۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۳۹۰
امام جمعه رشت:

مهم‌ترین رسالت زن از دیدگاه اسلام، نقش مادری او است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت، بزرگ‌ترین خطر آزاد‌بودن روابط در غرب را از بین رفتن نقش زن در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر اسلام، مهم ترین رسالت زن نقش مادری اوست.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت اعضای مرکز فرهنگی خانواده سپاه قدس گیلان، روز گذشته با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا‌(س) و امام خمینی(ره) گفت: مادران به لحاظ فکری، روحی و معنوی در تربیت فرزندان صالح نقش موثری دارند.

امام جمعه رشت، بزرگ‌ترین خطر آزاد بودن روابط در غرب را از بین رفتن نقش مادر‌ و زن در جامعه عنوان کرد و گفت: از نظر اسلام، مهم ترین رسالت زن نقش مادری اوست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جامعه منهای زن دارای روحیه مادری را متزلزل و رو به نابودی توصیف کرد و افزود: از بین‌بردن روحیه مادری با توسعه روابط جنسی آزاد مانند آنچه در غرب وجود دارد، عمل کردن بر خلاف فطرت زن است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به برخی از برنامه‌های اسلام‌ستیزانه غرب‌ خاطرنشان کرد: دنیای غرب مدعی است که اسلام بین زن و مرد تبعیض قائل می‌شود؛ اما این در حالی است که احکام الهی و قوانین بشری براساس شایستگی‌ها و شرایط جسمی و روحی افراد بنیان نهاده شده است.

نماینده ولی فقیه همچنین به وظیفه خطیر مادران در سازندگی و توسعه جامعه اشاره کرد و گفت: رشادت‌های جوانان متعهد در دوران هشت سال دفاع مقدس نتیجه بارز نقش تربیتی مادران ایثارگر بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که زنان جامعه اسلامی الگویی جزء حضرت فاطمه‌(س) ندارند، تصریح کرد: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.

وی، حفظ عفاف و حجاب برای زن را الزامی دانست و با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: متأسفانه امروز دنیای غرب مروج بی بندوباری در میان جوامع است.

در ابتدای این دیدار سردار هامون محمدی، فرمانده سپاه قدس گیلان، از آزاد سازی خرمشهر به عنوان یک حماسه ملی و سرنوشت ساز در تاریخ دفاع مقدس یاد کرد و گفت: خدامحوری و ولایت داری رزمندگان از مولفه های اصلی در فتح خرمشهر بود که این امر مرهون تلاش و هدایت مادران و زنان ایثارگر است./950/پ202/س
ارسال نظرات