۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۶۵۴
حجت الاسلام بهروزلک:

وجود جریان‌ انحرافی ضرورت کار تخصصی در موضوع مهدویت را دوچندان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اینکه عرصه مهدویت همواره با هجمه هایی روبرو بوده است، تاکید کرد: در این عرصه باید به صورت عالمانه و بدور از عوام گرایی ورود پیدا کرد.
رونمايي از نرم افزار گنجينه مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا بهروزلک، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار گنجینه مهدویت که در سالن همایش‌های این نهاد فرهنگی و تبلیغی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، تاکید کرد: مهدویت و آموزه‌های امامت رکن اعتقاد اسلام است و هر کس معتقد به آن نباشد به مرگ جاهلیت دنیا را ترک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همواره در جوامع شیعی تاکید بر رکن رکین مهدویت بوده و البته این عرصه همواره تحت الشعاع هجمه هایی نیز بوده است.

حجت الاسلام بهروز لک افزود: با وجود نقشه ها و توطئه های مختلفی که دشمنان طراحی کردند تاکنون نتوانستند مساله مهدویت و انتظار را از قلب‌ها بیرون کنند.

وی اضافه کرد: مساله مهدویت در بین علمای اهل سنت نیز مورد تاکید و پژوهش بوده و در جوامع شیعی نیز همواره موضوع مهدویت یک بحث بنیادی و کلیدی بوده است.

حجت الاسلام بهروزلک با اشاره به سوء استفاده های صورت گرفته از مساله مهدویت ابراز داشت: این عرصه در برخی زمان‌ها به ویژه در دوره کنونی دچار آسیب ها و آفت هایی شده است.

این استاد و کارشناس عرصه مهدویت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری گفت: ایشان بر مطالبه علمی، نقادانه و عالمانه این موضوع تاکید داشتند.

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پرهیز از رویکردهای جاهلانه و عامیانه در خصوص مساله مهدویت را مورد تاکید قرار داده اند، گفت: امروز باید با نگاه درست و واقعی به مساله مهم مهدویت پرداخت.

حجت اسلام بهروزلک افزود: با توجه به اینکه امروز جریان‌های انحرافی و عوام فریب در جامعه حضور دارند باید از منظر تخصصی به موضوع مهدویت پرداخت.

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این پژوهشکده ارائه کرد و با اشاره به جزئیات و ویژگی های نرم افزار گنجینه مهدویت در قرآن و حدیث که به همت محقققان این مرکز علمی و پژوهشی تهیه و تولید شده است، از صرف هشت سال زمان برای طراحی این نرم افزار خبر داد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات