۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۱۷۵

تبلیغ دینی باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های زمان باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و اعزام موسسه آینده سازان گفت: تبلیغ دینی ادامه کار بزرگ انبیاء و اولیای الهی است که در راه تعالی انسان و کشف حقایق کوشیده‌اند.
اوقات فراغت


حجت الاسلام سید غلامرضا تقی‌زاده، معاون تبلیغ و اعزام موسسه آینده‌سازان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حوزه‌های علمیه وظیفه خطیری در امر تبلیغ دینی دارند.

وی بیان داشت: آیه نفر در قرآن نشان دهنده اهمیت و بزرگی جایگاه تبلیغ در سیستم خلقت است که نشان می‌دهد هر جامعه‌ای برای پویایی نیاز به گروهی دارد که به فعالیت‌های انذاری و تبشیری بر محور دین بپردازد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: تبلیغ دینی ادامه کار بزرگ انبیا و اولیای الهی است که در راه تعالی انسان و کشف حقایق کوشیده‌اند.

وی بیان داشت: تبلیغ به مثابه شناساندن دقیق به مخاطب است تا قدرت داشته باشد از بین افکار گوناگون، بهترین و کاملترین را با اختیار خود انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه بر طبق آیه قرآن، شیطان و دستگاه باطل پیوسته در صدد فریب انسان ها هستند، بیان داشت: تبلیغ ادامه روش و منش اولیای الهی است تا کسی راه را گم نکند و در راه ناصواب گام برندارد.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: در زمان فعلی که بازار انحرافات بالا گرفته است و فکرهای گوناگون برای به دام انداختن مردم کوشش می‌کنند، تبلیغ دینی ضرورت دوچندان پیدا کرده است.

وی بیان داشت: هر زمان دارای مقتضیاتی است که دستگاه انحرافی از تمامی توان آن استفاده می‌کند از این رو دستگاه هدایتی نیز موظف است برای کور کردن کید دشمنان، از ابزارهای نوین استفاده مطلوب کند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: زمان شناس بودن، فریب نخوردن و استفاده از پتانسیل های زمان در تربیت فرزند و انتقال آموزه‌های دینی به وی بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: امروز با توجه به بسط و توسعه ارتباطات، باید از توان فضای مجازی در تبلیغ دینی بهره گیریم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات