۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۳۶۸
خطیب جمعه صفوی عربستان:

فتوای تحریم راهپیمایی مسالمت آمیز توهین به دین است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه صفوی عربستان ضمن انتقاد شدید از صدور فتوای حرمت راهپیمایی مسالمت آمیز، این فتوا را توهین به دین توصیف کرد.
شيخ فواد المتروک خطيب جمعه صفوي عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ فواد المتروک خطیب جمعه صفوی عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد رسول اعظم(ص) برگزار شد بر لزوم اجرای سریع اصلاحات در این کشور تاکید کرد و گفت: مسوولان باید به صورت مستقیم با خواسته های مردم آشنا شوند و پیش از اینکه اوضاع کشور بیش از این بحرانی تر شود به اصلاح نظام سیاسی بپردازند.

وی سرکوب معترضان را به شدت محکوم کرد و افزود: نظام باید از خشونت علیه شهروندانی که در پی خواسته های مشروع خود هستند به شدت خودداری و به جای سرکوب آنان، به اجرای اصلاحاتی که مورد نظر ملت و به نفع کشور است اقدام کند.

حجت الاسلام المتروک تاکید کرد: اگر مسوولان به جای حل مشکلات مردم به سرکوب آنان بپردازند همزیستی مسالمت آمیز ملت به خطر می افتد و جامعه با چالش های فراوانی روبرو می شود و مسایل کوچک به مسایل حاد و خشن تبدیل خواهد شد.

خطیب جمعه صفوی از صدور فتواهای سیاسی توسط علمای وهابی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: صدور فتوای تحریم راهپیمایی و تحصن های مسالمت آمیز توسط علمای وهابی توهین به دین به شمار می آید و سبب تضعیف دین می شود.

وی تصریح کرد: اسلام دین رحمت، تفاهم و عدالت است و صدور چنین فتواهایی دلیل اصلی متهم ساختن این دین به تروریسم است./980/گ
ارسال نظرات