۱۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۱۱۳۸
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خبر داد:

304 بازداشت شده، 200 مجروح و 24 مفقود در نتیجه اقدامات امنیتی رژیم آل خلیفه

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از بازداشت 304 تن، مجروحیت 200 تن و مفقود بودن 24 شهروند بحرینی در نتیجه یورش نظامیان بحرینی و سعودی به منازل شهرها و روستاهای مختلف این کشور خبر داد.
شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت الوفاق بحرين ادامه بازداشت شهروندان بحريني ادامه بازداشت شهروندان بحريني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی – ملی بحرین در کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد آمار بازداشت شدگان توسط نیروهای نظامی بحرینی و سعودی را 304 تن خواند که در میان آنان 11 زن حضور دارند.

وی در این کنفرانس گفت: در حمله مشترک نظامیان سعودی و بحرینی به منازل معارضان نظام در شهرها و روستاهای مختلف، بیش از 304 تن بازداشت شده اند که در میان آنان 11 زن حضور دارند و دو تن از این بانوان نیز باردار هستند.

شیخ علی سلمان افزود: بازداشت زنان با آداب جوامع عربی به شدت ناسازگار است و هیچ کس حق ندارد به بانوان یورش برده و آنان را که از حرمت خاصی برخوردار هستند دستگیر کند و این امر، چهره و ماهیت نظام را بیش از گذشته آشکارتر می سازد.

دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به آمار مجروحان و مفقودان حوادث اخیر تصریح کرد: بیش از 200 تن از شهروندان بحرینی در روزهای گذشته مجروح شده اند و سرنوشت 24 شخص دیگر در ابهام قرار دارد و از وضعیت آنان خبری در دست نیست.

وی نسبت به احتمال بازداشت سران معارضه ابراز بی اطلاعی کرد و اظهار داشت: ما جزئی از این ملت هستیم و هرچه بر ملت پیش آید بر ما هم پیش خواهد آمد، خواسته های ما آشکار است و در صدد اصلاح وضعیت موجود بوده و نسبت به آینده کشور امیدواریم.

حجت الاسلام علی سلمان کشتار مردم توسط نظامیان را عامل لغو گفت و گو با دولت خواند و خاطرنشان ساخت: در روزهای اولیه دیدارهای فراوانی با مسوولان نظام داشتیم ولی رژیم، تدابیر امنیتی را بر گفت و گو ترجیح داد و با ارسال تانک در میان مردم و به گلوله بستن آنان، مخالفت خود را با مذاکره و گفت و گو نشان داد و گرنه ما نمی خواستیم کشور به این وضعیت دچار شود.

خبرهای رسیده از بحرین حاکیست سید احمد شمس نوجوان 15 ساله روستای سار این کشور، روز گذشته به دلیل تیراندازی مستقیم نظامیان این کشور به شهادت رسید.

این نوجوان شهید در هیچ تجمعی حضور نداشت و در کنار دوستان خود به گفت و گو مشغول بود که با گلوله مستقیم نظامیان مواجه شد و متاسفانه پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد./980/ج
ارسال نظرات