۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۵۲۷

نام‌نویسی بیش از هزار و 300 داوطلب برای تحصیل در حوزه علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: بیش از هزار و سیصد نفر داوطلب تحصیل در حوزه‌های علمیه این استان هستند.
حجت الاسلام مشهوري، معاون آموزشي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: آخرین آمار بدست آمده از نام نویسی علاقه مندان به شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه سراسر کشور، حاکی از آن است که بیش از هزار و سیصد نفر داوطلب تحصیل در حوزه های علمیه این استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس 550 نفر با مدرک دیپلم و 450 نفر با مدرک سیکل داوطلب تتحصیل در حوزه های علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی هستند.

حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: علاوه بر این 190 نفر با مدرک دیپلم و 160 نفر با مدرک سیکل داوطلب تحصیل در حوزه علمیه بناب که یکی از عالی ترین و بزرگترین مراکز آموزش عوم حوزوی در کشور است، می باشند.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: با مجموع تعداد کل داوطلبان استان، بیش از 1300 نفر علاقه مند به تحصیل در علوم حوزوی جمعه هفته جاری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام مشهوری گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی جمعه 16 اردیبهشت از ساعت 9 صبح در دو حوزه امتحانی برگزار می شود.

وی گفت: داوطلبان تبریزی و سایر شهرستان‌ها در مصلای اعظم تبریز واقع در سه راهی طالقانی و داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در سالن اجتماعات این مرکز علوم دینی به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال حدود 400 نفر در 12 حوزه علمیه برادران آذربایجان شرقی پذیرش و مشغول تحصیل خواهند شد./935/پ 202/س
ارسال نظرات