۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۱۲۷
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

وابستگان جریان انحرافی دچار ضعف در ولایت پذیری هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان جریان انحرافی اخیر را متفاوت از گذشته دانست و گفت: دشمن سعی دارد با لباس تقدس و تدین و عوام فریبی در جامعه نفوذ و مردم را از گرد ولایت و امامت پراکنده کند، کسانی که در خط انحراف قرار دارند دچار ضعف در ولایت پذیری هستند.
حجت‌الاسلام حسيني يگانه
حجت الاسلام سیدجعفر حسینی یگانه، مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص نقش رهبر معظم انقلاب در تداوم انقلاب و آرمان های امام اظهار داشت: حضور ایشان، فرصت مغتنمی بود توانست کشتی طوفان زده انقلاب را به بهترین وجه سکان داری کند و امروز همه نخبگان و علما و مراجع تقلید بر لیاقت وارستگی ایشان اذعان داشته و اطاعتشان را لازم می دانند.

وی افزود: جریانات انحرافی همواره در طول تاریخ وجود داشته و ائمه اطهار(ع) نیز با اینگونه جریانات هم برخورد داشتند وهم همواره خطر انان را به جامعه گوشزد می کردند. در سال ها و ماه های اخیر انحرافاتی را در جامعه شاهد هستیم که متفاوت از گذشته است چرا که لباس دین وتقدس بر اندام خود پوشیده و افزون بر این در مراکز حساس و رده های بالای حکومتی نفوذ یافته و از امکانات نظام اسلامی علیه خود نظام استفاده می کند.

حجت الاسلام حسینی یگانه، دنباله روان جریان انحراف را افرادی ناآگاه نسبت به جایگاه امامت و ولایت دانست و گفت: پیروان ولایت با میزان امامت وولایت انحرافات را مانند کف روی موج کنار می زنند اما کسانی که در خط انحراف قرار دارند دچار ضعف در ولایت پذیری بوده و جایگاه ولایت فقیه را به خوبی درک نکرده اند.
 
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه امام راحل(ره) همیشه خطر انحرافات را برای دین و جامعه گوشزد کرده ودر مقابل منحرفان به مبارزه برمی خاست ابراز داشت: دشمن سعی دارد با لباس تقدس و تدین و عوامفریبی در جامعه نفوذ و مردم از گرد ولایت و امامت پراکنده کند.

وی با تأکید بر اینکه راه و سخنان و حرکت سازنده امام راحل هنوز هم برای ما راهگشاست ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اقتدار راه امام راحل(ره) را ادامه می دهد. در خصوص انحرافات نیز باید گوش به فرمان رهبری بود تا توطئه های دشمن خنثی شود.

حجت الاسلام حسینی یگانه تصریح کرد: باید تمام توانمان را در درک و شناخت ولایت و امامت هزینه کنیم چرا که ولایت، میزان حق و باطل است. هرجریانی مقابل ولایت و امامت بایستد یا نسبت به دستورات ولی فقیه حداقل اطاعت پذیری را داشته باشد در خط انحراف قرار دارد و مردم باید نسبت به خطر اینگونه افراد هشیار باشند.

وی در خصوص نقش امام راحل در قیام های اخیر منطقه خاطرنشان کرد: این در حقیقت خواست و آرزوی دیرینه امام راحل(ره) بوده است که ملت ها روزی از خواب غفلت بیدار شده وحقوق خود را از استعمارگران مطالبه کنند. در کشورهای اروپایی نیز گرچه خیزش ها اسلامی نیست اما خواسته وشعارهاشان همان خواست امام راحل یعنی استکبارستیزی است. امروز همه ملت های آزاده می خواهند پرچم توحید به اهتزاز در آید. اما مهم این است که اگر می خواهند به نتیجه مطلوبی برسند باید نسبت به اطاعت از یک رهبر الهی اهتمام ویژه داشته باشند.

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در پایان به ذکر خاطره‌ای از امام راحل پرداخت و گفت: در یکی روزهای ماه مبارک رمضان که امام خمینی(ره) در منزلشان مراسم افطاری داشتند با اینکه همه میهمانان امده بودند اما ایشان همچنان چشم به در دوخته و با نگزانی منتظر بودند تا اینکه به محض ورود رهبر معظم انقلاب(آیت الله خامنه ای) خنده بر لبانشان نقش بست. گویا همگان دریافتند که ایشان چه جایگاهی نزد امام راحل دارند. امروز هم ما باید منتظر فرمایشات و رهنمودهای امام خامنه ای باشیم./930/ت302/ص
ارسال نظرات