۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۶۲۰۳

توصیه های آیت الله نوری همدانی به فعالان فرهنگی ترکیه

توصیه های آیت الله نوری همدانی به فعالان فرهنگی ترکیه
حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت آگاهی در مواجهه با مستکبرین تأکید کرد و گفت: مستکبرین، خودشان به میدان نمی‌آیند اما مسلمان‌ها را به جان هم می اندازند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اسلامی کشور ترکیه پس از ارائه گزارشی از سوی حجت‌الاسلام مرادی و شیخ غدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای شیعه ترکیه از روند فعالیت این اتحادیه در کشور ترکیه، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های این اتحادیه گفت: در زمانی که در ترکیه بودم، احساس کردم مردم این کشور بسیار معتقد، روشن، متدین، مهمان نواز و مهربانی هستند.

وی ادامه داد:  انقلاب در اوایل خود قرار داشت و بسیار اثر گذار بود. من در سفرها و سخنرانی‌هایی که برای مردم داشتم، وقتی نام امام می آمد به حرف‌های بنده به صورت ایستاده گوش می‌کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن با اهمیت دانستن فهم عمیق برای تبلیغ دین خاطرنشان کرد: من معتقدم انسان باید فقیه باشد. برای تبلیغ کامل بایستی یک شخصی بسیار در آداب و معارف دینی مهارت و تخصص داشته باشد تا بتواند دین را از همه ابعاد به مردم بشناساند.

مستکبرین خودشان به میدان نمی‌آیند

وی ادامه داد: اولاً در اینکه افرادی که زیر نظر شما به عنوان امام جمعه، امام جماعت و مبلغ هستند، باید سواد بالا داشته باشند. روایت داریم کسی که سوادش پایین است فسادشان بیشتر از اصلاحشان است.

این مرجع تقلید در بیان اهمیت عالم بودن در تبلیغ معارف شیعه توضیح داد: کسی که می‌خواهد در معارف کلامی، اقتصادی، اخلاقی، جهادی، سیاسی و حکومتی تبلیغ کند، باید استاد این مباحث و معارف باشد. روز قیامت خداوند متعال به علما جوایز و خلعت‌هایی می‌دهد به اندازه‌ای که علمیت و جدیت داشته باشند.

وی ضمن بیان اهمیت وحدت میان شیعه و سنی، خطاب به مردم ترکیه بیان داشت: شما باید در برابر دشمن متحد باشید. این دیدار برای بنده مغتنم است. پس از قرآن روش ما، روش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

مستکبرین خودشان به میدان نمی‌آیند

حضرت آیت الله نوری همدانی به اهمیت ترجمه دو کتاب صحیفه نور و دفتر تبیان اشاره کرد و گفت: امام کاری کردند که صدای اسلام را به کل دنیا و مستضعفان برسانند و آن‌ها را امیدوار کنند. امام فرمودند این چراغ خاموش نخواهد شد و این پرچم به زمین نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: فلسفه انقلاب این است که هنگامی که اسلام در ضعف بود، یک فقیه فرزانه‌ای با دلی به وسعت دریاها و اراده کوه‌ها قیام کرد. امام خمینی در آن زمان در مقابل شرق و غرب و مستکبران جریانی را به وجود آورد که هشت‌سال جوان‌های ما فوج فوج می‌رفتند و به شهادت می‌رسیدند.

این مرجع تقلید با اشاره به تقابل مستکبرین و مستضعفین بیان کرد: مستکبرین، خودشان به میدان نمی‌آیند، اما پول، اسلحه و نقشه از آن‌هاست، آنها مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند از این رو باید در مقابل آن‌ها آگاه باشیم.

مستکبرین خودشان به میدان نمی‌آیند

وی ضمن با اهمیت خواندن اطلاع از حوادث و رویداد‌های جهان اظهار داشت: بنده نسبت به تلویزیون لبنان، الحره، المیادین و ... اطلاع دارم. در دنیا هیچ قیامی به اندازه قیام امام خمینی کارآیی نداشته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جنگ تحمیلی در آغاز انقلاب اسلامی ادامه داد: ۳۵ دولت به صدام برای از بین بردن انقلاب کمک می‌کردند؛ اما امام توانست این جوانان را بسیج کند و به میدان بفرستند. امام این‌ها را مقدمه ظهور امام عصر می‌دانست و می‌فرمود این پرچم به زمین نخواهد افتاد و بعد از من افرادی پیدا می‌شوند که این مشی را ادامه خواهند داد.

وی در پایان افزود: سلام ما را به مردم ترکیه برسانید.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات