۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۲۷۰
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی:

ایران هراسی نشان‌دهنده هراس غرب از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ محقق مسائل انقلاب اسلامی بیان داشت: حکومت اسلامی ایران چالشی جوهری برای تفکر غربی است.
پرچم جمهوري اسلامي ايران


حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزرشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در اواخر قرن بیست به پیروی رسید و پیام استقلال، آزادی را به جهان مخابره کرد.

وی ادامه داد: نظام دینی اسلامی مبتنی بر نظریه ولایت فقیه در قرن بیستم فریادی علیه تثبیت فرهنگ غربی در جهان بود.

وی اظهار داشت: نظریه فوکویاما که به نظریه پایان تاریخ معروف شده بر این اساس است که در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، فرهنگ غربی جای خود را باز کرده است و بر تمامی ابعاد زنگی انسان سایه گسترده است.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: در حالی که سیاستمداران غربی جهان را در قبضه فرهنگ خود می‌دانستند و فرهنگ غربی را در عمق جوامع و حتی کشورهای اسلامی شاهد بودند و در فضایی که تمدن سکولار غربی هیچ رقیبی برای خود در صحنه نمی دید، امام خمینی(ره) فریاد حاکمیت دینی را برآورد.

وی اظهار داشت: حکومت دینی، اسلامی ایران چالشی جوهری برای تفکر غربی بود و به دنبال آن یک تمدن دینی را پایه گذاری شد و در مقابل تمدن غربی به پاخواست.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: غربی ها از پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی ایران هراس دارند و می خواهند در مقابل آن مقاومت کنند اما اسلام محمدی ناب در صدد به چالش کشیدن سلطه است و می‌خواهد مدل جدیدی از حکومت‌داری را نشان دهد.

این محقق علوم سیاسی، بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران به دشمنان نشان داده که حداقل در مسائل خاورمیانه تعیین کننده است و این مساله خود را در تعیین نخست وزیر عراق نشان داد.

وی اظهار داشت: ایجاد هراس از اسلام و انقلاب اسلامی به این دلیل است در فضایی که دین، مخدر و افیون توده ها عنوان می شد، توانست حکومتی مستقل تشکیل دهد و اکنون ترس غرب از این است که دامنه این بیداری اسلامی به یهود و مسیحیت هم کشیده شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات