرکات مؤثر در تاریخ خواند و تصریح کرد: تاریخ قم به دو بخش قبل از حضور و بعد از حضور ایشان تقسیم می‌شود که تأثیر و برکات ایشان در این شهر مشهود است؛ اما اینکه چرا حضرت معصومه در آن شرایط سخت بیماری و مسمومیت و در خفقان عباسیان سراغ قم را گرفتند دلیل بر اهمیت ذاتی قم است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: حدیثی داریم که می فرماید سلام الله علی اهل قم؛ اهل قم اهل قیام با قیام کننده آل محمد علیه السلام می‌باشند و اهل این شهر بارها و بارها مورد دعای خاص اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته‌اند و با عبارات گوناگون سلام و درود و دعاهای خیر ائمه نثار اهل قم شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق که فرمودند «الحسَنَ مِن كُلِّ أحدٍ حَسَنٌ، و إنَّهُ مِنكَ أحسَنُ لِمَكانِك مِنّا، و إنَّ القَبيحَ مِن كُلِّ أحَدٍ قَبيحٌ، وَ هُوَ مِنكَ أقبَحُ لِمَكانِكَ مِنّا» در رابطه با اهل قم خاطرنشان کرد: بر این اساس امر به معروف و نهی از منکر از هر کسی در هر شهر و منطقه‌ای خوب و لازم است و بر اهل قم خوب تر و لازم تر است؛ حیا و عفاف برای همه لازم و خوب است ولی برای اهل قم و بانوان قم لازم تر و خوب تر است زیرا مردان و زنان اهل قم مورد توجه اهل بیت و شخص حضرت معصومه هستند و جایگاهی نزدیکتر به اهل بیت دارند.

نوک پیکان دشمن به سمت قم است

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه همچنین عنوان کرد: مسئولین این شهر مقدس وظایف متفاوت و سنگین تری نسبت به شهرهای دیگر دارند؛ امروز در قم هجوم بی امان فرهنگی، اخلاقی و رفتاری بر علیه این شهر مقدس مشاهده می‌شود و از آنجایی که قم خط مقدم جبهه فرهنگی، فکری و سیاسی نظام است، نوک پیکان دشمن بیشتر به سمت این شهر می‌باشد.

وی افزود: بنده و همه مسئولان محترم و خانواده‌ها و مردم مسئولیت داریم از این ارزش‌ها دفاع کنیم؛ دیگران هم بدانند که هویت والای قم با همان شاخصه‌هایی که ذکر شده خط قرمز مردم غیور قم است و هرکس از این خط و مرز عبور کند باید پاسخگو باشد.

آیت الله سعیدی در رابطه با نفوذی‌هایی که برای تخریب چهره حیاء و عفاف در قم تلاش می‌کنند هشدار داد و گفت: نیروی انتظامی قم نسبت به نفوذی هایی که مأموریت دارند هویت قم را با ترویج فساد و ابتذال مورد هدف قرار دهند، باید مقابله کند و توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ شهرداری قم نسبت به ساخت و سازها و هویت قم باید مراقب باشد و مراکز آموزشی قم باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین در پایان با توجه به حاشیه‌سازی‌های اخیر پیرامون سخن حضرت آیت الله صافی در دیدار با قالیباف خاطرنشان کرد: از نظر شرعی، عقلی و عقلایی رعایت حریم مراجع بزرگوار واجب است؛ شیخ الفقها و المجتهدین حضرت آیت الله صافی حق بزرگی بر گردن ما و اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی دارد.

امام جمعه قم افزود: هر کسی نباید قلم بردارد و چیزی بنویسد که خلاف ادب و نزاکت باشد؛ همه ما خیرخواهی و نصیحت را در پیش می‌گیریم و تذکر می‌دهیم ولی این درست نیست که اهانت و جسارت بکنیم؛ اگر به مراجع اهانت کنیم امکان دارد ولایت از انسان قطع بشود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
انتقاد یک مرجع تقلید از استکبار ستیزی
آیت الله صافی گلپایگانی بطور تلویحی و سربسته با سیاست استکبارستیزی مخالفت کرده و قهر با کشورها را جایز نمی داند. ولی نویسندگان رجانیوز بشدت با اظهارات وی مخالفت کرده و نوشته است انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا می داند به رسمیت نمی شناسد. و جمهوری اسلامی جهت محو استکبار برنامه دارد. اینجا قرون وسطی نیست...
0
0
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
امام خمینی درباره شهید فهمیده فرمودند اون طفل 12-13 ساله رهبر ماست...
0
0
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳
به نظر من که رجانیوز به صافی گلپایگانی اهانت نکرده ...فقط تذکر داده که استکبارستیزی قهر با دنیا نیست که آشتی کنیم..... جنگ اسلام و کفره.... جنگ فقر و غناست...
0
0