۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۴۵۴
تا پنجم اردیبهشت‌ماه؛

مهلت ارائه مقاله به همایش ملی سیاست‌های کلی نظام اداری با رویکرد اسلامی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از تمدید مهلت ارائه مقاله به همایش ملی سیاست‌های کلی نظام اداری با رویکرد اسلامی خبر داد.
همايش ملي سياستهاي كلي نظام اداري همايش ملي سياستهاي كلي نظام اداري



حجت‌الاسلام علی آقا پیروز، مدیر و عضو هیأت علمی گروه مدیریت پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تمدید مهلت ارائه مقاله به همایش ملی سیاست‌های کلی نظام اداری با رویکرد اسلامی تا پنجم اردیبهشت‌ماه خبر داد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ملی، یادآور شد: مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه 89 طی نامه‌ای خطاب به رؤسای قوای سه گانه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سیاست‌های کلی نظام اداری را در 26 بند ابلاغ کردند و از آنان خواستند تا زمان‌بندی مشخصی برای عملیاتی کردن سیاست‌ها و نیز گزارشی از پیشرفت آن در فواصل زمانی معین را ارائه کنند.

مدیر گروه مدیریت پژوهشکده نظام‌های اسلامی افزود: برخی از بندهای سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، پیش از زمانبندی برای عملیاتی شدن، نیازمند تحقیق و پژوهش برای روشن شدن ابعاد و زوایای سیاست‌ها به ویژه در موضوعات با پسوند اسلامی و همچنین طراحی راهکارهایی بومی برای اجرایی شدن سیاست‌ها با رویکرد اسلامی است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش، مساعدت به دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق سیاست‌های نظام اداری، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است، تبیین سیاست‌های کلی نظام اداری، تبیین مبانی سیاست‌ها، ارائه مدل‌های عملیاتی و شاخص‌های ارزیابی سیاست‌های نظام اداری را از جمله محورهای همایش برشمرد.

حجت‌الاسلام آقا پیروز ادامه داد: اهتمام به اجرای فرمان مقام معظم رهبری، کمک به تولید دانش مدیریت اسلامی در سطح ملی و شناسایی محققان توانمند در عرصه مدیریت اسلامی و همکاری در پروژه‌های آتی از دیگر اهداف برگزاری همایش ملی سیاست‌های کلی نظام اداری با رویکرد اسلامی است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های دبیرخانه این همایش از سفارش 40 مقاله تخصصی به صاحبنظران مطرح در حوزه مدیریت اسلامی، رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اخذ درجه علمی معتبر برای همایش و برنامه‌ریزی برای برگزاری 15 نشست تخصصی با موضوع‌هایی همچون فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ارتقای سلامت نظام اداری و رشد ارزش‌های اخلاقی در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که تاکنون بیش از یکصد مقاله به این همایش ارسال شده است، گفت: همایش ملی سیاست‌های کلی نظام اداری با رویکرد اسلامی از سوی گروه مدیریت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری علمی 24 دستگاه علمی ـ پژوهشی داخلی، اوایل خردادماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام آقا پیروز گفت: محققان و پژوهشگرانی که تمایل به ارائه مقاله در این همایش دارند، می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا پنجم اردیبهشت‌ماه به نشانی قم ـ بلوار 15 خرداد ـ کوی شهید میثمی ـ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ـ دبیرخانه همایش و یا از طریق دو پست الکترونیکی amayesh@iict.ac.ir و Nezamedari@yahoo.com ارسال کنند.

وی اظهار داشت: داشتن رویکرد اسلامی و ابتناء بر نظام ارزش‌های اسلامی در تدوین، نوآوری در مطالب، هماهنگی و نظم منطقی در ساختار، قوت در طرح مسأله، استفاده از منابع معتبر، رعایت اصول روش تحقیق علمی، ارائه مطالب مستدل و مستند و پرهیز از تکرار و کلی‌گویی از جمله شرایط ارسال مقاله به همایش ملی سیاست‌های کلی نظام اداری با رویکرد اسلامی است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 7780111-0251 به صورت مستقیم  و 15 – 7775113 – 0251 داخلی 318 تماس گرفته و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی اینترنتی www.iict.ac.ir  مراجعه کنند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات