۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۹۵۰
عضو خبرگان رهبری:

پاسخ‌گویی منطقی به شبهات دینی وظیفه اصلی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه بصیرت بخشی، مقابله با انحرافات، پاسخگویی عقلایی و منطقی به شبهات و حضور فعال در صحنه های اجتماعی را از مهمترین وظایف امروز روحانیت دانست.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز جمع ائمه جماعات مساجد و مدارس مراغه اظهار داشت: تعجبی ندارد که امروز شاهد تخریب چهره روحانیت از سوی رسانه های نظام سلطه هستیم، چراکه این مساله قبل از انقلاب نیز بوده است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بیشترین ضربه را از ملت ایران به ویژه جامعه روحانیت خورده است، از این رو به دنبال بدنام کردن روحانیت آگاه و مبارز است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که تبلیغات سوء دشمنان تأثیری در جایگاه ‌روحانیت میان ملت‌ها نخواهد داشت، خاطر‌نشان کرد: تلاش مذبوحانه دشمنان عامل گرایش بیش از پیش مردم به ویژه جوانان به روحانیت و مسائل دینی و عقیدتی شده است، چنان‌که هر ساله شاهد افزایش شمار داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه کشور هستیم.

وی ولایت مداری روحانیت را رمز موفقیت ایشان دانست و تصریح کرد: رسالت امروز طلاب علوم دینی در برابر مسائل روز اجماعی، فرهنگی و سیاسی بسیار خطیر و حساس است، بی‌تفاوتی در مقابل مسائل روز شایسته سرباز امام زمان(عج) نیست.

عضو خبرگان رهبری بصیرت‌بخشی، مقابله با انحرافات، پاسخگویی عقلایی و منطقی به شبهات و حضور فعال در صحنه های اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف امروز روحانیت دانست و گفت: روحانیت ادامه دهنده رسالت انبیای الهی هستند، از این رو بایستی در برابر کج روی ها و کج اندیشی ها ایستادگی کرده و مدافع حقیقی آرمان اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: ماموریت حضرت محمد مصطفی(ص) از سوی خداوند متعال در چندین بعد برای تصحیح امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم بوده است، از این رو تکلیف روحانیت در برابر مسائل جاری جامعه غیر قابل انکار است./935/پ202/س
ارسال نظرات