۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۰۹۳
رییس پژوهشکده مهدویت:

فرایند جدیدی در تحول اقتصادی در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با بیان این‌که پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب انگیزه جدیدی در دولتمردان و آحاد مردم ایجاد کرد، گفت: امروز شاهد شکل‌گیری فرایند جدیدی در تحول اقتصادی پس از انقلاب اسلامی هستیم.
حجت‌الاسلام غلامرضا بهروزلك


حجت‌الاسلام غلامرضا بهروزلک، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک سال نو، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهاد اقتصادی» را سبب ایجاد انگیزش جدیدی در دولتمردان و آحاد مردم دانست و گفت: امروز شاهد شکل‌گیری فرایند جدیدی در تحول اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: آنچه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم، حرکت از وابستگی به سمت خودکفایی و شکوفایی استعدادهای درونی نیروهای داخلی بود و پس از دوران جنگ و طی ده سال گذشته، فرایند جدیدی آغاز شد که نیروهای انقلابی و مردم اصیل توانستند کشور را با فکر خود به صورت مستقل بسازند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هرچند دستاوردهای علمی عمده مانند سلول‌های بنیادی، انرژی صلح آمیز هسته‌ای، صنایع دفاعی مستقل و بسیاری دیگر محصول این حرکت بود، اما نیازمند یک تحول جدی در عرصه نو و سیستم مدیریت اقتصادی بودیم که براساس آن بحث هدفمند کردن یارانه‌ها در سال گذشته شروع شد و این خود آغاز یک حرکت جدید بود.

حجت‌الاسلام بهروزلک با بیان این‌که امسال می‌خواهیم آثار این حرکت‌های رو به رشد را در جامعه ببینیم، گفت: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اقدام بسیار هوشمندانه و دقیقی بود که سبب اهتمام و موج جدیدی در کشور شده و یک تحول اقتصادی نوینی را رقم خواهد زد.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی را به عنوان یک الگوی آرمانی و به عنوان یک کشور پیشرفته اسلامی بدون وابستگی به اجانب به ملت‌های اسلامی که در حال بیداری هستند نشان خواهیم داد که البته در این الگوی آرمانی از آرمان‌شهر اسلامی هم بهره خواهیم گرفت.

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به برخی روایات که به تلاش شبانه‌روزی انسان‌ها در آرمان‌شهر مهدوی تأکید دارد، افزود: برخی گمان می‌کنند که زمان ظهور زمانی است که افراد دچار نوعی تنعم و رفاه زدگی بیش از حد می‌شوند و دیگر تلاشی نخواهند کرد، در صورتی ائمه(ع) متذکر شده بودند که در آن زمان، شبانه‌روز مجاهده خواهد بود.

حجت‌الاسلام بهروزلک در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اگرچه نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را به دست آورده، اما این استقلال نیازمند یک پشتوانه عملی است تا ملت مسلمان ایران بتوانند نیازهای خود را تأمین کرده و به اهداف متعالی که تکامل بشری و اجتماعی است، نائل شوند.

وی با بیان این‌که با مجاهده اقتصادی و ساختن یک جامعه مطلوب، زمینه‌های ترقی و تکامل شعار ریشه‌ای انقلاب اسلامی یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» محقق خواهد شد به تلاش دشمنان برای منحرف کردن اذهان عمومی از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خواستار جمع شدن حول رهبری و توجه به رهنمودهای ایشان شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مباحث اقتصاد اسلامی مطرح شده در چند سال اخیر، خاطرنشان کرد:‌ اکنون فرصت مناسبی است که مباحث تئوری اندیشمندان اقتصاد اسلامی عملیاتی شود و تعالیم ارزشمندی براساس نه اقتصاد مبتنی بر سود بلکه اقتصاد مبتنی بر تأمین نیازهای بشری مدنظر اسلام به منصه ظهور برسد. /920/ت302/ص

ارسال نظرات