۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۲۸۸

عناوین چند خبر قرآنی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح اوقات فراغت در رامشیر، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی در ماهشهر، برگزاری دوره‌های «بوستان معرفت» در مساجد امیدیه و آغاز دوره‌های علوم قرآنی مؤسسه «تسنیم‌النور» سوسنگرد مهم‌ترین عناوین اخبار قرآنی از خوزستان هستند.
خبرگزاري رسا دفتر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اجرای طرح اوقات فراغت در رامشیر، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی در ماهشهر، برگزاری دوره‌های «بوستان معرفت» در مساجد امیدیه، آغاز دوره‌های علوم قرآنی مؤسسه «تسنیم‌النور» سوسنگرد، برگزاری اردوهای جهادی حاملان قرآن در روستاهای ماهشهر، راه‌اندازی مکتب‌القرآن امام سجاد(ع) بهبهان و برگزاری کلاس‌های تابستانه قرآن در دزفول عناوین چند خبر قرآنی از خوزستان هستند.

برگزاری کلاس‌های تابستانه قرآن در دزفول 

دوره‌های آموزش قرآن در رشته‌های روان خوانی، روخوانی، حفظ، تجوید، ترتیل، مفاهیم، ترجمه و دوره‌های آموزشی در مؤسسه حضرت سکینه خاتون دزفول آغاز شد.

براساس این گزارش، این دوره‌ها برای تمام مقاطع سنی در همه روزهای هفته به مدت یک ماه تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، هدف از برگزاری این دوره‌ها آشنایی با مفاهیم قرآن، پرکردن اوقات فراغت متقاضیان و معرفی فعالیت‌های مؤسسه در سطح شهرستان دزفول است.


اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی در ماهشهر

 طرح نهضت قرآن‌آموزی در شهرستان ماهشهر در رشته‌های روخوانی، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم اجرا خواهد شد که این طرح قرآنی از اول تیرماه جاری در مؤسسات قرآنی ماهشهر برگزار می شود.

بر پایه این گزارش، طرح نهضت قرآن‌آموزی در مؤسسات قرآنی حجت خاتم، کوثر شهرک طالقانی، محمد رفیع، نورالثقلین، خدیجه کبری، انصار‌المهدی، الزهرا، علی‌بن ابیطالب(ع)، زینبیه، حضرت محمد (ص)، المهدی، صاحب‌الزمان (عج)، سیدالشهدا، کوثر اهل‌بیت (ع) و نورالمهدی اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است طرح نهضت قرآن‌‌آموزی از سوی اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر ویژه دوست داران و علاقه مندان ه مارف قرآنی و دینی در این شهرستان برگزار می شود.

برگزاری دوره‌های «بوستان معرفت» در مساجد امیدیه

دوره‌های بوستان معرفت و هسته‌های فرهنگی به مدت 45 روزه در مقاطع سنی نوجوانان و جوانان فعالیت خود را آغاز کرده است.

براساس این گزارش دوره بوستان معرفت در تمامی مساجد شهرستان دزفول برگزار و پس از پایان این دوره گواهی مربوطه برای شرکت کنندگان صادر می شود.

یادآور می شود که برنامه ها در قالب کلاس های قرآنی، همایش، کارگاههای آموزشی، کلاس های عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، دینی و اردو خواهند بود که هدف از برگزاری این دوره ها افزایش معرفت و بصیرت دینی جوانان و نوجوانان است.

شایان ذکر است آموزش این برنامه ها از طریق کتابچه های «ره‌توشه راهیان نور» که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قم منتشر شده توسط مربیان برجسته و مجرب به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود.

آغاز دوره‌های علوم قرآنی مؤسسه «تسنیم‌النور» سوسنگرد

دوره‌های آموزش علوم و معارف قرآن کریم از نیمه اول خردادماه آغاز شده است و به طور مستمر ساعت 21:30 روزهای پنجشنبه در موسسه فرهنگی قرآن و عترت «تسنیم‌النور» شهرستان سوسنگرد برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این دوره آموزشی که با شرکت آقایان برگزار می‌شود به مباحث تفسیر و ترجمه قرآن کریم، پرسش و پاسخ پیرامون معارف قرآنی و داستان‌های پیامبران اختصاص دارد.

گفتنی است در این مؤسسه فرهنگی دوره حفظ جزء 30 قرآن کریم ویژه دختران و پسران مقطع سنی 7 تا 11 سال از هفتم تیرماه جاری تا پایان شهریور ماه برگزار می شود.

برگزاری اردوهای جهادی حاملان قرآن در روستاهای ماهشهر

طرح اردوهای جهادی حاملان قرآن کریم توسط مربیان قرآن به صورت افتخاری به مدت 45 روز در روستاهای بندر ماهشهر اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است طرح اردوهای جهادی حاملان قرآن از یکم تیرماه تا دهم مرداد ماه سال جاری در مساجد و حسینیه‌های روستاهای گُِرگُر، گُرگُر حمیدی، مَکسر اولیا، تکسر وستا، گمبزون، مگحلوع‌ وستا، مگحلوع اولیا و شهرک قدس اجرا می‌شود.

شایان ذکر است طرح اردوهای جهادی حاملان قرآن کریم ویژه عموم مردم از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهشهر برگزار می‌شود.

راه‌اندازی مکتب‌القرآن امام سجاد(ع) بهبهان

حسین سلیمی‌پور، ناظر اجرایی تأسیس مکتب‌القرآن امام سجاد(ع) بهبهان اظهار داشت: مکتب‌القرآن الکریم امام سجاد(ع) شهرستان بهبهان از خردادماه مجوز فعالیت را دریافت کرده است و فعالیت خود را از چهارشنبه اول تیرماه جاری آغاز کرد.

این فعال عرصه دینی و قرآنی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: این مکتب‌القرآن در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن ویژه بانوان و آقایان در تمامی رده‌های سنی فعال خواهد بود.

ناظر اجرایی تأسیس مکتب‌القرآن امام سجاد(ع) بهبهان تصریح کرد: مکتب‌القرآن امام سجاد (ع) بهبهان، واقع در خیابان شهید «پیروز» کوچه شهید «ممتازان»، پلاک 30 فعالیت خود را آغاز می کند.

سلیمی پور افزود: این مکتب‌القرآن یکی از شعب مکتب‌القرآن ثارالله استان فارس است که زیر نظر معاونت ترویج و توسعه و هماهنگی‌های فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.

طرح اوقات فراغت در رامشیر اجرا می‌شود

طرح اوقات فراغت در شهرستان رامشیر در رشته‌های احکام، اذان، شیعه‌شناسی، حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم و تفسیر نهج‌البلاغه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود.

یادآور می شود، این طرح به ‌مناسبت فرا رسیدن ایام تابستان و طرح اوقات فراغت در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی از اول تیرماه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر آغاز خواهد شد که برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی پس از پایان این دوره ها صورت می پذیرد.

قابل ذکر است، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر کلاس‌های آموزشی را به ‌صورت متمرکز در رشته‌های نمایش، نقاشی، سیاه قلم، خوشنویسی و مسابقه کتابخوانی ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در مجتمع فرهنگی هنری رضوان برگزار می‌کند./9461/پ202/س
ارسال نظرات