۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۲۳۳
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز:

مدیران حوزه از ابزار مدیریتی جهت شکوفایی حوزه استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با بیان این که وظیفه اصلی مدیران حوزه های علمیه را خدمت به سربازان امام زمان(عج) دانست و عنوان کرد: مدیران حوزه های علمیه باید از ابزار مدیریتی خود جهت ترقی، شکوفایی و تقویت حوزه های علمیه در تمامی زمینه ها و مسایل استفاده بکنند.
حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدير حوزه علميه امام خميني (ره) اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، روز گذشته در نخستین گردهمایی هیأت امنای حوزه علمیه خواهران استان خوزستان، با بیان این که نباید وجود هیأت امنا در هر مدرسه علمیه ای به معنای محدود کردن اختیارات مدیریت مدرسه باشد، اظهار داشت: در آیین‌نامه مربوطه حوزه علمیه خواهران باید وظیفه مدیر مدرسه علمیه حل مسایل داخلی حوزه و وظیفه هیأت امنا حل مسایل بیرونی و ارتباط با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت در سیستم مدیریتی مدارس علمیه سبب آشفتگی مدرسه و عدم کمک به مدیران مدارس علمیه کشور خواهد بود.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به این که مشکلات و مسایل مدارس علمیه نخست متوجه مدیر مدرسه خواهد بود، بیان داشت: محدود کردن اختیارات مدیر در تعامل با طلاب و اساتید مدرسه سبب نابسامانی و اختلال در آن مدرسه می شود؛ از این رو اگر هیأت امنا هم با مدیر ضدیت و مخالفت داشته باشند اوضاع مدرسه علمیه وخیم تر و برطرف کردن مسایل و مشکلات مدرسه علمیه برای مدیر و هیأت امنا سخت و نشدنی می شود؛ از این رو تعامل مدیر مدرسه و هیأت امنا سبب ایجاد پیشرفت و تحول در حوزه علمیه خواهران می شود.

وی اهواز وظیفه اصلی مدیران حوزه های علمیه را خدمت به سربازان امام زمان(عج) دانست و عنوان کرد: مدیران حوزه های علمیه باید از ابزار مدیریتی خود جهت ترقی، شکوفایی و تقویت حوزه های علمیه در تمامی زمینه ها و مسایل استفاده بکنند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) یادآور شد: در گذشته نگاه مؤسس به هیأت امنا این بود که هیأت امنا از حرف های مؤسس تبعیت و هرچه مؤسس بیان کند هیأت امنا اجابت و به آن عمل بکنند که یکی از اشکالات سیستم هیأت امنا در گذشه بوده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هیأت امنا باید مستقل، توانمند، صاحب رأی و در موضوعاتی که مؤسس مطرح می کند به خود اجازه اظهار نظر و مباحثه در مورد مسئله مطرح شده را بدهند./945/پ202/ص
ارسال نظرات