۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۸۳۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

غلبه کرامت انسانی بر مؤلفه های نژاد و ثروت، ارمغان بعثت پیامبر به بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گیلان، تاکید بر علم آموزی و پرهیز از تعصب را از مشخصه های اسلام خواند و خاطر نشان کرد: اسلام ملاک برتری انسان ها را به جای نژاد و ثروت، تقوا و کرامت انسانی قرار داد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با اشاره به تزکیه از اهداف بعثت انبیاء(س)، اظهار داشت: خداوند از سوی پیامبراکرم(ص) معرفت مردم را بالا برد و آیین براساس حق اسلام را به بشریت تعلیم داد.

امام جمعه رشت، تاکید بر علم آموزی و پرهیز از تعصب را از مشخصه های اسلام خواند و خاطر نشان کرد: اسلام ملاک برتری انسان ها را به جای نژاد و ثروت، تقوا و کرامت انسانی قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیش از ظهور اسلام بشریت در گمراهی و جهل به سر می برد، گفت: بشریت در کلاس درس انبیا پله پله ارتقای دانش و معرفت پیدا کرد تا در کلاس آخر اسلام را تجربه کرد.

خطیب نماز جمعه رشت تصریح کرد: اسلام میدان رقابت انسان ها را نزدیک شدن به خداوند معرفی کرده و بر این اساس هر کس بتواند با استعداد های موجود به خداوند نزدیک تر شود، انسان برتر است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی بعثت پیامبر اکرم(ص) را بزرگ ترین عید مسلمانان جهان دانست و گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) خدمتی بزرگ به بشریت بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله صدوقی، چهارمین شهید محراب، منافقین را بی دین و خودمحور خواند و گفت: دایره جنایات منافقین به حدی گسترده است که حتی کشور های اروپایی و حامی این جریان حاضر به پذیرش آنها نیستند.

امام جمعه رشت با اشاره به برگزاری کنفرانس ضد تروریسم در تهران، اعلام کرد: سران عراق برای بیرون انداختن منافقین از این کشور قول های مساعد داده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سالگرد رحلت علامه امینی را تسلیت و با بیان این که ایشان مرزبان حریم تشیع بود، افزود: امروز سیره علمی و عملی این چنین شخصیت هایی بهترین الگو برای نسل جوان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه رشت در خصوص خدمات ارزنده علامه امینی به تشیع، اعلام کرد: علامه امینی با تحریر کتاب الغدیر به اثبات حق حضرت علی(ع) در موضوع امامت و اثبات حقانیت شیعه در پیروی از حضرت علی(ع) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: ماه شعبان دروازه ورود به ماه رمضان است و مؤمنان باید با برنامه ریزی از معنویات و ادعیه مأثوره این ماه بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز اندیشه های اسلامی به یک گفتمان غالب در دنیا تبدیل شده است، تصریح کرد: ملت های آزاده دنیا امروز تشنه بهره گیری از معارف الهی هستند.

امام جمعه رشت با بیان این که قدرت و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران امروز برای همه قدرت های استکباری دنیا کاملاً مشخص شده است، گفت: با انقلاب اسلامی ایران شاهد ایجاد اتحاد و همدلی مسلمانان و ‌بیداری اسلامی در دنیا بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جمهوری اسلامی ایران را ارائه دهنده الگو و مدل جدیدی به نظام‌های جهانی اعلام کرد و بیان داشت: شکل گیری انقلاب اسلامی مردم ایران، پیروزی در جنگ نابرابر هشت ساله و پیشرفت های صورت گرفته در کنار تحریم قدرت های جهانی و هم اکنون تأثیر‌پذیری سایر کشورها از این نظام، به خوبی نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که بیداری اسلامی تنها در خاورمیانه محدود نخواهند ماند، تصریح کرد: به زودی موج عظیم بیداری همه دنیا را فرا خواهد گرفت و امروز همین مسأله سبب هراس دشمنان اسلام شده است./950/پ201/س
ارسال نظرات