۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۶۷۱
محقق حوزه علمیه قم:

بصیرت در دوران انتظار ابزار تشخیص حق از باطل است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: مردم در دوران انتظار دچار سردرگمی می شوند لکن منتظر واقعی با بصیرت می تواند حق را تشخیص دهد و آن را یاری کند.
مهدويت


حجت الاسلام عبدالرضا یزدانی، کارشناس فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: آموزه منجی در تمامی ادیان و منجی‌باوری در همه تمدن‌ها دیده می‌شود از این رو می‌توان منجی‌باوری را نقطه اشتراک ادیان دانست.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: در ادیان مختلف به مصادیق گوناگونی برای منجی اشاره شده است اما نقطه اشتراک همگی آنها اصل منجی است که دنیا را پس از ظلم و ستم پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اجماع دانشمندان شیعه و سنی بر مساله مهدویت حاصل شده است، بیان داشت: در روایات اسلامی انتظار دارای بار ارزشی خاصی است و از آن به بالاترین فضیلت و عبادت تعبیر شده است.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه بیان داشت: انتظار از این رو دارای اهمیت است که همچون کوره‌ای می‌ماند که آهن را آبدیده و خالص می‌کند؛ به این معنا که هر قدر ایمان در معرض حوادث دوران غیبت بیشتر محک بخورد، پاک‌تر و مصفاتر خواهد شد.

وی بیان داشت: در روایات اسلامی درباره غیبت کبری می خوانیم «کسی جای امام را نمی داند مگر خدمتگزاران به دین او» که منظور کسانی هستند که در کوره انتظار آبدیده شده‌اند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: انتظار از آن جایی که مساله انسان سازی و تقوا سازی را پیگیری می کند، دارای اهمیت فوق العاده‌ای است.

وی با اشاره به این‌که در دوران آخر الزمان(عج) حق و باطل به هم آمیخته خواهد شد، اظهار داشت: انتظار حائل میان حق و باطل است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم در دوران انتظار دچار سردرگمی می شوند لکن منتظر واقعی با بصیرت می‌تواند حق را تشخیص دهد و آن را یاری کند.

وی اظهار داشت: امام شناسی از وظایف منظران در دوران غیبت است و باید منتظر خود را برای یاری امام زمان خویش آماده سازد. /909/ت303/ع

ارسال نظرات