۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۷۹۲
دبیر ستاد اقامه نماز استان قم:

قرائت نماز درصد قابل توجهی از مردم دچار مشکل است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: قرائت نماز درصد قابل توجهی از مردم دچار مشکل است که باید در این زمینه فکری اساسی شود.
ستاد اقامه نماز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد احسانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان قم،  امروز در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور در اردوگاه یاوران مهدی(عج) قم گفت: اقامه نماز در آموزش و پرورش، ادارات و مکان‌های بین‌ راهی استان قم در حد عالی برگزار می‌شود.

وی افزود: در ایام نوروز بیش از دویست هزار بروشور در خصوص نماز و پنج هزار بروشور درباره مهدویت بین مسافران و زائران توزیع شد که نشان از اهتمام جدی مسؤولان این ستاد دارد.

حجت‌الاسلام احسانی با بیان این‌که تنها مسؤول نماز ادارات و جمعیت‌های خاص نیستیم و در مقابل عموم مردم مسؤولیت داریم، اظهار داشت: قرائت نماز درصد قابل توجهی از مردم دچار مشکل است که باید در این زمینه فکری اساسی شود.

وی خاطرنشان کرد: صحت قرائت نماز عامه مردم مهم‌ترین وظیفه ستاد اقامه نماز است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و چاره‌اندیشی کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم، خواستار ورود نماز به صورت جدی در آموزش و پرورش شد و گفت: دانش‌آموزان از سال‌ اول ابتدایی با قرائت نماز به روش صحیح آشنا شوند.

وی با بیان این‌که نماز ظهر عاشورا را باید در حد عالی برگزار کرد، ابراز داشت: سال گذشته با هفتصد هیأت مذهبی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و شاهد اقامه نماز ظهر عاشورا به بهترین شکل ممکن بودیم.

تعامل هرچه بیشتر ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های مختلف

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان در سخنانی با بیان این‌که مدیریت تعاملی در استان‌ها پایین است، بر تعامل هرچه بیشتر و بهتر ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های مختلف تأکید کرد.

وی ادامه داد: نحوه استفاده از مساجد برای ترویج فرهنگ دینی به عنوان اولویت سال در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد که در این زمینه می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، طرح‌های مختلفی در ترویج نماز در گروه‌های هدف شکل داد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان همچنین خواستار تشکیل شورای اقامه نماز شهرستان‌ها و برگزاری جلسات فصلی دبیران شهرستان‌ها و نیز بررسی موضوعات مختلف مرتبط با نماز شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات