۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۲۰۸۲۸
با حضور قائم مقام مدیر حوزه صورت گرفت؛

آغاز به کار دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه

آغاز به کار دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه
آیین افتتاحیه دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد.

آغاز به کار دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه

نقش مهم اساتید در تربیت طلاب

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ایم مراسم با اشاره به لزوم تقویت روحیه قرآنی در طلاب، عنوان کرد: اگر این روحیه در افراد تقویت شود بدون شک هیچ ماهواره و تبلیغاتی نمی تواند ایمانشان را متزلزل کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مواجهه با طلاب را اساتید دارند نه معاونان و مدیران حوزوی، یادآور شد: وقتی که قرآن انسان ها را تقسیم بندی می کند بخشی از این تقسیم بندی ها مربوط به انسان هایی است که تربیت نشده اند.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مگر می شود عمامه به سر مجاهد نباشد، مگر می شود عمامه به سر انقلابی نباشد؟ مگر می شود انقلابی نباشیم و کار دین را جلو ببریم؟!

آغاز به کار دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه

گزارشی از روند فعالیت های طرح تعالی/ نسل جدید جبهه تهذیبی باید دانش بنیان شود

همچنین حجت الاسلام رهنما، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های طرح تعالی، گفت: نسل جدید جبهه تهذیبی باید دانش بنیان شود.

مدیر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه ابراز کرد: ما در یک فرایندی سراغ اساتید حوزوی رفتیم که رغبت و دغدغه تربیتی را دارند که در دوره قبل خدمت 45 نفر بودیم و در این دوره خدمت حدود 80 نفر هستیم که بتوانیم یک حرکت دانش بنیان و معنویت گرا را باهم آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: این حرکت گام اولش القا دانش است، اما در رابطه با احیای هویت جمعی ما در حال تدوین آیین نامه از وظایف راهنمایان تهذیبی هستیم و به دنبال ایجاد محفلی هستیم که اساتید در آنجا حضور داشته باشند که برنامه ها و... هماهنگ کنند.

مدیر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: دوره تعالی یک دوره 240 ساعته و به تناسب برنامه های اساتید است که گام اول آن هسته محکم و معتقد به فعالیت های تربیتی  هستند را فراخوان داده ایم تا کار را پیش ببریم.

حجت الاسلام رهنما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین تلاش کرده ایم که دوره هایی برای اساتید تهذیبی در این باره مدنظر بگیریم که با این کار می توانیم چرخ تهذیب را به خوبی به حرکت درآوریم.

گفتنی است، دوره پودمانی تعالی با شعار «یک استاد، یک مربی» به منظور تربیت جامع، متوازن و رسالت‌مدار طلاب شکل گرفته و در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تداوم طراحی شده است.

اولین قسمت از سطح مقدماتی دوره امسال در شهر خوانسار به مدت ۸ روز و حدود ۶۰ نفر از اساتید منتخب حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

اساتید بعد از سپری کردن این مباحث به عنوان راهنمایان تهذیبی تربیتی مدارس علمیه شروع به فعالیت خواهند کرد که نتیجه و ثمره آن تربیت طلابی است که در تمام ساحات تربیتی، رشد کرده و مربی آنها به همه ابعاد تربیتی توجه خواهد داشت.

ارسال نظرات