۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۰۴۵
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

آمریکا مسؤول هتک حرمت مقدسات اسلامی در بحرین است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نبیل قاووق کشتار معترضان صلح جوی بحرینی را محکوم کرد و آمریکا را در درجه اول، مسؤول هتک حرمت مقدسات اسلامی و جنایت های نظام حاکم در بحرین دانست.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در منطقه طیبه در جنوب لبنان، با تقدیر از گام های برداشته شده برای تشکیل دولت جدید لبنان، ابراز داشت: ما وارد مرحله مهم و پایانی فرایند تشکیل دولت شده ایم و این در حالی است که اولویت گروه 14 مارس، ناکام ساختن تلاش های نجیب میقاتی، نخست وزیر جدید لبنان به هر قیمتی است.

شیخ نبیل قاووق با اشاره به دسیسه چینی های پیوسته و روزافزون آمریکا، خواستار تلاش برای تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید و گرفتن فرصت فتنه انگیزی و آشوب افکنی از آمریکایی ها شد و افزود: همان دستی که با حمایت آمریکا در گذشته برای ضربه زدن به مقاومت دراز شده بود، امروز نیز در راستای همان دسیسه آمریکایی علیه سوریه دراز شده است.

وی از سوی دیگر، رخدادهای اخیر بحرین و هتک حرمت مقدسات مسلمانان از هر دو فرقه شیعیان و اهل سنت از جمله تخریب ده ها مسجد و حسینیه و قرآن سوزی و نیز کشتار ملت بحرین که به صورت مسالمت آمیز به دنبال خواسته های برحق خود هستند را محکوم کرد و از سکوت و همدستی مجامع بین المللی در قبال این کشتار که ماه هاست ادامه دارد و موضع بین المللی در برابر جنایات صهیونیستی در فلسطین را به یاد می آورد، انتقاد کرد.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اهانت به مقدسات در بحرین را شدیدتر و فراتر از هر جای دیگری از جمله فلسطین دانست و با هشدار نسبت به برافروخته شدن آتش فتنه ای بزرگ در منطقه در صورت استمرار رخدادهای بحرین که موجب جریحه دار شدن احساسات تمامی مسلمانان است، تاکید کرد: در درجه نخست آمریکا مسؤول این هتک حرمت هاست؛ چراکه رژیم حاکم در بحرین، سراپا گوش به فرمان دولت آمریکاست.

گفتنی است که اعتراض های مردمی در بحرین ضد نظام آل خلیفه از نیمه فوریه آغاز شده است و نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای اعزامی عربستان تاکنون ضمن کشتار صدها نفر از معترضان صلح جوی بحرینی، ده ها مسجد و حسینیه را تخریب کرده اند و ده ها نسخه قرآن کریم را نیز به آتش کشیده اند.

همچنین، چندی پیش، هزاران بحرینی در جمعه ای که جمعه قرآن نامگذاری شده بود در محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه و آل سعود به قرآن سوزی و تخریب مساجد و حسینیه ها در جمعه ای که جمعه قرآن نامگذاری شده بود با نادیده گرفتن قانون وضع فوق العاده را که رژیم آل خلیفه در بحرین اعلام کرده است تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی مشترک بحرینی و سعودی نیز به آنها یورش بردند.

تظاهرکنندگان با اشاره به اقدام نیروهای بحرینی و سعودی در تخریب مساجد و حسینیه ها و به آتش کشیدن قرآن کریم، شعارهای خانه خدا خط قرمز است و لبیک یا قرآن را سر می دادند و در حالی که شعارهای زیادی سر داده می شد، مخالفت و محکومیت تعرض به کتاب خدا و تخریب مساجد و حسینیه ها به دست نیروهای امنیتی در راس این شعارها قرار داشت. تظاهرکنندگان همچنین بر خروج نیروهای سپر جزیره از بحرین تاکید کردند. نیروهای امنیتی به مقابله با تظاهرکنندگان برخاستند و به آنها در العالی، معامیر، ستره، سنادس، دار الکلیب، بربر، مالکیّه و درّاز حمله کردند.

از طرف دیگر شب جمعه گذشته در چندین منطقه و روستا در بحرین تظاهرات شمع برگزار شد و شرکت کنندگان در راهپیمایی با در دست داشتن شمع با نظامی کردن کشور مخالفت و با بازداشت شدگان سیاسی ابراز همبستگی کردند. مهمترین راهپیمایی شمع نیز در روستاهای العطر و سنابس برگزار شد. از طرف دیگر اعتصاب غذای جوانان ادامه دارد و حکومت بحرین نیز با مشت آهنین برخورد می کند و به خانه ها و مساجد یورش می برد، اما در مقابل همه مخالفان بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات تاکید می کنند.

شیخ البحرانی از علمای بحرین نیز چندی پیش در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم جنایات، آل سعود و آل خلیفه در بحرین را به مراتب بدتر از جنایات وهابیون عنوان کرد و افزود: نیروهای آل سعود و آل خلیفه تاکنون 25 مسجد و 18 حسینیه را در بحرین به صورت کامل تخریب کردند و در اثر حملات وحشیانه آنها، به 253 مسجد و 375 حسینیه نیز آسیب جدی وارد شده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات