۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۵۲۲

نخستین دوره دانش افزایی معاونان تهذیب حوزه‌ علمیه مازندران به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی دانش‌افزایی ویژه معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه استان مازندران در نوشهر به کار خود پایان داد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین دوره آموزشی دانش‌افزایی ویژه معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه استان مازندران که از روز گذشته در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر آغاز شد، امروز امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی، با بیان این که آشنایی معاونان تهذیب و مشاوران مدارس علمیه با اصول و مبانی مشاوره در سطح حوزه های علمیه را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده است، گفت: خوشبختانه اساتید اعزامی از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم مهم ترین مباحث مربوط به مسأله مشاوره را کارگاه های این دوره بیان کردند.

وی، تقویت بنیه علمی معاونان و مشاوران و آشنایی بیشتر آنها با امر مشاوره و ارتباط با طلاب را از مهم ترین اهداف این دوره آموزشی اعلام کرد و افزود: با توجه به این که مشاوره در مدارس علمیه یک ضرورت مهم است، امروز این نیاز در سطح مدارس و در میان طلاب کاملاً احساس می شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشاوران در سطح مدارس علمیه باید اهداف، جایگاه و مسائل پیش روی یک طلبه را به خوبی و به گونه ای تأثیرگذار برای او تبیین کنند، بیان داشت: بیان این‌گونه مسائل در تقویت بنیه علمی طلبه و همچنین افزایش اراده وی در گذراندن مقاطع علمی بالاتر بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در چند سال اخیر قدم های مثبتی در جهت تقویت مقوله مشاوره در مدارس علمیه کشور برداشته شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسأله مهم در مقطعی دچار افت شده بود.

وی با اشاره به این که امور مشاوره در دین مبین اسلام مورد توجه بوده است، بیان داشت: علما و فقهای دینی نیز در جهت همواره تأکید داشته و دارند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که مشاوره در حوزه های علمیه زمینه رفع مشکلات یک طلبه را فراهم خواهد کرد، افزود: مشاوره بهترین ابزار برای شناسایی نقاط ضعف طلاب و تدوین راهکارهای مناسب برای حل آن است.

وی با اشاره به پیشرفت علم، تکنولوژی وارتباطات درعصر حاضر، اهمیت مشاوره برای طلاب همواره به عنوان یک ضرورت احساس می شود، بیان داشت: به طور حتم ارتباط سازنده یک استاد با طلبه می تواند زمینه ساز رشد وشکوفایی استعدادهای طلاب باشد./950/پ202/ص
ارسال نظرات