۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۳۲
عضو هیات علمی دانشگاه شیعه شناسی:

حرکت جهان به سوی دولت آرمانی مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه شیعه شناسی با اشاره به اینکه عدالت هنوز در تمامی ابعاد محقق نشده است، بیان داشت: تحقق آرمان‌های دینی و انسانی با مهدی موعود امکان پذیر است.
مهدويت


حجت‌الاسلام محمد‌تقی انصاری پور، عضو هیئت علمی دانشگاه شیعه شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: آموزه مهدویتی با دلایل عقلی و نقلی فروان تایید شده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مهدویت آموزه‌ای فطری و وجدانی است و ابناء بشر در سیر زندگی خود در این راه گام برمی‌داند و راه کمال و پیشرفت را بدینوسیله هرچه سریع‌تر می‌پیمایند.

وی با اشاره به اینکه امروز یافته های محسوس زندگی بشر حکایت از حرکت مردم به سمت حکومتی عادلانه دارد، بیان داشت: امروز جامعه جهانی در حال حرکت به سوی حکومتی بر مبنای عدل و انصاف است که می توان تاسیس سازمان‌هایی همچون سازمان بهداشت جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان تغذیه بین المللی و سازمان‌های صلح طلب را تایید بر این مطلب دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: آیات قرآن بر حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) شهادت می‌دهد که در این راستا می توان به آیات تمکن اهل ایمان در زمین اشاره کرد.

وی اظهار داشت: خلیفه الهی که در آیات قرآن به آن اشاره شده و دارای مقام بالایی هستند بر طبق روایات، جانشینان معصومی اند که از جانب پیامبر اکرم(ص) نصب شده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دین به لحاظ تئوری کامل است اما جای طرح این سوال است که آیا به لحاظ عملی دین به کمال رسیده است.، آیا امروز عدالت مطلوب دین محقق شده است، آیا گرسنگی و فقر از زمین برچیده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: تحقق آرمان های دینی و انسانی با مهدی موعود امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به مهدویت با دلایل محکم نقلی از منابع شیعه اهل سنت اثبات شده است، ادامه داد: نمی توان این گونه اعتقاد را با اعتقادات سست و خرافه درهم آمیخت و یا اینکه نسبت خرافی بودن به آن داد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مهدویت آینده روشنی برای بشریت ترسیم می کند، آینده‌ای که عدالت، صمیمیت و صلح در همه جا حاکم است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تقاضای ما از عالمان سنی مذهب این است که با نگاهی علمی به منابع دینی مراجعه کنند و ببنند تا چه اندازه آموزه‌های شیعه از جمله مهدویت به قرآن نزدیک است. در این صورت بی تردید حجیت اعتقاد شیعه در این محک تایید خواهد شد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات