۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۹۷۱۸۲
آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان مهارت محور تربیت شوند/ خروجی آموزش و پرورش کارآمد باشد

دانش آموزان مهارت محور تربیت شوند/ خروجی آموزش و پرورش کارآمد باشد
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان معادن غنی طلای کشور هستند، گفت: خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، گفت: دانش آموزان مانند یک ظرف خالی هستند که هر چه در آن ریخته شود به همان قالب شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید محتوایی که در داخل ظرف ریخته می‌شود متناسب با ظرفیت و توانایی دانش‌آموزان و با بهره‌گیری از مباحث دینی باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی دانش آموزان را به عنوان معادن غنی طلای کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش باید چگونگی استخراج این معادن را به دانش‌آموزان بیاموزد.

وی، حرفه آموزی را از ضرورت‌های نظام آموزشی کشور توصیف کرد و یادآور شد: باید دروس آموزش و پرورش طوری باشد که پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان بتوانند خود را اداره کنند و در کار و شغلی متناسب با آموخته‌های خود به کار گرفته شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: خروجی آموزش و پرورش باید کارآمد باشد و با هماهنگی دولت نیروی کار کشور را تربیت کند نباید شهری و استانی کمبود نیرو در تخصص‌های مختلف داشته باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه بد اخلاقی و خشونت را زیبنده نظام آموزش و پرورش کشور ندانست و افزود: باید در تعامل بین دانش آموزان و معلمان، ادب و احترام نهادینه شود تا نسل آینده کشور نیز از این صفت‌های اسلامی برخوردار شوند.

ارسال نظرات