۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۹۹۴
حجت الاسلام رهبر:

دانشگاه بدون علوم اسلامی نمی تواند تمدن‌ساز باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: دانشگاه تمدن ساز آن دانشگاهی است که فرهنگ و تمدن اسلامی در آن آموزش داده شود و گرنه اگر همه آموزه‌های آن غربی باشد اسلامی نیست و قابل سرزنش است.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی‌(ع) گفت: زیارت این حضرت تصریح دارد که حضرت علی (ع) صراط مستقیم است و این در‌خواستی است که روزانه در نماز مطرح می‌کنیم.

وی با قرائت فرازهایی از نامه حضرت علی‌(ع) به مالک اشتر‌ گفت: مسؤولان کشور باید بیش از پیش به فکر مردم طبقات محروم باشند و غم مردم را بخورند و این همان روحیه‌ای است که در وجود امام خمینی‌(ره) و رهبر فرزانه انقلاب مشاهده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امام خمینی‌(ره) در مقابل مستکبران و فتنه‌گران محکم و قوی بودند و در مقابل مردم متواضع و این همان سیره علوی است که در رفتار ایشان متجلی شده بود.

وی با انتقاد از هزینه‌های میلیاردی برخی از برنامه‌ها همچون جشن ایرانیان گفت: سیاست نظام اسلامی توجه به طبقات محروم است؛ اما اگر مراقب نباشیم آرام آرام در زمینه‌های فرهنگی استحاله خواهیم شد.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز داشت: در بحث جهاد اقتصادی باید دیدگاه علوی در دستور کار مسؤولان نظام قرار گیرد و اگر به جای رسیدن به حال مردم عادی به سمت طبقات بالا و رانتخواران کشیده شویم مغایر سیره علوی است.

وی به مشکلات مردم شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: ما نمایندگان از حضور در این مناطق شرمنده هستیم چرا که درخواست‌های این مردم درست اجرایی نشده است و مرتب عقب می‌افتد.

حجت الاسلام رهبر در خطبه دوم نماز نیز با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون معتکف در شش هزار مسجد کشور معتکف شده‌اند و این حضور یک دخیره معنوی برای این افراد و کشور است.

وی به تلاش دشمن برای گسترش برنامه‌های ضد فرهنگی و برهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: مسؤولان جامعه در زمینه‌های فرهنگی نباید از مردم عقب بیافتند چرا که حضور این جوانان در این هوای گرم در مراسم اعتکاف حجت را بر همه تمام کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: باید جلوی بی بندو باری را در جامعه گرفت و این مسؤولیت برعهده مسؤولان کشور است.

وی با بیان این‌که برای هر دوره تحصیلی دانشگاه مبالغی در حدود 100 میلیون برای هر نفر هزینه می شود، گفت: چرا وضعیت دانشگاه ما باید چنین باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دانشگاه تمدن ساز آن دانشگاهی است که فرهنگ و تمدن اسلامی در آن آموزش داده شود و گرنه اگر همه آموزه‌های آن غربی باشد، اسلامی نیست و قابل سرزنش است.

وی به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: کار فرهنگی را باید با تعمیق ایمان در قلب جوانان تقویت کرد.

حجت الاسلام رهبر اظهار داشت: امروز دشمن به انحای مختلف می کوشد ایمان را از جوانان ما بگیرد؛ اما هنوز دولت پس از چندین سال پرونده حجاب و عفاف بلاتکلیف روی میز دولت مانده است و کسی به آن توجهی ندارد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: هنوز دانشگاه، آموزش و پرورش و ارشاد ما در زمینه حجاب و عفاف کار لازم را انجام نداده است و این نیازمند همت جدی همه نهاد‌های مسؤول است.

وی با بیان اینکه مبارزه با بی حجابی به تنهایی از عهده نیروی انتطامی بر نمی آید، گفت: تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه مسؤول‌اند باید پاسخگوی مردم باشند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به خطر حضور جریان انحرافی در برخی نهادهای حکومتی ابراز داشت: این جریان به دنبال حرف‌های لاییک، زانو به زانو نشستن با هنرمندان و خرج پول بیت المال در جاهای غیر ضروروی است.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) می گفتند هر موقع آمریکا و غرب از ما راضی شد باید بترسیم و امروز هم همه باید از این مساله هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان به نابینایی دو روحانی در تهران در مبارزه با فساد اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: ابهت و اقتدار نظام اسلامی با برخوردهای قاطع باید به این افراد، نشان داده شود.

وی همچنین با حادثه خمینی شهر اصفهان ابراز داشت: همان‌گونه که باید نسبت به اراذل و اوباش برخورد قاطع داشت باید از برگزاری جشن های نامناسب در برخی از باغات اطراف اصفهان که به بهانه های مختلف برگزار می شود، جلوگیری کرد.

حجت الاسلام رهبر اضافه کرد: مردم خمینی شهر مردمی متدین هستند ولی متاسفانه اراذل و اوباش در هر منطقه ای هستند و چنین برنامه های نا مناسبی را بوجود می آورند که دستگاه انتظامی و قضایی باید برخورد مناسبی را در این زمینه با آنها داشته باشد./965/پ201/س
ارسال نظرات