۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۸۱۳
آیت الله موسوی جزایری:

روحیه حق‌طلبی و عدالت‌گستری همواره در نسل جوان موج می‌زند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: در طول تاریخ قشر جوان نسلی حق طلب بوده که همواره روحیه حق طلبی و عدالت‌گستری در فطرت آن پویا و شکوفا است.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، امام جمعه اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاد عالی حوزه علمیه، ظهر امروز همزمان با هفته جوان در دیدار با جوانان نخبه خوزستانی، نسل جوان را موتور محرک یک جامعه پویا و ایده آل دانست و گفت: همت بلند، ریسک پذیری و تلاش برای رساندن جامعه به ساحل نجات و سربلندی، کار نسل جوان در یک جامعه شکوفا است.

مدرس درس خارج فقه و اصول‌ خاطرنشان کرد: در دوران پیامبر اکرم(ص)، زمانی که ایشان دعوت نورانی و جهانی خود را برای گرایش مردم به دین مبین اسلام آغاز کردند، بیشترین کسانی که به دعوت حضرت رسول الله(ص) لبیک گفتند قشر جوان آن دوران بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جوان زیبا‌رویی به نام مصعب بن عمیر برای معرفی دین مبین اسلام و دعوت مردم به آن، از جانب پیامبر اکرم(ص) به شهر مدینه اعزام شد که نشان دهنده اعتماد پیامبر به جوانان بود.

امام جمعه اهواز‌ تصریح کرد: با گذشت سی سال از انقلاب پرافتخار ایران اسلامی مشاهده می‌شود که همانند آن در کشورهای منطقه به دست جوانان غیور و شجاع عرب رخ داده که این واقعه بسیار مهم و همه معادلات منطقه را به هم زده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، جوانان را درخت تنومند انقلاب مردم کشورهای عربی در منطقه دانست و ابراز داشت: بزرگان جریان های سیاسی و مذهبی در کشورهای تونس، مصر، بحرین و لیبی به جوانان اقتدا می کنند و انقلاب خود را « ثوره الشباب» نامیده اند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری، جوانان را مشعل فروزان انقلاب اسلامی ایران خواند و اذعان داشت: نیرویی که چراغ انقلاب اسلامی ایران را روشن و ماشین آن را به حرکت در آورد، جوانان این مرز و بوم بودند که با استعانت از خداوند متعال و اطاعت از ولایت فقیه با انجام راهپیمایی‌ در خیابان ها و تحصن های دانشجویی و دانش‌آموزی تنور فروزان انقلاب اسلامی ایران را گرم‌تر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ با تأکید بر این که اتصال جوانان به مساجد نیز در به ثمر رساندن انقلاب بسیار مؤثر بود، بیان داشت: در دوران ستم‌شاهی مساجد سنگر انقلابیون ایران بودند که جوانان با حضور فعال خود در این محافل، توانستند ریشه ظلم و ستم را در ایران اسلامی بخشکانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان‌ با بیان این که فداکاری، پاکی، روحیه حق‌طلبی و ضدیت با باطل از خصوصیات بارز جوانان امروزی است، اظهار داشت: در طول تاریخ قشر جوان نسلی حق طلب بوده که همواره روحیه حق طلبی و عدالت‌گستری در فطرت آن پویا و شکوفا است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، سازندگی را به عنوان مسأله‌ای مهم در ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: نامگذاری سال 90 با عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری به منزله جهاد و سازندگی همه جانبه ایران اسلامی است.

مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان‌ خاطرنشان کرد: مدیریت ایران به عنوان مدیریتی انقلابی و اسلامی در دنیا مطرح است و باید با استفاده از متخصصان و کارشناسان این عرصه، یک نمونه ارزشمند و قابل قبول از مدیریت با نام اسلام به جهان ارائه دهیم.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان، بیانات مقام معظم رهبری را برگرفته از وحی الهی دانست و گفت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به نسل جوان یکی از تأکیدات مهم ایشان به مسؤولان نظام است‌./9461/پ202/س
ارسال نظرات