۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۷۰۷

آشنایی با دانشنامه اینترنتی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ دانشنامه اینترنتی قرآن کریم با مقالات فراوان در موضوعات گوناگون یکی از پایگاه‌های مفید برای محققان علوم اسلامی است.
دانشنامه قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشنامه‌ها از منابعی به شمار می‌آید که رجوع به آنها برای هر محققی یک ضرورت است.

دانشنامه اینترنتی قرآن، بانک جامع مقالات قرآنی است که توسط جهاد دانشگاهی و با هدف ایجاد مشارکت همگانی در تولید یک دایرة المعارف قرآنی در اینترنت صورت گرفته است.

این دانشنامه شامل بیش از هشتاد گروه و زیر گروه و هزاران مقالۀ قرآنی است که زیر دو گروه اصلی علوم قرآنی و معارف قرآنی دسته بندی شده است.

یکی از امکانات این پایگاه، امکان افزودن مقالات از سوی محققان علوم اسلامی است.

در کلان بخش علوم قرآن، زیر بخش‌هایی همچون امثال قرآن، آیات و سور، تاریخ قرآن، ترجمه و مترجمان، تفسیر و مفسران، علوم قرآنی، قرآن‌شناسی، قرائت قرآن قرار داده شده است که خود دربردارندۀ زیر گروه‌های گوناگونی است .

در بخش گروه معارف قرآنى نیز می‌توان طبقه بندی این مقوله را در قسمت های اخلاق در قرآن، ادبیات و زبان شناسی در قرآن، اعتقادات در قرآن، اعلام در قرآن، انسان در قرآن، جهان و طبیعت و کیهان در قرآن، دین در قرآن، علوم در قرآن، فقه و حقوق در قرآن، قصص قرآن، مباحث فلسفی و عرفانی در قرآن، مناسبات فردی و اجتماعی در قرآن مشاهده کرد.

این پایگاه همچنین دارای بخش های دیگری همچون شهر قرآن، مقاله برگزیده، تازه‌ترین مقالات و آیا می‌دانید است.

این پایگاه با مقالات فراوان در موضوعات گوناگون و طبقه بندی شده یکی از پایگاه های مفید برای محققان علوم اسلامی به نشانی http://qurancity.ir/tabid/258/Default.aspx است. /909/پ203/ع

ارسال نظرات