۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۶۸۶
آیت الله طبرسی:

جهانی‌شدن تفکر اسلامی مرهون از خودگذشتی علما در طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی، علما را حافظان دین و شریعت محمدی دانست و گفت: جهانی شدن تفکر اسلامی مرهون زحمات و از خودگذشتی علما و فقها در طول تاریخ است.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ابن شهر آشوب به نقش علما و بزرگان دینی در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: فقهای دینی همواره درخط مقدم مقابله با فتنه انگیزی دشمنان اسلام بودند.

وی با بیان این که علما بزرگ شیعه در شرایط خفقان و سخت به تبلیغ احکام اسلامی پرداختند، افزود: علما در دهه های اخیر به خوبی توانستند رسالت عظیم تبلیغی خود را انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از ابعاد جهاد علمى علما و روحانیان در طول تاریخ شیعه را حراست و پاسدارى از کلام وحى و سیره پیشوایان معصوم(ع) دانست و خاطرنشان کرد: علماى شیعه فعالیت و نیروهاى علمى خود را در جهت دفاع از مذهب تشیع متمرکز ساخته و در این راه تلاش هاى مستمر و پیوسته اى را به انجام رساندند.

امام جمعه ساری، بزرگداشت علما و فقهای دین را تکریم از مقام فقه و فقاهت دانست و خاطرنشان کرد: باید نقش علمای دینی در حفظ و حراست از ارزش های دینی بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، علما را حافظان دین و شریعت محمدی معرفی کرد و بیان داشت: نقش حائز اهمیت بزرگان دینی در دفاع ازاسلام ناب در برابر دشمنان اسلام هیچ گاه فراموش شدنی نیست.

آیت الله طبرسی، جهانی شدن تفکر اسلامی را مرهون زحمات و از خودگذشتی علما و فقها در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: این پرچم داران دفاع از اسلام ناب محمدی همیشه در حفاظت از میراث انبیای الهی ثابت قدم بوده و هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که سیره علمی و عملی بزرگان دینی باید برای اقشار مختلف جامعه بیان شود، ادامه داد: متأسفانه هنوز بخش عظیمی از مردم ما با نقش آفرینی علما در طول تاریخ آشنایی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی و اخلاقی ابن شهرآشوب اشاره کرد و گفت: باید ارزش های دینی و اخلاقی این عالم ارزشمند برای جامعه بازگو شود.

آیت الله طبرسی، ابن شهرآشوب را افتخاری برای تشیع دانست و گفت: وی حق بزرگی بر گردن شیعه دارد که همه این ها باید به گونه ای جامع و کامل برای مردم بازگو شود تا جایگاه این عالمان دینی بیشتر برای جامعه مشخص شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران ادامه داد: ابن شهر آشوب سر آغاز دانشمند بلند آوازه شیعه یکى از بزرگمردان تاریخ است که زندگى و آثارش سراسر درس عبرت، معنویت، شور و شوق و الگوى ایمان است.

وی در پایان، خواستار برگزاری هر چه با شکوه‌تر کنگره بزرگداشت ابن شهر آشوب در مازندران شد./950/پ202/س
ارسال نظرات