۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی:

همچنان ارتباط خود را با دفتر تبلیغات اسلامی حفظ خواهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به دلایل استعفای خود از ریاست این مرکز حوزوی، مهم‌ترین علت آن را مشغله‌های علمی و پژوهشی دانست.
توديع و معارفه رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع خود، از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یک نهاد برجسته، مطرح، فعال و تأثیرگذار نام برد.

وی با بیان این‌که دفتر تبلیغات اسلامی در بین مراکز چندگانه پیشتاز و در صدر و رأس نهادهای علمی دیگر است، افزود: افتخارهای فراوانی از سوی هر یک از بخش‌های مختلف دفتر تبلیغات کسب شده که فرآیند این تقدیر به همه بخش‌های مرتبط با هم معطوف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به افتخارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، این افتخارات را مربوط به چند سال اخیر ندانست و گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از ابتدا راه‌های پیشرفت را برای خود هموار کرده است و افراد بسیاری در این شکوفایی نقش داشته‌اند.

وی در ادامه به دلیل استعفای خود از ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به مشغله‌های علمی و پژوهشی فراوانی که دارم انجام کار اجرایی سنگین برای بنده ممکن نبود؛ از این رو از سمت خود استعفا کردم تا بتوانم به مطالعات علمی بیشتر بپردازم.

مدیر مرکز تحقیقات مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که نزدیک به پانزده سال در دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت دارم، خاطرنشان کرد: استعفای اینجانب به معنای جدا شدن و بی‌توجه بودن به این مکان مقدس نیست و همچنان ارتباط خود را با این مجموعه حفظ خواهم کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آوازه و نام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را هم‌طراز با دفتر تبلیغات اسلامی دانست و از محققان این مرکز خواست تا با تلاش بیشتر این جایگاه را حفظ و ارتقا بخشند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی مبلغی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تایید استعفای خود از مسؤولیت ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفته بود: بنده حدود هشت ماه قبل از سمت خود استعفا دادم؛ ولی بدلایلی این استعفا پذیرفته نشد.

وی اظهار داشت: براساس قولی که داده بودم، قرار شد تا پایان سال 89 در سمت خود حضور داشته باشم؛ اما با آغاز سال 90 از سمت خود استعفا دادم و مورد موافقت نیز قرار گرفت. /920/پ202/ص

ارسال نظرات